Wednesday, May 4, 2011

17 comments:

Anonymous said...

Klip Video Seks - Mencari Kebenaran Atau Sengaja Menempah Dosa ???
Tulisan di bawah adalah tulisan yang dinukil daripada blog "future lady lawyer". Sesekali kita wajar mendengar dari mereka yang berkecuali.

From my humble opinion sebagai seorang yang berkecuali..tidak memilih dan menyebelahi mana2 pihak..cume sebagai seorang yang ade sedikit otak untuk berfikir..

ekoran sumpah laknat yang dilakukan oleh Datuk Eskay dan dulu saiful berhubung ngn video sex and liwat..pelbagai spekulasi timbul..sehingga menyebabkan perpecahan dan kecelaruan dalam masyarakat..

i love to put the word "biggest stupidity" here..

stupidity for what?

perlukah kita bersumpah laknat diatas kemaksiatan orang lain?sedangkan kita tidak membawa 4 orang saksi yang beriman untuk membuktikan dakwaan..dalam islam..orang yang mendakwa hendaklah membawa bersamanya bukti dan pihak yang harus bersumpah adalah orang yang dituduh..dan sekiranya orang yang dituduh tidak mahu bersumpah..tiada apa yg perlu dilakukan oleh mana2 pihak termasuk mendesak untuk bersumpah..sebab tidak ada kewajipan untuk berbuat demikian..

bagi saya..

tidak perlu bersumpah laknat..for what kita mahu bersumpah diatas kemaksiatan orang lain?ianya seperti membuka pekung didada orang lain..pada fahaman saya..kita tidak boleh bersumpah untuk membuktikan berlakunya maksiat terhadap orang lain..sebab fungsi sumpah adalah untuk menyatakan kebenaran diri..yang dia tidak bercakap bohong bahawa dirinya bersalah atau tidak bersalah..

sumpah laknat keatas maksiat diri.
bukan maksiat diri orang lain.

sumpah tidak membuktikan apa-apa.kita tidak boleh mempercayai sumpah yang dilakukan itu adalah benar...apatah lagi dizaman sekarang terlalu ramai orang yang bersumpah dusta..

bagi saya sumpah yang dilakukan itu lebih membawa kepda keburukan..spekulasi dan fitnah yang berpanjangan..merosakkan lebih ramai umat islam terutamanya yang jenis tahu menghemtam secara membabi buta..

bukan kah itu membuktikan satu kebodohan telah terjadi??

kalau diikut dalam islam..orang yang mendakwa tanpa mengemukakan bukti adalah tertakluk kepada hukuman juga..yang menuduh yang patut dihukum bukannya yang dituduh sekiranya dia menuduh tanpa membawa bukti 4 orang saksi....sekiranya yang dituduh tidak mengaku dan enggan berbuat apa2..maka berhentilah mendesak dan membuat spekulasi..

apa yang korang risaukan?
nun di ATAS memerhatikan..
Nun di ATAS telah tersedia hukuman yang adil seadilnya terhadap setiap sesutu yang dilakukan..

logically speaking..

tuduhan zina dan liwat adalah sesuatu yang amat besar.
mengaibkan.

Anonymous said...

kalau anda melakukan perkara itu sekalipun..dan disuruh bersumpah sedemikian rupa dan seluruh dunia mengetauhinya?

adakah anda mahu bersumpah?
Allah lagikan mahu menutup keaibaban kita..apa hak kita sebagai manusia untuk membuka keaibaban diri kita?

apa gunanya bersumpah didepan manusia..ianya hanya mengaibkan dan membawa kepada sesuatu yg lebih teruk?apa gunanya bersumpah didepan manusia yang rata ratanya nya jahil dan cetek otaknya apabila kita tahu Allah itu maha besar dan agung..?baik kite bertaubat dan memohom keampunan Allah tanpa memperdulikan orang2 yang jahil otak dan pemikirannya..

so bagi saya..bersumpah ke..tidak ke..dalam dunia hari ini..sesen pon tidak boleh diguna pakai untuk menentukan kebenaran..
yang hanya ada adalah..
menambahkan kekeliruan, kekotoran, kejijikan dan perpecahan..

sumpah laknat yang dilakukan seolah2 sangat terdesak..terdesak untuk menjatuhkan hukuman salah kepada DSAI..sekiranya dia bukan berada dipihak yang terdesak..perlu ke bersumpah laknat untuk membuktikan DSAI berada dlm video tersebut?

Ya saya faham DSAI adalah satu nama besar dan kita harus tahu siapa dia sebenarnya..namun dengan bersumpah sedemikian rupa..adakah kebenaran akan terserlah?apa yang saya nampak..rakyat semaki haru dan bergolak gara-gara sumpah yang dilakukan..

DSAI mungkin benar benar melakukannya dan beliau mungkin difitnah..yang mana betul dan salah..im not in position to answer it..
Hanya Allah yang mengetauhinya..

apa yang saya nampak..DSAI memang tidak mahu bersumpah..beliau mungkin takut, atau beliau mungkin tidak mahu melayan sesuatu yang bodoh pada pandangannnya..so saya nampak DSAI ada satu prinsip yang bukan senang untuk diubah-ubah..so let him be..tidak perlu paksa atau mendesak DSAI untuk melakukan sumpah balas sebab bagi saya..xde guna pon..ianya tidak akan dapat menyelesaikan perkara tersebut..

kesimpulannya..
saya ambil sikap berkecuali..
tak mahulah terjerat dalam kebodohan dan dosa yang berpanjangan..
dosa menfitnah,,
dosa mengejek
mencaci..
sedangkan dosa sendiri tak tertanggung..
im sorry..i dont wanna be stupid..

bagi saya..masyarakat harus faham bahawa isu maruah dan tuduhan sebegini WAJIB hanya dibicarakan di dalam Mahkamah Islam dan bukan di khalayak.

so ikhlas dari hati saya..sebagai org islam..jauhilah dari meletakkan hukuman atas sesuatu yang anda tidak pasti dalam isu2 berat sebegini kerana anda tidak punyai basis yang diharuskan Islam untuk berbuat demikian..
p/s: if u dunno how to use your brain on the way it should be used..dont force others to do the same.. Moral of the story: Don’t be stupid and think.

Anonymous said...

And i just simply think that this up person up here knows no head or tail ...

Eskay bersumpah that hes telling the truth. And that if he was not telling the truth, may God's wrath fall on him.
He already said he did that because people accused him of lying and making up stories.
He wasnt swearing or doing oath on Anwar's bla bla bla ...

Dont be stupid. Like you. Thank god im not. Mmmuahh.

Anonymous said...

ANON 9:31 DAN ANON 9:32 (MAAF SAYA RASA ORG YG SAMA)

ALHAMDULILLAH...INI LAH PENDAPAT SEDERHANA YG DITUNGGU2 DAN DIKEHENDAKI OLH MELAYU ISLAM YG TIADA KEPENTINGAN...AKU DARI DULU SUDAH BERSEPENDAPAT DENGAN SAUDARA, NAMUN PIHAK2 TEGAR SPT DLM BLOG NI SEOLAH2 SUDAH TERTUTUP TAUFIK DAN HIDAYAH ALLAH...


MEMANG APA YG SAUDARA KATA ITU LAH YG BETUL, TEPAT DAN SIGNIFIKAN DGN SITUASI SPT RIBUT MELANDA MELAYU ISLAM SKRG..

ORG MELAYU NI BUKAN MACAM BANGSA LAIN YG TANPA HENTI2 BERUSAHA MENAMBAH KEKUATAN DAN KEHEBATAN BAIK DR SEGI EKONOMI (SUDAH PASTI), PENDIDIKAN, POLITIK, PERPADUAN, BERSATU, SOSIAL, BAHKAN KUASA MEREKA LAH PENENTU KINI DLM MENCONGAK KEMENANGAN PARTI MELAYU...

TETAPI LIHAT LAH BETAPA BODOH DAN TOLOLNYA MELAYU, ASYIK BERKELAHI SOAL2 MENGAIBKAN, MEMALUKAN, PERIHAL SEKS, LUCAH, FITNAH, KARUT MARUT, DITAMBAH LAGI DENGAN MEDIA/TV SEOLAH2 HILANG AKAL DAN SIFAT MALU PD BANGSA,ANAK2, REMAJA2, ORG TUA MELAYU ISLAM, BERLOMBA2 MENGAIBKAN, MENGGANAS MENGAIBKAN INSAN MELAYU SEAGAMA LAGI...

AKU SGT BERSETUJU..BHW ISU SUMPAH INI TDK KEMANA PUN..IANYA AKAN SENYAP DAN BERLALU PERGI APA BILA PILIHANRAYA SELESAI DAN PIHAK PENAJA ISU SEKS NI SUDAH MENCAPAI MATLAMAT (JIKA BERLAKU)...DAN ISU SEKS/SUMPAH/ INI LAH MENJADI PUNCA BERPECAHNYA MELAYU/ISLAM DAN ISLAM DIPANDANG JIJIK DAN HINA HASIL PERBUATAN MAKNUSIA ISLAM SENDIRI...SIGNIFIKANNYA TUDUH MENUDUH, KEJI MENGEJI, FITNAH MEMFITNAH, AKAN LBH PARAH LG DI KALANGAN MELAYU/ISLAM..

DALAM ISU SUMPAH SUDAH BERKALI2 DINYATAKAN BHW PENUDUH TDK BERHAK BERSUMPAH, HANYA YG KENA TUDUH SAHAJA..ITU PUN DGN PERINTAH MAHKAMAH..SOAL SUMPAH SUDAH DIANGGAP BIASA SEMATA2 UTK MENJATUHKAN/MEROSAKKAN MUSUH SEBANGSA MELAYU SENDIRI...

YA...PARA AGAMAWAN, MUFTI BERKALI2 KATA JGN FITNAH, NAMUN KEGILAAN ITU TDK ADA SURUTNYA BAHKAN BERTAMBAH GAWAT...

KEPADA PIHAK BERKEPENTINGAN DLM ISU INI, ANDA PERLU INGAT, BUKAN SEMUDAH ITU ORG LEKAS MEMPERCAYAI SESUATU CIPTAAN ISU SPT ITU...DAN JGN MEMAKSA RAKYAT UTK MEMPERCAYAINYA.

Anonymous said...

ANON 9 31
PANJANG LEBAR ANDA MENULIS DAN KAMU SEORANG PENULIS YG BAIK. DENGAN CARA MENULIS YG CAMPUR ADUK ANTARA BM DAN BAHASA INGGERIS, MEMBAYANGKAN ANDA SEORANG PENULIS YG BAIK, TAHU BI TETAPI SEPATAH DUA SAHAJA. TETAPI TAK APALAH BIAR ORG KATA KITA TAHU BI.

SAYA ADA SATU PERTANYAAN BUAT ANDA- SEKIRANYA ANDA DIHINA DAN DICEMUH BEGITU OLEH SATU NEGARA, SEDANGKAN ANDA TIDAK BERSALAH, MAKA APA YG ANDA AKAN BUAT? APAKAH ANDA AKAN MENDIAMKAN DIRI BEGITU SAHAJA?

JIKA BETUL ANDA TIDAK BERSALAH DAH TENTU ANDA AKAN BERBUAT SESUATU UNTUK MEYAKINKAN ORANG LAIN. ANDA PERLU BERSIHKAN NAMA DARIPADA DIHINA BEGITU BERPANJANGAN. TIDAK CUKUP DENGAN PENAFIAN KERANA ORANG LAIN TELAH MEMBERI BUKTI YG JAUH DARIPADA PENAFIAN.

SEBAGAI ORANG ISLAM, CARA BERSUMPAH ATAS NAMA ALLAH ADALAH CARA TERBAIK- BILA ANDA BERANI MENCABAR PENCIPTA DIRIMU SENDIRI ATAS KEBENARAN YG SEBENARNYA. ITU BUKAN KERJA MUDAH. BALA BOLEH DATANG DALAM MASA SATU SAAT KIRANYA ALLAH PERKENANKAN.

NAMUN, SAYA PASTI TIDAK SEORANG BANDUAN YG TERPENJARA DI PENJARA KAJANG DAN SG BULUH TELAH MENGAKU ATAS KESALAHAN YG TELAH DILAKUKAN. NAMUN SALAH TETAP SALAH, PENAFIAN TIDAK DAPAT DITERIMA.

Tentera Fisabilillah said...

Kalo org tu driver teksi tak pa la ..nothing bother dengan org lain...ni dia akan jadi pemimpin no saru Malaysia..satu negara Islam yang memang dihormati diseluruh dunia..dan sebagai satu negara Islam yang suaranya didengar oleh pemimpin dunia Islam dan musuh Islam, peranan seagai pemerintah perlulah seorang yang bersih, amanah, jujur dalam apa jua tindak tanduknya. Kalo Najib sekalipun berdepan dengan isu demikian dia sepatutnya berundur secara terhormat samada secara desakan dan tekanan.

