Sunday, May 22, 2011

Apa yang Kerajaan Selangor lakukan bagi meringankan beban keluarga mangsa tragedi tanah runtuh? Dan Sehingga ke saat ini, baik media kerajaan mahupun media pembangkang langsung tidak menyiarkan sebarang berita bantuan kemanusiaan dari kerajaan negeri!

Tak malukah sehingga Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang terpaksa campurtangan menghulurkan bantuan kemanusiaan.



Pertolongan dan bantuan dari kerajaan DAP Pulau Pinang amat dialu-alukan selagi tidak bermotifkan politik! Pada hemat GWM, ketepikan unsur politik dalam menghulurkan bantuan kepada mangsa tragedi ... itu lebih penting.


Yang menjadi persoalan, dimanakah bantuan kewangan dan kemanusiaan dari Kerajaan Negeri Selangor?

Dimanakah 'Punaisihat' Kerajaan Negeri Selangor waktu ini, yang dicanang sebagai manusia paling hebat dengan ilmu ekonomi dan kewangan diperingkat global? ... Dah tak reti nak hulurkan bantuan kepada keluarga mangsa.


Mungkin GWM kurang arif, tak tahulah jika Hulu Langat bukan berada dalam negeri Selangor ... Pulau Pinang gamaknya!

Khabarnya, Azmin Ali, Khalid Gagap dan Zuraida 'Mak Lampir' Kamaruddin akan mengadakan ceramah politik di Bukit Antarabangsa malam ini.

Langsung tidak dijengah mangsa dan keluarga mangsa yang mendambakan ihsan! ... Politik Didahulukan, Sengsara Rakyat Diketepikan! ... Cantik!



13 comments:

Anonymous said...

depa dok main kote..ja..

Anonymous said...

mereka ni bukan nak tolong rakyat dalam kesusahan pun cuma nak rakyat pangkah parti mereka jer asal boleh juburi dr PM.3some ni cuma pandai jumpe rakyat ceramah tuduh kerajaan itu ini jer tp mereka buat ape?main kote semestinya la anwar tu xcukup karipap main china doll lak

muzir said...

depa ni apa pun x boleh, bg burit dgn pungkoq tau la plak mcm depa nak buat keja, bila bn buat blh bercerita sampai 10 thn, bila depa buat dan2 depa spin tukaq cite lain, depa ni mau sunat lg sekali je br sedaq kot

Anonymous said...

Memang lahabau 3 ekor babi jadi-jadian tu. Biar balasan mutlak datang dari yg maha esa. Setiap saat aku doa fuckatan kalah di semua negeri dalam PRU13. Amin.

ROSAFID said...

Saya Kata ! Apa!!!! kerajaan negeri Pulau Pinang beri bantun kepada keluarga mangsa tanah runtuh di negeri Selangor? Betul ka? Ikhlas ka? atau main wayang saja.(Anak kera di hutan di susukan anak sendiri dibiarkan kelaparan). Nak cover kawan kawan dajjal dia tak. Tapi apa pun terima kasih diucapkan. Tindakan untuk apa? Wallahu'alam. Wassallam.

Anonymous said...

punaisihat tak berapa sihat nak pi jengok sebab dok pikiak pasai nak masuk sg buloh;

gagap lak dok pikiak dah tak lama nak jadi MB, dah tak banyak nak pulun duit dah, nak bagi kat DAP2 tu;

azmin pulak dok pikiak tak dan dah aku nak jadi president pkr sebab sikit ari lagi dah nak kena haram dah pkr tu. lagi satu sebab dia pun xlama dah dalam politik nie.

Tunggu la PRU13 nanti, semua PKR2, PAS2 tertungging la..

tu depa semua susah ati tak pi jengok kat hulu langat tu.

-art-

usin said...

baling najis je ke kemuka sekor2 malaun tu mlm ni. tau buat fitnah supaya rakyat benci sesama sendiri. rakyat negeri sendiri yg kena musibah haram nk jengok. apa nk istilahkan manusia ni? korang gelarlah sendiri...

Anonymous said...

tak nampak pun manusia-manusia tanpa wajah semasa solat jenazah mangsa-mangsa tanah runtuh....kalau masa solat hajat utk SANG RAJUNA TAPA....ramailah pulak.....

Anonymous said...

KALAU SUDAH HARI2 DI HINA DAN DI KUTUK DI DUNIA INI..BESAR KEMUNGKINAN DI *SANA*..PASTI TIDAK AKAN AMAN.


>>>SAMA2 LAH KITA RENUNGKAN<<<

Anonymous said...

apa yang berlaku membuktikan Fuckatan Rakyat memang haprak, terutamanya HAMPAS. Solat hajat utk Al-juburi penuh satu stadium, bila musibah berlaku kpd anak yatim, satu ekor pun tak nampak.

Anonymous said...

Nak tolong orang macam mana... diri sendiri pun dah nak tertimbus tak beberapa lama lagi

Anonymous said...

Harapkan tin,tin makan biskut.

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI