Monday, December 3, 2012

Anwar Ibrahim has denied involvement in the startling revelations made by carpet dealer Deepak Jaikishan and former inspector-general of police Musa Hassan. - FreeMalaysiaToday, 3 Disember 2012



Ahhhh ... Deepak Jaikishan A/L Jaikishan Rewachand, the infamous carpetman, bagman, conman.

Masalah sebenar akibat ketidakmampuan membayar kembali kemudahan bank RM170 juta dari Kuwait Finance House (KFH), dicanang Deepak 'Carpetman' Jaikishan sebagai konspirasi kononnya pihak atasan untuk menjatuhkannya.




DALAM MAHKAMAH TINGGI MALAYA DI KUALA LUMPUR
DALAM WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR
GUAMAN NO : 22NCVC–778–06/2012


ANTARA

1.​ DEEPAK JAIKISHAN A/L JAIKISHAN REWACHAND
(NO. K/P : 720311-04-5165)​

2. ​EZUL EHSAN BIN ISMAIL
(NO. K/P : 790219-14-5239)

3.​ PREMIER WEAVERS SDN BHD
(NO. SYARIKAT : 680163-X)​… PLAINTIF-PLAINTIF


DAN


1.​ JAMELAH JAMALUDDIN​
(NO. K/P : 570503-01-6640)

2.​ AZMAN BIN ABDUL MALEK
(NO. K/P : 570511-06-5231)

3.​ KFH (MALAYSIA) BHD
​(NO. SYARIKAT : 672174-T)

4. ​SHAHEEN H A KH SH ALGHANEM
​(NO. PPT : 3253134/KUWAIT)​​… DEFENDAN-DEFENDAN


Read More, CARPETMAN HUTANG BANK



Corak, Karektor Penipuan Conman Deepak Terlondeh

Rakan karib Deepak 'Conman' Jaikishan, Dato Ravi Dharan, Pengerusi Daya Group of Companies adalah pembuka jalan pertemuan beliau dengan Anwar Ibrahim (walaupun Anwar menafikan terlibat dalam pendedahan Deepak 'Conman' Jaikishan).


Tahu dengan nasib yang bakal menimpa Deepak 'Conman' Jaikishan dan bakal bankrap akibat kes mahkamah yang sedang berlangsung, Ravi Dharan recommended beliau untuk bertemu dengan seorang lagi 'Conman' ... Anwar Ibrahim.

Mungkin ramai yang tidak tahu, Anwar Ibrahim juga adalah salah seorang pengarah di Al Baraka Banking Group, di Timur Tengah.


Read more, AL BARAKA BANKING GROUP

Deepak 'Conman' Jaikishan cukup mengharapkan hubungan dan pengaruh Anwar dengan bank-bank di Timur Tengah mampu membantu beliau keluar dari kemelut ketidakmampuan membayar pinjaman KFH bernilai RM170 juta.

Anwar Ibrahim boleh berbohong mengatakan beliau tidak pernah bertemu mahupun mengenali Deepak 'Conman' Jaikishan.

Perlu diingat, Ravi Dharan adalah jambatan dan kabel kuat Anwar Ibrahim dalam pelbagai urusan perniagaan di Indonesia.

Satu pertemuan sulit berlangsung di rumah Ravi Dharan sekitar bulan Julai 2012. Anwar Ibrahim terbang dari Jakarta setelah tamat forum “Peace & Reconciliation in Southeast Asia” di Ballroom, Shangri-La Hotel, Jakarta, Selasa, 17 Julai 2012.



Anwar bersetuju dan berjanji untuk menolong Deepak 'Conman' Jaikishan, sepertimana Anwar pernah berjanji kepada penduduk Kampung Buah Pala.

Conman helping Conman ...


R Sivarasa diarahkan Anwar Ibrahim untuk membuat skrip lakonan terbaik bagi memberi peluang kepada Deepak 'Conman' Jaikishan melakukan satu sesi wawancara bersama Malaysiakini sewaktu berlangsungnya Perhimpunan Agung Umno ke-66.

Agak aneh kerana para perwakilan sewaktu Muktamar PAS berlangsung di Kota Bharu, Deepak 'Conman' Jaikishan muncul di khalayak ramai.


Read More, HAPRAKDAILY

Lebih aneh lagi, Harakah adalah media terawal memberi ruang kepada Deepak 'Conman' Jaikishan membuat pendedahan pada 27 November 2012.

Perlu diingat, Dato Kamaruddin Jaafar adalah taikun besar dibalik tadbir Harakahdaily.

Rakyat pun tahu hubungan rapat Kamaruddin Jaafar dengan Anwar Ibrahim sejak berada dalam UMNO dahulu.

29 November 2012 ... ada lagi satu kes mahkamah membabitkan Deepak 'Conman' Jaikishan.



Mengapa Anwar Ibrahim begitu panik hari ini dengan melakukan sidang media menafikan terlibat dalam pendedahan yang dilakukan oleh Deepak 'Conman' Jaikishan ?

Jawapan paling mudah untuk difahami ...



Siapa blogger-blogger pro kerajaan yang berjumpa dengan Deepak 'Conman' Jaikishan dan ... telah tahu setiap lobang fitnah yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim ?

Papa Gomo? ...
RBF Online? ...
Gerakan Anti PKR? ...
Medan Info Kita? ...
Parpukari? ...
Mykmu? ...

Atau ... GWM sendiri?

Anwar Ibrahim dan penyokong-penyokong peliwat diminta bersabar dalam pendedahan seterusnya oleh blogger-blogger pro kerajaan ... Tunggu.



2 comments: