Friday, November 1, 2013


PENDUDUK di sebuah kawasan di dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau yang menjadi kubu kuat Pas mengeluh kerana tiada pembangunan di situ termasuklah kemudahan rekreasi untuk golongan belia.

Dahulu mereka bertahan menyokong Pas kerana keperibadian Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak tetapi kini situasinya sudah berubah. Berikutan itu sudah ada kesedaran untuk mereka memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN) biarpun bimbang kemungkinan akan 'dipulau' seumur hidup.


Namun begitu, penduduk atau mana-mana juga pengundi di kawasan DUN tersebut seharusnya tidak perlu bimbang untuk menyahut slogan BN 'Berani Berhijrah' ia memandangkan undi mereka adalah rahsia.

Tiada siapa pun mengetahui parti mana yang mereka undi melainkan diri sendiri dan Allah SWT. Oleh itu, undilah mengikut gerak hati dan demi atas matlamat untuk menikmati kehidupan lebih baik.


Malah mereka juga tidak harus terpesong dengan propaganda kononnya politik damai yang semua orang tahu dipelopori oleh Allahyarham Azizan bermaksud 'Politik damai… BN dapat Kedah, Sungai Limau untuk Pas'.

Ayat ini tertera di sepanduk-sepanduk di sekitar kawasan itu yang memaparkan gambar Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir beramah mesra dengan calon parti itu, Mohd. Azam Abdul Samat.


Sebenarnya, bukan itu yang dimaksudkan dengan politik damai. Politik damai yang dibawa oleh Allahyarham Azizan ialah berpolitik secara berhemah dan tidak melakukan tindakan yang boleh memecah-belahkan umat Islam biarpun berbeza parti.

Sebab itu, Allahyarham Azizan dihormati oleh kawan dan lawan, tetapi malangnya Pas sendiri diihat seolah-olah cuba memutar-belitkan maksud politik damai.


Mereka menjurus kepada pembahagian kerusi sedangkan dalam pilihan raya, kita perlu menyerahkan rakyat menentukan siapa yang mereka fikir mampu membela nasib mereka.

Justeru, tidak payahlah, Pas cuba mengabui mata pengundi di Sungai Limau melalui pendekatan yang boleh dianggap propaganda murahan dan taktik terdesak untuk meraih kemenangan.


Sebaliknya, amalkan politik damai yang sebenarnya dengan memastikan penceramah mereka tidak bermulut celupar ketika berceramah termasuklah menuduh kerajaan BN melayan rakyat seperti 'roti canai'.

Tetapi kita percaya Pas tidak akan berubah sebaliknya pengundi kawasan Sungai Limau yang akan berubah kerana mereka semakin mengenali corak politik Pas yang dilihat 'cakap tak serupa bikin'.


Apa pun kepada pengundi DUN Sungai Limau mengundilah dengan tenang buatlah pilihan betul atas prinsip 'Berani Berhijrah' demi kebaikan ummah di kawasan tersebut, jangan bimbang undi anda adalah rahsia!

SUMBER : UTUSAN MALAYSIA





15 comments:

Anonymous said...


Fikirkanlah Wahai Rakyat,

KOS barangan harian semakin naik... ekonomi semakin merudum.... kos hidup tinggi, kualiti perkhidmatan awam curut, jenayah berat meningkat, krisis social meruncing, .... apakah ini hasil kita undi UMNO/BN?

Pada hari mengundi kita hanya memangkah, tapi, berpuluh tahun kita terkongkong dengan mainan media dan muslihat UBN!

Tolak UBN! Baru ada perubahan, mereka baru turun padang, baru nak layan permintaan rakyat!

Anonymous said...

USA & beberapa negara maju pun tak pakai GST.....

GST tak sesuai lg diMalaysia kerana tadbir urus yang lemah... korup, kerenah birokratik, pemimpin2 politik & pegawai2 kerajaan yg korup dok bolot kekayaan,........ cukai tak seimbang.... yg kaya semakin kaya dan kurang cukai.... yg miskin terpaksa bayar semua cukai, bil, tol, caj, dll untuk kayakan syarikat2 kroni dan segolongan elit politik & pegawai awam.....

pangkah UBN, makna setuju para peniaga n kapitalis UBN naikkan harga barangan & perkhidmatan kita, buli rakyat, ISA, AUKU, dll ... kita akan tanggung beban kos hidup bertahun2 lagi......

kalau tolak UBN... mereka tak berani buli rakyat lg....

Anonymous said...

Melayu Perasan.

Jika melayu ada perasaan. Jika melayu tahu marah. Jika melayu tahu berkecil hati. Jika melayu mahu dihargai. UNDI PAS SEBAGAI PROTES TERHADAP UMNO KERANA BERI PERUNTUKAN BERJUTA KEPADA CINA-CINA YANG TAK UNDI BN PUN PADA PRU 13 ITU HARI.

Pemimpin Umno sebenarnya silap percaturan. Mereka ingat mereka boleh beli undi cina untuk selama-lamanya dengan harga RM2juta.

Percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah BN, jika pertandingan adalah diantara Umno dengan Pas, pengundi cina pasti akan undi BN bila BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Mereka tak ralat hendak memenangkan BN di Sungai Limau dan di lain-lain tempat.

Juga percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah PR, atau jika berlaku pertandingan diantara calon DAP/PKR berlawan dengan calon BN, pengundi cina pasti tidak akan undi BN walau pun BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Kenapa ? Hanya yang cerdik saja tahu jawapannya.

Mungkin para bijak pandai dalam Umno akan mengatakan teori saya ini adalah MENGARUT. Tak apa, kita minta doa bagi ada PRK lagi di negeri yang diperintah oleh PR terutamanya di negeri Pulau Pinang, kita minta bagi berlaku PRK dalam kawasan yang diwakili oleh DAP atau PKR.

Saya nak buktikan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang TAK BERAPA CERDIK supaya memperakui bahawa PENGUNDI CINA TAK BODOH.

Kepada Muhyidin Yassin. Awak jangan risau. BN pasti menang di PRK Sungai Limau kerana 100% pengundi cina yang telah dibeli dengan harga RM2juta pasti akan undi BN. Kalau pengundi cina di Sungai Limau tidak undi BN dalam PRK ini, mereka sebenarnya TELAH MENUTUP PELUANG komuniti cina di tempat lain untuk mendapat peruntukan besar daripada BN sekiranya berlaku PRK.

Siapa yang kata macam tu. Bukan saya tetapi adalah rakan-rakan saya bangsa cina yang ada jawatan dalam organisasi yang mewakili suara orang cina.

Cuma sekadar untuk difikir oleh Muhyidin Yasin dan Muhkriz Mahathir. PRK akan ada lagi sebelum tiba PRU14. Akan ada lagi wakil rakyat Pas atau Umno yang akan pendek umur. Di pihak DAP umur wakil rakyat mereka agak liat sedikit.

Melayu

Anonymous said...

Fikirkan ibubapa dan kampung halaman ketika mengundi?
Seperti yg kita dok perhatikan selama ini, pengundi2 dari luar negeri spt di Kelantan tetap akan mengundi PAS. Mereka di luar negeri hidup senang lenang dgn keadaan jalan yg cantik, bekalan air yg bersih dan peluang pekerjaan yg baik. Mereka tidak pedulikan ibubapa yg menderita di kampung halaman yg terpaksa melalui kehidupan yg perit dan minum air 'teh susu' setiap hari. Mereka seolah2 mahu ibubapa dan orang di kampung halaman terus hidup merempat supaya mereka dari luar shj yg ada kereta besar dan boleh menunjuk2 di kampung sendiri. Itulah sebab mereka di setiap pilihanraya akan balik untuk mengundi PAS dan memujuk ahli kelaurga juga utk berbuat demikian.
Inilah perangai orang Melayu yg berhasad dengki sesama Melayu sendiri dan menjaga kepentingan diri sendiri shj.
Perkara yg sama juga akan berlaku di Sg Limau. PAS akan terus berkuasa utk menjaga kepentingan segelintir manusia yg kejam ini!

Anonymous said...

kerana perjuangkan politik islam, PAS didiskriminasikan oleh sekular umno......... dinafikan hak pembangunan mereka spt umno lakukan terhadap melayu sg limau & melayu kelantan selama ini.
hari ini mereka bercakap tiada pembangunan sedangkan segala khazanah negara dikongkong oleh umno/bn!

umno ugut buang perjuangan islam jika mahu pembangunan--- ini sama dgn syarat politik dajjal almasih (ikut dajjal dapat habuan, lawan dajjal diazab dgn segala sengsara)!
politik dajjal=politik zionis=politik kapitalis USA/Barat @politik UMNO!.

Tolak UMNO=Tolak Dajjal


Anonymous said...

Azeez rahim punca kekalahan BN di Sungai Limau, Semuanya gara-gara susu basi yang diedarkan.. ni lah yang dikatakan "kerana nila setitik rosak susu sebelanga", orang macam azeez rahim ni patut ditukar ganti dengan yang lain..

http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/11/azeez-rahim-susu-basi-punca-bn-kalah-di.html

Nakhoda Kuala said...

Assalamualaikum Saudara,
tolong linkkan blog saya. Izinkan saya untuk sama-sama berjuang.
http://nakhodakuale.blogspot.com/

Anonymous said...

For Mr. Tea, this time he would cast Barisan Nasional. .... Mahfuz told, Baharom have continued to pray for PAS win in DUN Lemons River. ..... Please, SHARE PAS WIN THIS TIME .

Anonymous said...

Hi there everyone, it's my first visit at this site, and article is genuinely fruitful in favor of
me, keep up posting these articles.

Feel free to visit my blog post klimatyzacja

Anonymous said...

What's up everyone, it's my first pay a quick visit at this web site,
and post is truly fruitful in favor of me, keep up posting such articles or reviews.


My blog post; mujeres calientes

Anonymous said...

I've been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours.

It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all web owners and
bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before.



Also visit my web page ... goji actives

Anonymous said...

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets
I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time
and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.


Alsso visit my webb blog ... Clash Of Clans Cheats
(www.dailymotion.com)

Anonymous said...

Playing video games may be antisocial, so be
sure to make time to socialize with other gamers online.
Games are not just for kids, and there are many that are not for kids at all.
Do you enjoy playing video games whenever you have a spare moment.


Look into my web-site ... clash of clans ()

Anonymous said...

SHARING MESSAGES BY MAYANMAR GROUPS ABOUT YIP KUM FOOK AT SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, TAMAN DESA JAYA, KEPONG.....
Dear Sir and Madam,
We are Myanmar group in Malaysia; we lived in Malaysia over decade and always went to one of SAMNAK SAMBODHI Buddhist temple in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur and we were very sad and regretting with the committees of temple because they are using our monks in wrong conception of Buddhist teaching or Buddhist rules. We came to temple to help our monks and respected of our religion.
That temple is president of name: YIP KUM FOOK(lawyer), that our monks said and he is invited our monks from Myanmar to in charge of that temple but without pay anything to our monks, added he and his not respecting of our monks and sometime he ordered of his people to collected item such as paper, mineral water etc. without inform any words to our monks. In our religious believed we can’t take anything of holy place, if we done we are sin.
In pervious, our monk said the committees always asked money from him, when our monks gave RM20,000.00 in cash on 2001 to the committees, then committees keep silent, later committees make problem with our monk again and cancelled of our monk Visa permit to stayed in Malaysia, then our monk, Sadayaw Nandiya) go to Australia and our monk not come that temple at long time. “YIP KUM FOOK gave our monk notebook computer for to cover of that amount of money our monk said”
Many local people around temple said, now no more people come to this temple because committees is always make problem and we are heard from local people said: YIP KUM FOOK ordered of his people to put fire of Hindu temple at Taman Daya, Kepong because he needed that place to make his business about many years ago. “Everybody known what he done for Hindu temple at Taman Daya, Kepong”

Last time also he invited police to arrest the monks at holy place(temple) and locked the temple without afraid and shameful of people because he believed committee is big and has more authority, also his son always says to people: this temple is belonging of his father. “This temple donated from public, we are work hard for this temple”

This temple the committees always changed the monks, now they change the new monk to in charge of temple, this new monk also complaint the bad things of committees because committees also wait for donation box only, they without help anything to our monks. And committees controlled of our monks not to talk more or complaint more, our monks lived there as slaver and afraid of committees’ members.

In new building where remaining of Buddha statue marble; we have renovation of Buddha statue because that Buddha statue is put very low, we lift to highest the committees don’t like and unhappy. In our country, anyone be able to come temple to worship the Buddha but in Malaysia is different temple controlling by committees.
We hope everyone preserve of Buddhist teachings, and please safety of our monks, not see only money as this of temple. When we asked some of our people (Myanmar) and local people, the committees are very low of idea because is very narrow mind and without education of religions. And committees will not be disturbing of our monks, monks are like our father to take care of Buddhism and temple is like our place of resolving of our problem.

Recently, our monk (Sadayaw Ashin Indaka original from Madalay, Myanmar) has been staying in this temple also unhappy because the committees are not pay anything to him, he is working in hardly to advise people and we also unhappy and very sad when heard the bad news from our monks. Sometime the committees people came and shouting in the temple without have any reason and done what they need to do, our monk said, the committees of this temple don’t have Buddhist teachings in their mind, may be next time Buddhist can destroy.
From Myanmar Buddhist group in Malaysia but many word complaint by local Buddhist community in Malaysia.

sharing kok meng, kepong

Anonymous said...

Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

Oleh KOK MENG, KEPONG