Sebagai satu negara Islam dengan majoriti penduduknya Melayu Islam dan sebagai rakyat yang mendokong Islam sebagai ugama rasmi kita sepatutnya mengambil bab ini sebagai satu yang serius dan bukanya sebagai satu tohmahan, ejekan dan mainan dalam memastikan hala tuju kita dalam negara ini.

Sebagai satu negara Islam yang makmur sudah tentu mempunyai musuh terumatanya dari golong kafir yang perlu memastikan Islam diMalaysia tidak berkembang dengan pesatnya.

Sebagai seorang yang mengaku tidak bodoh adalah menjadi seorang yang bodoh di kemudian hari apabila mengetahui kebenaran sebenarnya dan pada masa itu dah terlambat setelah diganyang oleh musush2 islam.

Apa yang terjadi di Mesir, iraq dan terkini syria matlah membimbangkan umat Islam. Dimesir rakyat telah berdiam begitu lama dengan gelagat Presidennya Hosni Mubarak dan berkahir dengan pemberontak dalaman. Rakyat baru sedar yang Presidennya adalah boneka Amerika. Tahu anda berapa gaji seorang guru besar di Mesir berbanding dengan jawatan yang sama Di Malaysia. dengan kepandaian yang anda anda selidiklah sendiri.

Bagi saya sebagai seorang melayu saya bertuah dilahirkan di Malaysia dan dapat hidup dengan aman hingga sekarang tanpa sebarang kacau bilau dalam melakukan soal ibadat dan pekerjaan. Dan sebagai seorang Melayu dari sudut bangsa kita kena pertahankan. Bila bercakap tentang melayu kita akan menyentuh hal Islam. Bila kedua2 nya disatukan maka sifat serta peribadi org melayu Islam merupakan satu kekuatan kepada negara Malaysia. Dan kita perlu peliharakan tamadun melayu islam tersebut supaya tidak tercemar dek perbuatan khianat samada dari unsur dalam dan luar.

Kejatuhan kerajaan melayu melaka dulu pun disebabkan melayu yang gilakan kuasa, begitu juga kerajaan kedah lama dan kebanyakan kesultanan Melayu Islam.

Jika dikaji dari sudut ilmiah Islam, kejatuhan kerajaan islam dunia juga disebabkan hal dalaman yang mana musush2 islam sentiasa menjalankan jarum hakus dalam memperdayakan helah untuk mengalahkan islam.

bagi saya Anwar bakal menjadi pemimpin negara dan sebagai pemimpin dia harus terbaik dalam melaksanakan tugasnya nanti. perlu ada displin serta berpewatakan baik.

Saya rasa tiada sebarang konspirasi politik yang belaku dan ini hanya rekaannya untuk mengalih pandangan umum yang beliau tidak melakukanya. Tidak akan tertangkap seorang lelaki yang berzina melainkan dia dengan perempuan lain. Seorang kaki ekor akan kita lihat ditempat menjual ekor dan kaki judi di casino.

Kenapa perkara ini tidak terjadi kepada Haji Hadi atau Nik Aziz. Sebab kehendak serta nalurinya ke arah situ. jadi tanya sendiri kepada kepandaian kita menilai seorang pemimpin.Maaf sekiranya terdapat sebarang tutur kata yang tidak baik dalam ini.

Anonymous said...

CUBA PERHATIKAN APA KATA ESKAY YG DIPETIK DRPD MALAYSIAKINI HARI INI:

Eskay juga menafikan beliau menuduh Anwar 'berzina'.

Beliau kemudian bertanya kepada wartawan, pernah atau tidak beliau membuat tuduhan seumpama itu.

“Saya tidak pernah menuduh Anwar berzina. Bila saya tuduh dia berzina? Soal dia zina atau tidak berzina tidak ada kena mengena dengan saya," kata Eskay.

Dalam membuat penafian itu, Eskay cuba meletakkan beban kononnya Anwar adalah pelaku dalam video itu di atas bahu wartawan.

“Saya menghubungi wartawan untuk tanya sama ada orang dalam rakaman itu adalah Anwar, itu sahaja. Anda yang paling rapat dengan dia, selalu mewawancara dia,” kata Eskay kepada pemberita yang kelihatan tercegang dengan kenyataan beliau.

ULASAN :

CAKAP APA MACAM NI? DIA BERSUMPAH DGN NAMA ALLAH MENJUNJUNG ALQURAN, TUDUH ANWAR PELAKU DLM VIDEO SEKS ITU DLM KONTEKS INI BERZINA LA..(TAK KAN LAH GAMBAR DLM VIDEO TU ORG SEDANG MENGAJI ALQURAN)

KEJAP KATA NUAR PELAKU (BERZINA LAH) KEJAP TUDUH WARTAWAN YG CAKAP, KEJAP DIA TIDAK TUDUH NUAR BERZINA,

BELUM SAMPAI SEMINGGU DAH BERGETAR HATI URAT NADI...ORG MACAM INI KAH YG BOLEH DIPERCAYAI "ADIL"NYA ITU DLM KONTEKS ISLAM...?

SEDANGKAN HASIL KEMUSNAHAN YG ESKAY CIPTA KPD ANWAR SUDAH TIDAK TERPERI BURUKNYA..

ADAKAH INI KEBENARAN TUHAN PULAK..HATI ESKAY SUDAH GUNDAH GULANA, TDK TENTERAM, KELUH KESAH, RASA PENYELESALAN..NAMUN DIA SUDAH TERLAJAK KATA BHW DIA SANGGUP TERIMA AKIBAT BURUK DAN SIKSAAN PEDIH ALLAH JIKA BELIAU DUSTA...

NAH SEKARANG SILA BACA KATA2 ESKAY DI ATAS BERULANG2 KALI...AKU RASA BYK BLOG MENYIARKANNYA...APAKAH ANDA JUGA MASIH MEMPERCAYAINYA? TEPUK DADA MOHON PD YG ESA...

Anonymous said...

Malaysiakini pun bukan boleh caya sangat...spin jugak..

Anonymous said...

WEDNESDAY, MAY 4, 2011

ESKAY TAK INGAT JAM OMEGA ADA ATAU TIDAK DALAM VIDEO BLUE

Dulu bukan main bising pasal jam. Blogger2 Najib semuanya mencabar Anwar menunjukkan jam kepada umum. Sekarang ini Eskay kata dia tak pasti jam tu ada dalam video atau tidak

Dengan kata lain, dia tidak pasti jam itu wujud atau tidak di tempat dan masa video blue Rahim Thamby Chik dirakam.

KEPONG, May 4 — Businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah admitted today he had not observed if the Omega watch purportedly belonging to Datuk Seri Anwar Ibrahim had been filmed in the controversial sex video he released in March.

Shazryl said this when claiming to reporters today that his DNA sample had likely been taken recently to compare with that found on the watch.

“I do not know, I did not observe those things,” he said, when asked if the Omega watch could be seen in the 21-minute video.

Shazryl had earlier insisted that the watch belonged to Anwar, claiming the opposition leader had left it behind in the room where the videoed sex acts had taken place.

HAH...APA DAH JADI?

JAM TAK TAHU ADA ATAU TIDAK?
ESKAY PUSING 360 DARJAH KATA NUAR TDK BERZINA.

SIAPA PENIPU SEBENARNYA?

Anonymous said...

SIAPA ESKAY ABDULLAH?

BERASAL DR HINDU RUPANYA..BIASALAH..NAK CAYA GAK? LANTAK KO LAH..


SATU TEAM DGN NALLA KARUPPAN...NAK CAYA GAK...AKU PEDULI APA?

PATUT LAH CAKAP KALIMAH BISMILLAH PUN SALAH..BREAST MI LLAH...PEGANG KITAB PUN BERTARABUR...

MANA MAU NYOROK MUKA MACHA!!! ITU ORG SUMA SUDA TAHU BACKGROUND YOU...MANA MAU PIGI?

YILLEKK!!! AMMAAAA!


MAU TAU ITU SIAPA ESKAY...TUNGGU!!!MELETOP TAK LAMA LG...

MACHA...JGN LARI AAA!! AMMMMAAAAAA!!

Anonymous said...

jangan pertikaikan kepentingan bersumpah. BERSUMPAH itu ada disebut di dalam Al-quran.. anda bertanya apa gunanya bersumpah di depan org ramai.. seumpama anda telah mempertikaikan urusan Allah. Allah itu telah melengkapi seluruh alam kehidupan. Allah menyebut sumpah itu di dalam Al-quran pasti ada sebab. antaranya BERSUMPAH itu adalah satu cara untuk mempertahankan diri dan mengelak fitnah dari semua orang. oleh itu, wajarlah DSAI bersumpah laknak. once dia dah bersumpah, no ones yang boleh pertikaikan dia lg, itu bermakna dia tak bersalah. (kalau dia angkat sumpah lah). tp kenapa smpai skrg tak da angkat sumpah? sbb takot lah tu. dan sy byk melihat video DSAI mengatakan sumpah itu sumpah politik atau sumpah UMNO..teramatlah daif beliau mengatakan begitu sedangkan, sumpah bukan diatas nama politik, sumpah itu berlandaskan nama ALLAH SWT. saudara carilah ayat didalam Al-quran yg menyatakan jika kita mempertikaikan segala urusan Allah, pasti Allah akan melaknati kita. harap saudara tarik blk kata2 yg mengatakan buat apa bersumpah...

sekian

azali said...

Komen dari rakan2 yg tidak bersetuju dgn sumpah atau pendedahan Video seks ANWAR saya pasti tidak membaca TAJUK artikel 'HADI AWANG MEWAJIBKAN DEDAH AIB ANWAR!'atau dah baca tapi masih tak faham.

Pastikan baca yg dlm kurungan merah juga!!!
Kalau tak setuju - Marah lah HADI AWANG! Bukan kepada Eskey, sumpah Eskay tak sah,Umno lah,maruah orang Melayu lah,penipuan lah....blablabla lah!

Oleh kerana ramai yg percaya kpd Ulama PAS....maka kita wajib dedah AIB ANWAR mengikut fatwa HADI AWANG! Salah ke???????

Tajuk 'pucuk paku' bukan hutan tropika!

Wau Janak said...

anon 9.31
1. spt yg dikata 'sebab fungsi sumpah adalah untuk menyatakan kebenaran diri..yang dia tidak bercakap bohong bahawa dirinya bersalah atau tidak bersalah..'

JADI SUMPAH YG DIBUAT DATO T BERTEPATAN KRN MYATAKAN KEBENARAN DIRINYA,YG DIA TIDAK BERBOHONG DAN TIDAK BERSALAH (dia dituduh melakukan kesalahn menfitnah.jd dato t bersihkn dirinya dari kesalahn yg dituduh keatasnya).
SBB ITU TIADA SALAHNYA DAN TIDAK ADA ULAMA KATA HARAM DATO T BERSUMPAH. cuma ada yg pertikai cara dan tempatnya sj yg tidak kena.

2. Sbnry awak kurg faham apa itu qazaf, menuduh zina ke atas ssorg tp gagl bawa 4saksi.
Dato t sbnrya tidak menuduh anwar berzina. dia cuma sahkan pelaku(lelaki) dlm video itu ialah dia sendiri dan anwar ibrahim. dia tidak kata anwar berzina atau pelaku dlm video yg berzina itu ialah anwar! MALAHAN KETIKA DIA DAN 'PELAKU'BERADA DLM VIDEO ITU, 'PELAKU' ITU TIDAK MELAKUKN ZINA. DAN INILAH YG DISAHKAN OLEH DATO T YG DIA DAN PELAKU ITU ADA DLM VIDEO.JADI TIADA ASAS TUDUHAN ZINA SBNRYA! CUMA 'PELAKU' ITU BUAT ZINA SELEPAS DATO T TIADA DLM RAKAMAN.
situasi lbh kurg sama seorg saksi yg melihat lelaki Islam dan wanita cina kafir wakil rakyat berada dlm dlm satu bilik kemudian dia dipanggil polis utk buat pengesahkn sama ada lelaki yg berada dlm video yg diambil dr cctv dlm bilik tersebut adalah lelaki yg dilihtnya dgn mata kasarnya.

sbb itu nik aziz cuma kata anwar dianiaya. Siapa yg aniaya? kawan rapat anwarkah? atau agen luar negara yg mmasang cctv itu shingga wikilieak kata mrk ada bukti teknikal kelakuan sumbang anwar sblm ini. mungkinkah agen asing sntiasa mmntau prgerakn anwar dan mengintipnya agar dpt dijadikan bahan ugutan utk anwar jk dia mmerintah?

scenario said...

