Wednesday, December 26, 2012

Sebagai seorang yang menobatkan dirinya 'whistleblower', apakah Rafizi perlu memiliki sifat 'selective' dalam melakukan pemantauan kepada sebarang bentuk penyelewengan kuasa dan rasuah?


Rafizi Ramli, satu nama yang cukup gah dengan memiliki kebolehan mengesan sebarang bentuk penyelewengan mahupun skandal yang boleh diklasifikasikan sebagai berskala besar dan dikategorikan sebagai isu yang memberikan impak yang besar.

Kebolehan beliau membangkitkan sesuatu isu sehingga mampu menjatuhkan kedudukan seorang Menteri dalam isu NFC dan isu terbaru melibatkan hasil penyelidikan juga boleh membuatkan seorang lagi Menteri bakal tersungkur jika kena pada gaya dan caranya.

Namun sejak kebelakangan ini kemampuan dan kebolehan Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini menghidu bau penyelewengan dan skandal tampak semakin merosot malah mungkin sudah tidak berfungsi lagi. Semakin banyak perkara dan isu penyelewengan begitu mudah membolosi radar pengesan Rafizi.

Agak malang, jika pada suatu ketika Rafizi mampu bergerak jauh dengan kemampuan melakukan kerja lebih masa dalam mendapatkan bahan bukti dalam kes klasik NFC, Pengarah Strategi PKR ini telah mengecewakan para peminatnya apabila lebih banyak berdiam diri berhubung dengan penyelewengan dalam kem pembangkang.


Read More, ANU RAFIZI GAGAL BERFUNGSI



1 comments:

Anonymous said...

Apa yg fizi lembu ni tau?