Tuesday, December 21, 2010


GWM cukup yakin penyakit dismeneora atau angin senggugut kembali melanda Idris Ahmad, selepas berakhirnya Konvensyen Pakatan Rakyat tempoh hari.

Sama juga seperti simptom angin senggugut, kaum hawa akan mengalami gangguan teruk disebabkan pengecutan atau pergerakan kuat otot otot uterus. Tetapi agak berbeza bagi kes Idris Ahmad ... pengecutan otot otot di otak menyebabkan beliau mengalami gangguan mental disorder yang agak kronik.

GWM tidak faham dengan cabaran Ketua Penerangan PAS yang mahu BN memberi peluang kepada Pakatan Rakyat dalam tempoh 100 hari dari tarikh tamatnya konvensyen tersebut bagi membuktikan Pakatan Rakyat akan melangsaikan segala janji yang dikotakan.

Mengapa perlu meminta izin dari BN untuk tunai segala janji yang dilafazkan. Apakah Pakatan Rakyat kini sudah berada di dalam parti komponen BN? Tidak pernah pula Datuk Seri Najib mengumumkan Pakatan Rakyat sudah menjadi sebahagian dari komponen BN!

Apakah masih tidak cukup lagi dengan tempoh 33 bulan (2 tahun, 9 bulan) parti pembangkang memerintah negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor untuk melangsaikan segala janji.


Parti pembangkang telah mensia siakan 990 hari (23,760 jam) pemerintahan tanpa menunaikan setiap manifesto yang dipaku sewaktu PRU 12. Bermakna selama tempoh 20 tahun pemerintahan parti PAS di Kelantan, Idris Ahmad mengaku parti pembangkang gagal melaksanakan setiap janji pilihanraya.

GWM rasa tidak perlu senaraikan setiap manifesto dan janji pembangkang kerana hanya akan merugikan ruang ruang artikel ini.

Seburuk mana sekalipun BN, Datuk Seri Najib tetap meneruskan projek RMK 10 di Pulau Pinang dengan mengenepikan perbezaan fahaman politik.



Apa yang Anwar Ibrahim lakukan untuk merancakkan ekonomi negara? Jika setakat tahu main belakang ... ramai lagi gay gay yang berkebolehan merosakkan akhlak umat Islam ... Penasihat Ekonomi tu!


GWM difahamkan Pulau Pinang akan mendapat durian runtuh melalui projek pembesaran Lapangan Terbang Bayan Lepas, Penang Port, pembinaan Jambatan Pulau Pinang Kedua dan Multimedia Super Corridor di negeri tersebut.


Dan perlaksanaan projek RMK 10 ini akan memberi pulangan (return on investment - ROI) dari RM 53 billion tahun 2009 kepada RM 168 billion tahun 2020 bagi sektor pelancongan.

BN takut perut kurus ke ... atau Pakatan Rakyat yang sudah hampir bungkus!

GWM nasihatkan Idris Ahmad untuk mengurangkan masa dengan merepek tak tentu hala? Buatlah kerja .... bukan buat tahi! Tutup mulut busuk anda ... bau tungkit!

GWM: BN jarang berjanji ... dan apabila berjanji, setiap janji ditunaikan. Inilah yang dinamakan sebagai janji orang mukmin.

sumber / pautan:
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/najib-plumps-for-penang-despite-political-differences/

SINAR HARIAN


3 comments:

pacat said...

tak perlu izin BN tetapi dengan IZIN ALLAH. Jika dengan IZIN ALLAH, tanpa izin BN pasti akan terlaksana apa pon janji yang baik didunia ini. Tetapi jika tidak berjaya laksana dan banyak alasan maka mungkin keberkatan dan keikhlasan berjanji itu perlu dilihat semula!

yang pasti.. janji pembangkang yang lepas sekadar menanam tebu di pinggir bibir!!!

Unknown said...

GWM bersetuju dengan pendapat bernas saudara pacat

pakatan rakyat gila said...

Pakatan rakyat berangan berangan dan angan angan itu ingin berkongsi dengan rakyat maaf cakap lah angan angan mat jenin PR tu hanya menyusahkan rakyat saja apa yg BN dah buat sudah cukup tak perlu lagi sedang PR tak pernah tunai janji PRU 2008 dan rakyat menderita dibawah pentabiran PR di4 negeri cukup rakyat sudah sedar sekarang.