Sunday, May 8, 2011

Belum pernah berlaku dalam sejarah pilihanraya di Singapura pengumuman keputusan akan dilakukan pada jam 6.00 pagi, 8 May 2011. Hanya 87 kerusi dipertandingkan namun keputusan hanya diketahui esok?

Amat mustahil bagi sebuah negara yang hanya mempunyai kepadatan penduduk sekitar 5 juta orang tidak mampu mengumumkan keputusan pada hari berlangsungnya pilihanraya?

Pelik bagi sebuah negara yang diiktiraf World Bank sebagai pusat logistik dan teknologi terunggul di dunia tidak dapat menandingi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) Malaysia mengeluarkan keputusan serentak pada hari pengiraan undi?


Sarawak yang lebih besar dan mempunyai taburan penduduk (2.4juta orang)jauh di pedalaman mampu memberikan keputusan pilihanraya pada hari yang sama! ... Hebat SPR!

Seperti ada sesuatu yang tidak kena pada senario pilihanraya Singapura kali ini ...

Khabarnya akan berlaku kejutan pada pilihanraya kali ini. Parti pemerintah PAP dijangka kalah banyak kerusi yang dipertandingkan.


Apakah mungkin bakal berlaku senario 'Pengundi Hantu' di Singapura. Mungkin juga berlakunya 'magic' dan tangan tangan ajaib pada pilihanraya kali ini!

Agak mengecewakan bagaimana parti pembangkang di Malaysia menghentam dan meburukkan SPR, yang nyata lebih cekap dan telus mengeluarkan keputusan pilihanraya di Malaysia. Cukup memalukan ...



7 comments:

Anonymous said...

celaka punya singapura negara ciput keputusan tak boleh dapat awal.........cina babi kuan u dah gelabah....ada hati PR nak tiru singapura....babi babi sial

Gelombang Wangsa Maju said...

OOOOO SABAR ANON 2.03AM!

INILAH KEBODOHAN PARTI PEMBANGKANG! ITU YANG NYATA...

BajingAlas said...

Konon negara maju dan canggih serba serbi.
Sangat2 MEMALUKAN dan mereka wajib belajar dari SPR Malaysia.

Ataukah mereka sengaja lakukan untuk menipu atau menidakan kuasa pengundi?
Sama2 kita perhati.

Ular Menyusur Akar said...

Lebih kurang samalah Bro. Malaysia pun ambil 10 jam untuk umumkan kesemua keputusan.

Singapore mengundi hingga pukul 8:00 malam. Malaysia hingga pukul 4:00 petang je. Keputusan awal (S) pada pukul 1:00 pagi dah keluar.

Apabila pembangkang rasa sedikit kuat maka banyaklah bantahan dan bantahan menambahkan lagi kelewatan.

Apa apa pun, keputusan piliharaya Singapura kali ini pasti memberi tamparan kepada niki ajis dan sekutunya.

leekonyou said...

alo-alo SINGAPORK separuh negeori MELAKA AJO dan semua dah WIRED-UP KAN HANYA BILA ppu SEMUA JADI WIRED -DOWN
KOT DAH TAU NAK KALAH?

mimi said...

siapa kata keputusan lambat. sebelum pukul 3 pagi semua dah settle.bangang betullah si penfitnah ni... dah tak suka ada aje penghinaan yang di beri.yang celaka tu orang2 macam kamu penfitnah.negeri sendiri digelumangi scandal menghentam sesama bangsa,sebuk nak mengutuk orang kerjanya.eh majukan negeri tu dulu....

Anonymous said...

NAK BUAT MACAM MANA DEK...BIARKANLAH MEKO MEKO NAK CAKAP APO PUN. YANG PENTING SINGAPURA MAJU DAN TERUS MAJU.MEKO JELES KOT.YALAH NEGERI PENUH DGN SKANDAL.PELIWAT PENZINA DOK DI BIARKAN LEPAS MANA TAKNYE.TAKUT DGN BAYANG2 SENDIRI KOT MONGKOT..