Tuesday, May 17, 2011

Penduduk Flat 700 Pandan Perdana di sini mendesak Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee Ying Haa supaya menunaikan janji membina pagar di kawasan perumahan mereka seperti dijanjikan pada kempen pilihan raya umum sebelum ini.

Penduduk mendakwa, semasa berkempen pada Pilihan Raya Umum Ke-12, Jenice berjanji akan membina pagar bagi mengelak penjenayah menceroboh ke kawasan perumahan berkenaan sekiranya penduduk mengundi beliau.

Namun, mereka kecewa kerana wakil rakyat DAP itu gagal mengotakan janji tersebut sehingga ke hari ini, malah tidak pernah sekalipun bertanya khabar dan masalah penduduk sejak diisytihar sebagai ADUN di kawasan berkenaan
.
- klik
Utusan Malaysia


Suasana tegang tercetus di Flat 700, Pandan Perdana di sini hari ini apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee Ying Haa tanpa belas kasihan menghalau penduduk yang berniaga di tepi jalan di kawasan perumahan berkenaan.

Wakil rakyat DAP itu bersama kira-kira lima pembantunya tiba di perumahan kos rendah itu pada pukul 10 pagi sambil membawa kain rentang berbunyi 'Penjaja Haram' bertujuan menghalau dua penduduk warga emas yang masih berniaga di situ, setelah mereka diberi notis oleh Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), semalam
. - klik
Utusan Malaysia


Emmm ... Rakyat Selangor sekali lagi dan lagi, ditindas dan dihina oleh Pakatan Rakyat selama membentuk kerajaan negeri.


Apa yang berlaku kepada penduduk Flat 700 Kampung Pandan seharusnya sudah membuka mata dan minda rakyat secara keseluruhan.


ADUN Teratai Jenice Lee pernah berjanji untuk membina pagar dikawasan tersebut pada PRU12. Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya! Usahkan membina pagar, penduduk yang mengundi beliau langsung tidak dijengah mahupun bertanya khabar.


Begitu juga nasib yang menimpa peniaga ditepi jalan kawasan penduduk Flat 700 Kampung Pandan. Rata rata kecewa dengan sikap angkuh dan bongkak Jenice Lee bersama 5 orang pembantunya.

Banner 'Peniaga Haram' dibawa ADUN Teratai ini bertujuan membuat provokasi dan menghalau para peniaga Melayu dan India, yang sejak sekian lama mencari nafkah tanpa gangguan pihak berkuasa tempatan. Dan para peniaga ini tidak mampu membayar sewa tapak perniagaan yang baru kerana dibelenggu masalah hutang dan sumber pendapatan yang cukup terhad.

GWM faham dengan MPAJ (Majlis Perbandaran Ampang Jaya) yang terpaksa menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan. Bukan salah mereka 100%, namun akibat desakan politik parti 'chauvinist' DAP maka MPAJ perlu memberi notis untuk berpindah ke tapak yang baru.

Maka timbul satu persoalan ...


Apa yang dimerepekkan oleh Khalid Gagap dengan slogan 'Selangor Untuk Rakyat' dalam meyambut ulangtahun ke-3 Kerajaan Pakatan Rakyat!


Apa yang dimerepekkan oleh ADUN Pakatan Rakyat memuji Khalid Gagap dan kerajaan Pakatan Rakyat kononnya membantu rakyat Selangor dari belenggu kesusahan!

Mungkin benar kata ADUN Teratai ini ... Jenice Lee telah berjaya merealisasikan impian masyarakat di Pandan Perdana, seumpama Malaysian Idol ... Hebat!


Beliau berjaya merealisasikan impian kerajaan Pakatan Rakyat selama tiga (3) tahun memerintah:

1) Merobohkan 21 gerai penjaja Flat 700 Pandan Perdana sejak enam bulan yang lalu.
2) Gagal melunaskan janji untuk membuat pagar penduduk Flat 700 Pandan Perdana.
3) Menghalau dan merobohkan gerai warga emas disekitar Flat 700 Pandan Perdana.


Itu baru satu ADUN ...

Apa yang ada dalam Buku Jinggay karya dan rekayasa Anwar Ibrahim ... GWM petik salah satu retorik untuk dijadikan rujukan.


Meneruskan konsep pentadbiran yang kompeten, bertanggungjawab dan telus seperti yang telah diamalkan di negeri-negeri Pakatan Rakyat; sebagai gambaran sebuah pentadbiran yang membebaskan institusi-institusi penting negara dari cengkaman campur tangan politik.

Malang sungguh nasib rakyat Selangor dibawah Pakatan Rakyat! Ditipu hidup hidup dengan retorik Buku Jinggay dan Anwar Ibrahim! Jahanam ...



9 comments:

Anonymous said...

korunk yg pangkah kan...dah lupa kah korunk..cina tetap cina !

Anonymous said...

keh keh keh...melayu atas pagar , seropa macam keling atas pagar. nampak ular atau melayu ini, pukul melayu ini.ini melayu tidak ada pendirian. mana yg untung dia sapu. manay yg tak untung tp pernah berjasa, dia sepak ketepi ambik yg lain.
sekarang ini melayu atas pagar kene tipu.
padan muka lu.
saranan aku, pangkah lagi PRU13. memang suka ditipu.cina plak tu. tak reti bahasa.

Anonymous said...

Very good.
Dah Melayu nak sangat.
Padan muka kau

Anonymous said...

PEMIMPIN MELAYU SEMUA NYA TAK BETUL.
BILA PEMIMPIN CINA, DAP KEPARAT TU,
KAU KATA BETUL.
APA NAK JADI DGN MELAYU NI

Mohd said...

Melayu mudah lupa ........

Matt said...

aku dah jangka dah , ini akan berlaku , akhirnya berlaku juga. nyonya cantek tu bukan boleh harap. mereka ada agenda tersendiri.engko orang je yg banggang .muhasabah lah.istikharah lah agar tidak berlaku lagi , banyakkan solat taubat , solat hajat agar yang bathil akan terserlah .

Anonymous said...

Apa...Nyonya cantik..? Kau ni buta ke apa..? Kau tak perasan ke bila dia tgh bercakap Mata dia yg Kiri aje yg berkedip... yg kanan tu gamaknya mata batu kot... manalah tahu... ialah mungkin nak cover yg dia tu DAJJAL BETINA... kan dah nak akhirzaman ni

Anonymous said...

NASIB KORANG LE..DAH KORANG NAK SGT DIA JADI PEMIMPIN KORANG..

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI