Monday, May 23, 2011



GWM kurang faham apa yang mahu diperjuangkan oleh Hata Wahari ini (Presiden NUJ). ... Kebebasan media? ...

Bukankah media di Malaysia sudah cukup bebas untuk melaporkan apa shaja yang mampu dijadikan bahan penerbitan.

Apa yang diutarakan beliau cukup pelik! Beliau cukup marah Utusan Malaysia dikuasai oleh parti UMNO. Akhbar seharusnya bebas dari cengkaman parti politik!



Sebagai seorang wartawan dan Presiden NUJ, mampukah beliau menidakkan media-media dibawah ini tidak dikuasai oleh parti pembangkang!







Dan menyentuh isu Utusan Malaysia disabitkan dengan tuduhan menyebarkan berita propaganda, cukup jelas Hata Wahari sudah buta terhadap kebenaran.





Mungkin berita yang dipaparkan dibawah oleh media alternatif contoh etika kewartawanan yang dijunjung oleh Presiden NUJ ini ... bukan fitnah! bukan propaganda!





Sedangkan Presiden PAS, Hadi Awang turut menempelak media Harakah sebagai bodoh!


Hata Wahari tidak perlu menjadi bahan mainan politik Anwar Ibrahim dan pembangkang. Jangan diperbodohkan semata-mata mengikut kata nafsu 'Anugerah Tuhan' dan 'Pelaku Seks China Doll'!

Hata Wahari tidak perlu memperolokkan dan memomokkan 'etika kewartawanan' jika insiden wartawan Malaysiakini terlepas menyelinap masuk ke majlis tertutup Puteri UMNO turut dianggap 'beretika'!


Dan Hata Wahari juga bukanlah seorang yang beretika sebagai wartawan. Apakah beliau mahu menidakkan penglibatan beliau forum tertutup pada 15 Februari 2011?

Suatu forum yang dihadiri oleh beliau sebagai wartawan Utusan Malaysia bersama Nurul Izzah dan pemimpin pembangkang,
membincangkan strategi bagaimana mahu menjatuhkan BN dan UMNO!




Apa yang sebenarnya Hata Wahari ini mahukan! ... Publisiti, Populariti atau ... mahu menjadi 'Pandikutty'!














3 comments:

YB Raz said...

bodoh melantun lantun orang tua ni..nampak sangat dia ni memang anti utusan dan orang melayu.

Anonymous said...

dah jatuh cinta ngan nurul izzah kot... nak jadi menteri penerangan kot...

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI