Tuesday, December 28, 2010


Agaknya apa yang bermain dalam fikiran Mahfuz Omar ...

Mungkin disebabkan Mazlan Aliman sudah tidak berpotensi lagi untuk menggugat FELDA, Mahfuz Omar pula takeover portfolio menjatuhkan imej FELDA secepat mungkin. Bahaya ... PRK Tenang semakin hampir dan parti PAS tidak mempunyai sebarang siver bullet untuk menyerang BN/UMNO.

Maka timbullah isu pengagihan Bonus Insentif Produktiviti berjumlah RM 100,916,000.00 untuk warga FELDA. (Setiap peneroka FELDA menerima Bonus Insentif Produktiviti sebanyak RM400.00 (minima) dan sekitar RM1,200.00 (maksima)).


Bukan main seronok Mahfuz Omar mencanang warga FELDA untuk bangkit menentang kezaliman BN, kononnya mengkayakan dan melebatkan lagi poket kroni kroni Datuk Seri Najib dan FELDA khususnya.

GWM mencadangkan agar Mahfuz Omar dapatkan dahulu Laporan Tahunan (Annual Report) FELDA. Beliau boleh melihat keuntungan yang tercatit dalam laporan tahunan tersebut. Tak perlulah beliau melalak sana sini macam Mazlan Aliman.

Ada lebih baiknya juga Mahfuz Omar melakukan demonstrasi besar besaran di hadapan ibu pejabat KOHILAL di Diamond Square, Kuala Lumpur dan menuntut dividen yang dijanjikan sejak 2002. Bonus ... jangan harap la!

GWM amat mengalu alukan jika Mahfuz Omar tampil untuk membela nasib para pelabur KOHILAL yang tidak tahu kini hujung pangkal situasi kewangan syarikat tersebut. Mahfuz Omar perlu tahu majoriti pelabur adalah ahli dan penyokong parti PAS.

Mungkin Mahfuz Omar perlu meminta Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan, Mohd Amar Nik Abdullah menerangkan kembali bagaimana kerugian RM 45 juta KOHILAL adalah ‘silap perkiraan’ dari segi urusan pelaburan.

Walhal Pengarah Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia Datuk Mangsor Saad melaporkan kerugian yang dialami adalah disebabkan oleh kesilapan ’Board of Directors’ KOHILAL yang membuat keputusan pelaburan secara tidak berhemah.


GWM dengar begitu ramai pelabur dan penyokong PAS mula mempersoalkan bagaimana parti tersebut mampu mentadbir negara jika hanya sebuah koperasi sekecil ini tidak mampu di urus tadbir dengan baik. Tidak ada ’Corporate Governance, Accountability, Transparency’ yang menyebabkan pelaburan 23,000 ahli hangus begitu sahaja.



Dengan website dan blog KOHILAL yang jarang dan sudah lama tidak dikemaskini, tidak pula didedahkan jumlah keuntungan terkumpul. Apakah para pelabur tidak mempunyai hak untuk mengetahui keuntungan yang diperolehi. Oh ya, terlupa ... KOHILAL tidak pernah membuat keuntungan sebenarnya ... KOHILAL juga tidak ada kena mengena dengan parti hamPAS.

Cuma GWM mahu Mahfuz Omar melihat terlebih dahulu apa yang ada di dalam kainnya, sebelum menyelak kain orang lain. Apakah manfaat yang telah diperolehi oleh para peserta Ladang Rakyat Limau Kasturi di Gua Musang, Kelantan?



Sepanjang program tersebut, berapa banyak keuntungan yang telah diperolehi oleh Ladang Rakyat? Ada ke ...



GWM : Padanlah bloggers panggil Mahfuz Omar Mr Bean ... lurus bendul dan bodoh rupanya ... Mahfuz, Mahfuz!

6 comments:

Anonymous said...

Mahfuz ni da nk mampos ker..Dia tau ke sapa yg bawak keutungan banyak kepada felda? peneroka hanya membawa sebahagian keuntungan..tapi yg membawa keuntungan kepada felda yg terbanyak ialah FPSB & FPISB.. lagi pon peneroka 2 da untung diberi tanah bayar ansuran.. diberi kemudahan sekolah, masjid, jalan raya dan macam2 lagi kemudahan yg datang dari duit felda..kalau difelda ramai yg berumah besar..kereta besar..masih x untung lg ke?kalau ssh 2 sbb sikap sendiri..sikap malas..smua da dibagi tanah sama rata.. kpda Mahfuz x payah nk cakap la klu x tau fakta.. cakap cm org bodoh yg xde otak.. tp pe nk heran pon..dia blaja x abes..otak dok kt lutut kot..kepada org2 felda yg nk saman felda 2..aku cadangkan korg ni berambos terus dr felda..cari tanah kt luar n jual hasil ko kt peraih..tgk apa peraih tu nk bagi kemudahan kt korg..dasar x sedar diuntung..

AnakFelda said...

Harap Para bloggers gunakan isu kohilal, ladang rakyat dan tabung memali jika ada pemimpin2 pas haprak ni hentam FELDA. Jangan bagi can kat diorang cakap pasal FELDA.. kalau boleh buat roadshow kat kelantan atau negeri2 PASpispus ni tentang penyelewengan yang telah diorang buat dalam 3 kes ni...

Ular Menyusur Akar said...

Bro GWM,
Kenapalah ramai sangat nak usik Mahfuz tapi memang bodoh pun. Kesianlah dia. Dia memang lurus dan rajin.

Mahfuz, kami di Labis jemput tuan berceramah sempena PRK Tenang. Bawa Mat Sabu sekali. Boleh juga kami berhibur dari penat kerja di ladang.

agbr47: Bodoh-bodoh si Mahfuz dapat juga jadi N Presiden Paspus

http://agbr47.blogspot.com melaporkan isu-isu PRK Tenang dengan telus dan segera.

Megat Alam Gempita said...

Salam,
Teman baru dapat berita tadi, PAS Johor mengamuk sakan bila mengetahui pembatalan penjualan KFC dan QSR oleh J-Corp. Mereka dah hilang satu butir peluru berpandu utk dijadikan modal berkempen di DUN Tenang!

Mereka juga mengamuk sakan bila mengetahui pendedahan skuad Teman bhw PAS akan mengemukakan 4 bakal calon DUN Tenang. Satu lagi calon terpaksa ditambah jadi 5 orang atas arahan pemimpin atasan PAS Pusat yg juga kerabat Husam Kusam. hehehe salah satu calon lain ada skandal silam baik punyer!

Peluang Mazlan Aliman Anak Haprak jadi calon DUN Tenang cerah atas desakan PAS Kulai tp akan ada cantas mencantas dan boikot jentera pilihanraya PAS akan berlaku oleh puak tegar Saim Siran.

PAS akan buat gerakan saraf di beberapa Felda dan perkampungan Melayu berkaitan isu pampasan tanah, bonus Felda kununnya kecil dan menyerang peribadi MB Johor. Cadangan Teman elok TS Muhyiddin dpt jumpa sendiri dgn keluarga2 Melayu tersebut krn ada memori indah dgn bekas MB Johor itu, cuma merajuk jer! Umno Johor cari sendiri!

hehehe, Teman tengok PAS n fuckatan dah mula buat flyers dan banner provokasi utk sebar di kampung dan kedai Cina, tapi silap mereka tempah kat skuad Teman...kantoi-kantoi bengap juga PAS n Fuckatan nih!

Isu yg akan dimainkan oleh fuckatan ialah berkaitan isu kampung baru Cina di Labis dan pemberian hak milik tanah estate.
Insya Allah Teman akan laporkan lagi demi agama,bangsa,negara dan raja.

Anonymous said...

GWM berkata:

GWM mahu Mahfuz Omar melihat terlebih dahulu apa yang ada di dalam kainnya, sebelum menyelak kain orang lain.

Mahfuz Omar menjawab:

Dlm kain aku ada teloq le dgn pisang. Kalau selak kain org lain, kalau yg pompuan mesti le ada pepet dan kalau kain tu org lelaki sama je mcm aku juga 2 teloq dan 1 pisang. Cuma saiz dan rupanya je berbedza.

Apa la hang nie.......GWM....yg nie pun sampai masuk blog. Tak der isue lain ke nak tanya.

Anonymous said...

untung felda bukan hanya setakat bonus lah mahpos, untung yang sbenar adalah orang felda dapat kehidupan yang baik, dapat makan, minum, besarkan anak, idup aman damai.

pasai kohilal pulak ada baiknya ahli lembaga pengarah disaman kerana menyebabkan kerugian macm sime darby buat.

ahli kohilal ada bran?