Saturday, December 22, 2012

Polis Selangor telah kenal pasti sebanyak 1,577 premis (mesin perjudian tanpa lesen) jika semua dapat ditutup bekalannya, yakin tidak ada perjudian atau maksiat di Selangor


Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah pada Jumaat meluahkan rasa kecewa apabila pasukan itu digambarkan gagal mengekang kewujudan premis perjudian tidak berlesen di negeri tersebut.

Sebaliknya kata beliau, usaha polis yang melakukan serbuan demi serbuan sepanjang tahun ini tidak mendapat kerjasama pihak berkenaan termasuk pihak berkuasa tempatan (PBT) yang tidak melaksanakan penyitaan terhadap premis yang diserbu.

Polis menyerahkan 188 permohonan sita kepada PBT yang berkenaan, namun tiada satupun dilaksanakan, katanya pada sidang media di sini.


Menurut Tun Hisan, pihaknya juga sukar mendapat mendapat kerjasama untuk memutuskan bekalan elektrik dan air ke premis terbabit, menyebabkan premis yang baru diserbu kembali beroperasi dalam masa singkat.

Beliau mengulas laporan muka depan dan laporan susulan sebuah akhbar berbahasa Inggeris baru-baru ini bahawa kegiatan perjudian semakin berkembang di beberapa kawasan di Lembah Klang termasuk Petaling Jaya, Klang, Sungai Buloh, Selayang, Batu Caves, Rawang, Gombak dan Kepong.

Akhbar sama turut melaporkan kenyataan exco kerajaan negeri Selangor Ronnie Liu bahawa “tidak banyak” yang boleh dilakukan oleh PBT terhadap kegiatan perjudian haram di negeri itu dan meminta pihak polis serta pihak berkuasa lain memainkan peranan agresif untuk bersama-sama menangani kegiatan itu.

Jelas kecewa dengan tuduhan itu, Tun Hisan berkata setakat November tahun ini, polis Selangor merampas 26,655 mesin judi daripada 7,809 serbuan dengan 2,054 tangkapan.

“Ini bermakna sehari kita buat 23 kali serbuan iaitu sebanyak 23 premis mesin perjudian diserbu setiap hari.

“Nampaknya ada pihak tertentu mempunyai niat berlainan dan memaparkan seolah-olah polis Selangor tidak ambil tindakan (terhadap permis perjudian) sungguhpun hakikat adalah sebaliknya,” katanya dalam nada yang agak keras.


Katanya selagi pihak berkaitan tidak memberi kerjasama sewajarnya, usaha pihak polis untuk membanteras premis perjudian tanpa lesen di Selangor tidak akan berjaya.

“Dalam menangani gejala sosial ini semua pihak kena main peranan, kalau setakat pihak polis sahaja yang melakukan serbuan, rampasan dan tangkapan, ini tidak akan selesaikan masalah ini kerana ‘the next day’ mereka akan datang hantar lagi (mesin perjudian). Kita (polis) nak fokus pada banyak perkara untuk menjaga keamanan,” katanya.

“Kita telah kenal pasti sebanyak 1,577 premis (mesin perjudian tanpa lesen) jika semua dapat ditutup bekalannya saya yakin tidak ada perjudian atau maksiat di Selangor,” katanya.

Selain itu, beliau berkata kedegilan sesetengah pemilik bangunan atau premis yang mementingkan keuntungan kewangan dengan membenarkan aktiviti haram dijalankan di premis mereka turut menyumbang kepada peningkatan kegiatan itu.

Tun Hisan berkata sebanyak 69 peratus kes melibatkan mesin perjudian tanpa lesen telah dibawa ke mahkamah setakat ini.


sumber : UTUSAN MALAYSIA



Artikel GWM sebelum ini telah memperincikan 5 strategi penting yang ditanam dalam minda rakyat oleh pembangkang untuk mewujudkan suasana kekacauan dan huru-hara ...

Membenih semangat ‘menentang’ the kerajaan;
Menanamkan imej buruk kepada agensi dan kerajaan;
Meletakkan pihak penguatkuasa sebagai ‘vultures’ dan mempunyai agenda jahat;
Kerajaan vs. Rakyat;
Wajah berbilang kaum yang anti kepada kerajaan.

Read More, Anwar Ibrahim Gerakkan Ops 'OPPOSITION SPONSORED CHAOS'

Anwar Ibrahim dan pembangkang tahu – PRU ke 13 tidak akan mampu dimenangi oleh pembangkang TANPA wujudnya suasana kekacauan dan huru-hara.

Strategi meletakkan pihak penguatkuasa sebagai ‘vultures’ dan mempunyai agenda jahat terhadap pembangkang semakin menampakkan kejayaan.

Pihak polis dan pihak penguatkuasa yang lain perlu mengadakan 'counter strategy' untuk membogelkan modus operandi pembangkang yang sedang giat dilakukan.



8 comments:

Anonymous said...

Ronnie Liu ni memang setan besar..
Yang MB melayu islam pulak jadi lembu..

mohd. natar said...

... Undilah lagi PKR dan rasakan segala 'nikmat' dibawah pemerintahannya ...

Anonymous said...

cina babi mmg mcm tu kalau dah ade kuasa mmg hanjeng lahanat ... cina mmg celaka dan jahat.... sgt jahattttt

Anonymous said...

Ada orang PAS yang kerja dengan TNB bila di tanya pasal ini ... katanya TNB tiada kuasa untuk memotong bekalan melainkan atas arahan Polis atau PBT ... sekarang jelas... Polis telah beri arahan masih tak nak beri kerjasama .... ingatlah esok kat akhirat ..semua akan dapat share kerana tidak bertanggungjawab orang-orang ini dalam membenteras maksiat...

Anonymous said...

tahukan matlamat dia org nak ambil negeri ni, guna kan kuasa melayu nak capai matlamat, si melayu bodoh apa boleh buat, pak turut lembu bodoh,.. mana mana negara pun maukan keamanan hidup aman damai,BN memerintah semua selamat, kita semua hidup aman damai, DAP memerintah, lihat sajalah apa jadi di Penang,.. fikrkan lah.

Anonymous said...

ya la apa berlaku kat Penang, melayu india tak da tempat, ambil tanah melayu india buat rumah mahal mahal melayu india duduk flat lah nanti,,, fikir lah

Anonymous said...

semua ini berdiri kerana di sokong oleh pas...

Anonymous said...

APA YANG BERLAKU KAT PENANG APA MELAYU PKR DAN PAS...BOLEH BUAT TOLONG ORANG MELAYU...PAS SELAMA INI HANYA MENGKAFIRKAN ORANG MELAYU ISLAM DAN MENGHENTAM PENDIRI MASJID DAN DAKWAH DI MALAYSIA...DIAS SENDIRI TAK PERNAH BUAT MASJID...KELANTALAN DARUL AIDS