Kepada yang mengaku dia betul2 berserah diri pada Allah swt tentang hal ni...saya nasihatkan anda diam dan tgk apa implikasi seorang penipu..sama ada anwar atau eskay..
dari pada dok bagi hujjah merapu..lebih baik diam..berhujjah mcm ular dalam semak memang sebijik tak guna..diam dan lihat sahaja.

pelik bila bercakap" yang lihat di tasa sana that is Allah swt apa nak di risaukan" bila sumpah mubahalah nabi sallallahu alaihi wa alihi wa sallam dia tak tau..

Islam tu luas..tak sempit..jgn sempitkan minda.

DSAI tu mungkin jaha tetapi bukan bodoh.Sebab tu dia tak berani bersumpah. Yang bodoh adalah percaya dia tak mahu melakukannya kerana bersumpah itu bodoh. SUMPAH is a sacred vow to Allah swt..apa nak di takut atau apa nak di rasa bodoh kalau tali Allah swt yang kita pegang.Nama Allah swt tak boleh di permainkan...pegi la rujuk lagi bab sumpah sebelum buat statement merapu dan cakap bersumpah atas perkara ini dari dato eskay itu bodoh.

Sampai bila punsaya akan ingat..Anwar pernah menipu.. jelas2 bab menjadi PM 16 september dan tak mustahil dia kan menipu dan terus menipu..!!!

dan jgn lupa Allah swt tidak akan menutup aib orang yang tidak menutup aib org lain a.k.a suka bukak aib orang lain.Kalau anda seorang peneliti sejarah Islam anda akan mengetahui bagaimana pejuang sejati jalan Allah swt akan di tutup aibnya walau sudah mati pun!

kalau tak yakin siapa menipu dan berbohong lebih baik diam dari berhujjah merapu!

Anonymous said...

kepada anon 10:26. dan geng...

cuba kau carikan dalam mana2 berita, surat khabar atau video yg mnunjukn dato t pernah berkata anwar berzina. TIDAK ADA SAMA SEKALI. dato t cuma sahkan lelaki y dlm vdeo adalah anwar. org jenis mcm kamu sj yg mudah tertipu. dan meskipun dah banyak kali kena tipu, tatap juga mau percaya sama penipu.
mula2 kena pasal perut buncit konon. tp bila tgok2 betul2 buncitnya mmg padan masa buncit berbaju.
pas tu pasal jam tangan.ada dlm simpanan. tapi kantoi. last dilaporkn hilang pula. korang ttp pecaya walau 2kali kena tipu.
then pasal alibi fbook. kantoi lagi.ttp juga korang pcaya walau 3kali suda kena tipu.
kmdian pasal tisu terbang2. kantoi juga. korag masih tatap percaya penipu.
pasal janggut pula. kejap ada kejp takda sbb kesan cahaya. kantoi juga. malangnya korang tatap juga pecaya penipu.
pasa rambut tebal la pula. juga sbnry kesan penataan cahaya juga. kantoi lagi. betul2 bodoh korang tatap juga percaya lagi penipu.
entah berapa kali tipu dah....korang tatap juga mau percaya sama penipu.
suka hati korang la.

Anonymous said...

HABIS JIKA SAHKAN NUAR DLM VIDEO TU...BUKANKAH MENGATAKAN JUGA YG SEDANG BERZINA ATAU BERZINA ITU ADALAH ANWAR..


KENAPA DAH CAKAP BERBELIT2 NIH...DULU TAK TIMBUL PUN CAKAP MACAM NIH...DAN UMNO PUNYA GEGAK GEMPITA TUDUH BULAT2 MEMANG ANWAR PELAKON VIDEO TU...KALU DAH PELAKON VIDEO TU, BUKANKAH PELAKON ITU SEDANG BERZINA..JD JIKA HANYA KATA PELAKON DLM VIDEO TU HANYA NUAR, HABIS SAPA YG BERZINA DLM VIDEO TUH?

CAKAP MACAM KELING ESKAY LA KAMU!

AGAK2 YG BERZINA TU MAHATHIR KOT!

KAN DAH NAMPAK KEBENARAN..CAKAP MAKIN LAMA MAKIN MERAPU, JGN2 NANTI BELUM LAGI LAMA, ESKAY KELING TU CAKAP SORANG2 PULAK..SEBAB DAH DIMAKAN SUMPAH!

BODOOO...CAKAP MACAM ORG SEWEL!

Anonymous said...

Kenyataan Baru: Pening!!!!!
http://bit.ly/1i9HLSR