Thursday, April 18, 2013

PKR semakin bergelut dengan krisis pengagihan kerusi sehingga mencetuskan pertikaian terbuka Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Azmin Ali



Anwar Ibrahim sudah boleh melupakan impian ke Putrajaya setelah Azmin Ali yang mengetuai Jawatakuasa Pilihan Raya Pusat (JPRP) PKR ... MENCANTAS senarai calon yang dikemukakan oleh Majlis Pimpinan Negeri dengan MELETAKKAN calon pilihan beliau untuk bertanding dalam pilihanraya umum ke-13.

Anwar cukup tidak suka dengan UGUTAN pemimpin dan akar umbi parti (khususnya di Selangor, Perak dan Pahang) untuk memulau PKR pada PRU ke-13 kerana tidak puas hati dengan calon yang diumumkan oleh Azmin.

Khalid Ibrahim DICAMPAK Azmin Ali jauh ke Pelabuhan Klang. Wan Azizah DIHALANG bertanding dan sekadar menjadi 'POM-POM GIRL' PKR untuk menagih sokongan dan undi. Ketua PKR Pasir Salak, Ahmad Taufik Hassan keluar daripada parti itu kerana tidak bersetuju dengan pemilihan calon mengikut kuasa veto Azmin. Akar umbi PKR Kapar MENGAMUK dengan tindakan Azmin dan Sivarasa memilih KRONI untuk mewakili parlimen tersebut.

Anwar sebelum ini TERPAKSA batalkan ceramah di Segamat untuk mempengerusikan MESYUARAT TERGEMPAR JPRP di Tropicana semalam. Teruk juga Azmin DIBELASAH (bukan belasah belakang) Anwar dalam mesyuarat tersebut.

Tup Tup, Hari Ini ...


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mengakui proses pengagihan kerusi bukan perkara mudah, sehari selepas beliau dikatakan 'bertelingkah' dengan Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim."Kita menerima semua pandangan dan akhirnya berdasarkan konsesus kita buat keputusan.

"Saya tidak kata proses ini mudah semenjak dua tiga bulan ini memang prosesnya agak rancak. Tetapi bagi saya yang penting Keadilan dan Pakatan bersedia berbincang dengan semua pihak," katanya semasa majlis penyerahan watikah perlantikan calon PKR di Hotel Empire, Subang. - ANTARAPOS, 18 APRIL 2013.



Jadi fahamlah kita mengapa Anwar TERPAKSA PONTENG beberapa ceramah perdana Pakatan Rakyat dalam seminggu dua ini. PAPAHOMO sedang bertekak dengan JAMBUHOMO.

Ceramah di Segamat ... OUT, Ceramah di Putrajaya ... OUT, Program Desa Pinggiran Putra ... OUT, Program Telok Panglima Garang ... OUT.

Teruk juga PAPAHOMO dikerjakan oleh JAMBUHOMO. Penyokong-penyokong PARTI HOMO bolehlah tutup bilik gerakan. Kang ada yang bergaduh diantara puak PAPAHOMO dan puak JAMBUHOMO.

Rakyat tak sanggup nak tengok puak-puak HOMO ni bergaduh ... GELI YOU.






9 comments:

Anonymous said...

Spesis ni kalau bergaduh memang dahsyat.. habis main tarik2 rambut, tarik2 baju sampai koyak, gigit2 telinga dan londeh2 kain.. eee geli kalau tengok spesis ni bergaduh sesama mereka!

Anonymous said...

"Teruk juga Azmin DIBELASAH (bukan belasah belakang) Anwar dalam mesyuarat tersebut." penulis ni pun satu.. punya la aku tgh serius baca, tba2 leh tgelak.. ayat panas tu bro..! hahaha

Anonymous said...

HAHAHAHAHA Geli You!!

Anonymous said...

Papa Homo bertepuk-tampar dn Jambu Homo...hehehe..yg untung PapaGomo jugakk....

PapaJubo.

Unknown said...

pkr bising2 bila parlimen blm dibubarkan, parlimen dah bubar baru padan muka, pru dh nk dkat msih tak settle lagi.

toby said...

Puak2 pkr mana nk percaya ... otak semua dah kena cuci ... yg dia org tau asal je BN mesti lawan ... bagus la mcmana pun .. buat baik la mcmana pun .. kawan2 rapat dh jadi musuh ... !!! Yg bagus dan terbaik ..... PR je ...!!!

Anonymous said...

Pelik yang dok mengaku lebih Islamik, tapi dok sokong parti Homo dan parti Komunis. Apa nak jadi rakyat Malaysia ni. Tak boleh ditegur, semuanya mereka ada jawapan, kalau tak boleh nak jawab, itu adalah fitnah.

Anonymous said...

Pesyen rambut azmin dah berubah
tak macam dulu dulu

Anonymous said...

Gelombang wngsa maju lets get in the ring in pru13!