Thursday, December 30, 2010


Sorakan Timnas, IndonesiaRaya terus ditenggelami oleh semangat 1 Malaysia di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta, Indonesia.

Bagai tsunami melanda, pemain bolasepak negara berjaya mengatasi gementar dari sorakan penyokong Indonesia dengan permainan paling konsisten pernah ditonton oleh rakyat Malaysia.



Kemenangan Malaysia itu diperoleh selepas berjaya mengatasi Indonesia dengan agregat 4-2. Paling menarik, sepakan penalti Firman Utina berjaya dihentikan oleh penjaga gawang negara, Khairul Fahmi Che Mat.

Namun, kekalahan skuad bolasepak Indonesia gagal ditelan oleh penyokong mahupun rakyat Indonesia.



Terlalu beremosi dan fanatik ... penyokong Indonesia memaparkan belang sebenar wajah hodoh mereka dengan panggilan yang cukup mengaibkan rakyat Malaysia.



Malingsia! ... Malingshit (Malaysia Shit) ! ... Fucking Malingshit (Fucking Malaysia Shit) !

Ini adalah gambaran sebenar majoriti rakyat Indonesia yang tidak mahu menerima kekalahan dari sebuah negara kecil dan mempunyai rakyat yang penuh toleransi.

Amat memalukan, sebuah negara yang cukup dibanggakan oleh Anwar Ibrahim sebagai negara pengamal demokrasi sebenar, nyata adalah negara paling rasis dengan jiran tetangga.

Tidak dapat menerima hakikat tewas di tangan Malaysia, mungkin kita dapat menerimanya kerana itu adalah adat permainan bolasepak. One will win ... one will lose.

Tetapi dengan mengejek dan merendahkan maruah dan martabat Malaysia, ini adalah perbuatan paling jelik dan kurang bertamaddun.

GWM : Perangai penyokong bolasepak Indonesia dan Anwar Ibrahim sama taraf dan pra matang ... gemar memburukkan Malaysia.

http://cbr250r.wordpress.com/2010/12/29/indonesia-the-real-champions/#comment-2311


3 comments:

Unknown said...

Kalau tak salah, katanya ada team indonesia yg training di uruguay ye? Byk pulak duit? Apa kata diambil balik indon2 yg berkeliaran di malaysia dan diberikan mereka kerja.

Unknown said...

tak malu ker kata malaysia macam tu..apa pun rasakan bahawa HARIMAU MALAYA telah mengeluar kan taring nya...TAHNIAH kepada HARIMAU MALAYA...

Anonymous said...

TAHNIAH KEPADA PASUKAN BOLASEPAK MALAYSIA: KAMU LE WIRA2 NEGARA MLM TADI.

TP.... YG HERAN....BILA MENANG TERUS MENGAKU DAN PUJI PASUKAN BOLASEPAK NI PASUKAN 1MALAYSIA. TAPI BILA MASA KENA BELASAH DGN INDONESIA 5-1 TEMPOH HARI, TAK MENGAKU LAK,,,,,,,,,BELASAH MEREKA ADA LE LG.

BEGINI LE MANUSIA,,,,,BILA ADA KEUNTUNGAN SEMUA AMBIL KESEMPATAN.

HAKIKAT NYE,,,,PASUKAN NIE ADALAH PASUKAN ANAK2 MUDA MALAYSIA BUKAN PASUKAN 1MALAYSIA.