Tuesday, April 23, 2013

Pas akhirnya menarik diri dengan memberi laluan kepada 'PIL KUDA' PKR sebagai calon rasmi Pakatan Rakyat (PR) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sg. Acheh.



Harakahdaily.net melaporkan Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang, Datuk Saleh Man sebagai berkata, semua pihak perlu akur kepada persetujuan yang dicapai oleh kepimpinan tertinggi Pas dan PR.

Walaubagaimanapun beliau 'menggesa' semua pihak terutamanya kepimpinan tertinggi Pas untuk segera turun padang bagi menjernihkan kekeruhan yang berlaku dan menjelaskannya khususnya kepada jentera dan anggota parti di kawasan berkenaan.

"Pas pusat sendiri perlu datang untuk menenangkan keadaan dengan menyatukan semua pihak terutama kedua-dua parti gabungan PR itu," katanya.

Pada hari penamaan calon Sabtu lalu, Pas yang diwakili Ketua Pemudanya, Mohd Yusni Mat Piah disahkan menjadi calon untuk bertanding di Sungai Acheh manakala PKR menampilkan Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Kebangsaan, Badrul Hisham Shahrin untuk menentang penyandang kerusi berkenaan, Datuk Mahmud Zakaria dari BN.

Read More, PIL KUDA PAKATAN RAKYAT



Kita bersimpati dengan suara AKAR UMBI PAS yang MENOLAK SAMA SEKALI calon PIL KUDA tajaan PKR ...

Kemelut dalaman akibat calon PIL KUDA ini menyaksikan pertembungan sesama sendiri dan ketidaksepakatan PKR dan PAS dalam menobatkan siapa yang berhak menjadi calon DUN Sg Acheh ... Mohd Yusni Mat Piah atau PIL KUDA.

Hadi Awang cakap banyak pun tak berguna juga. Buatlah penafian sebanyak mana mungkin kerana mulut Presiden PAS ini juga yang mendedahkan calon pilihan bukanlah TOKAN JUAL PIL KUDA.

Pelik ...

Sudah diputuskan, TOKAN PIL KUDA dimuktamadkan sebagai calon DUN Sg Acheh namun mengapa Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang MENGGESA kepimpinan tertinggi Pas untuk segera turun padang bagi menenangkan AKAR UMBI parti ?

Kita sudah mampu menjangkakan akan berlaku SABOTAJ dari AKAR UMBI parti.

Suka atau tidak, AKAR UMBI PAS perlu menerima hakikat yang begitu pahit untuk ditelan ...







7 comments:

Anonymous said...

pertandingan sudah tidak bermakna. cakgu bard undi lah sendiri. kami sudah tak berminat dengan pkr.

Tok Mat NZ said...

belum memerintah, dah berebut sama sendiri.. kalau dah menang, tapi tak boleh berkuasa atau memimpin sebab selalu mengalah dan menyalah kepada orang lain. Kita bimbang nanti PAS akan ikut telunjuk DAP...

Anonymous said...

Yehaaaa....lari lah hai KUDA kuuuuuu...

Kah..Kahn..kah... UNTA PADANG PASIR PUN TAK BODOH MCM ENGKO!!!!

Kah..kah..kah.. KELDAI punya ahlul bahlol al tongong al melePAS

Anonymous said...

Keldai Ku Lari Gagah Berani...

Anonymous said...

bukan ke PAS tu KUDA tunggangan PKR dan DAP,mesti calon pas la yang jual pi kuda

Anonymous said...

Pemimpin BN dn jentera parti sibuk berkempen utk memenangi PRU13 tetapi pemimpin dn jentera PR sibuk menyelesaikan mslh dn pergolakan gabungan mereka!...Itu la...nsht org tua2 xnk dngr..."Tiada Beban Batu DiGalas"...!

Anonymous said...

Dah keldai tu buat lah cara keldai! Jangan melawan boleh tak?