Wednesday, May 12, 2010


"Mana mana pihak yang menyokong penggunaan kalimah Allah akan menyebabkan jatuh kufur dan syirik" Dato Harun Din

Sekali lagi kekufuran PAS sengaja mahu mengundang kifarah dan amarah dari Allah Taala. Agaknya memang tok tok politik PAS sengaja mahu mengundang musibah yang bakal menimpa umat Islam di Tanah Melayu. Apalagi yang mahu ditegakkan ... sedangkan Ustaz Haron Din beserta Ustaz Taib Azamuddin sendiri membantah sekeras kerasnya penggunaan kalimah Allah oleh Yahudi, Majusi dan Nasrani. Ayat Al Quranul Karim mana lagi yang hendak diputarbelit oleh Khalid 'Gereja' Samad dan Haji Hadi 'Politik Suku Agama Suku' Awang ni.

Adakah Surah Al Imran Ayat 64 sekali lagi akan diputarbelitkan oleh kedua dua jahil ini.

Katakanlah: "Hai Ahli Kitab, marilah (berpegang) kepada suatu kalimat (ketetapan) yang tidak ada perselisihan antara kami dan kamu, bahwa tidak kita sembah kecuali Allah dan tidak kita persekutukan Dia dengan sesuatupun dan tidak (pula) sebagian kita menjadikan sebagian yang lain sebagai tuhan selain Allah". Jika mereka berpaling maka katakanlah kepada mereka: "Saksikanlah, bahwa kami adalah orang-orang yang berserah diri (kepada Allah)".

Balik balik surah ini yang digunapakai untuk menghalalkan cara demi sebuah undi.

Bagaimana dengan surah Al Imran ayat 65 hingga ke 78 ...

Mengapa ayat seterusnya ini tidak digunapakai untuk menghalalkan cara. Sebabnya cukup mudah kerana ayat ayat seterusnya dari Surah Al Imran ayat 65 hingga ayat 68 berkenaan mengajak umat manusia sebenarnya menyembah Allah Taala bukan berhala dan sebagainya. Allah yang Esa ... Tidak Beranak dan Tidak Diperanakkan.

Surah Al Imran ayat 69 hingga ke ayat 74 cukup membuktikan sikap ahli ahli kitab terhadap Islam sebenarnya. Walaubagaimana sekalipun, Yahudi, Nasrani dan Majusi tetap akan menolak Islam.

Surah Al Imran ayat 75 hingglah ke ayat 78 menceritakan sikap dan keburukan Yahudi.

Mengapa demi sebuah undi dua jahil ini sanggup bergolok gadai kononnya atas dasar prinsip kebebasan beragama seperti yang ditekankan oleh Islam kerana manusia tidak boleh dipaksa untuk menerima mana-mana agama melainkan ia merupakan pilihan sendiri.

Satu potong ayat digunakan ... habis satu tafsiran dibuat merangkumi kesemua Surah Al Imran. Inilah sebenarnya dasar manusia menjual agama demi kepentingan politik semata mata. Bukan tak tahu ... tetapi sengaja ... sengaja memperbodohkan diri kepada kafir harbi.

Benarlah sepertimana Firman Allah SWT:

وَآمِنُواْ بِمَا أَنزَلْتُ مُصَدِّقاً لِّمَا مَعَكُمْ وَلاَ تَكُونُواْ أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآيَاتِي ثَمَناً قَلِيلاً وَإِيَّايَ فَاتَّقُونِ

Ertinya : Dan berimanlah kamu kepada apa yang telah Aku turunkan (Al Qur'an) yang membenarkan apa yang ada padamu (Taurat), dan janganlah kamu menjadi orang yang pertama kafir kepadanya, dan janganlah kamu menukarkan ayat-ayat-Ku dengan harga yang rendah, dan hanya kepada Akulah kamu harus bertakwa ( Al-Baqarah : 41)


Benarlah juga sabda Rasulullah ...

"Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)... (Riwayat At-Tirmizi)

Demi sebuah undi ... habis Islam dijadikan alat jual beli ... cukup sadis !!!


MELAYU ATAS PAGAR

5 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Inilah yang terjadi pada dunia akhir zaman sepertimana peringatan di dalam ayat-ayat suci al quran. Mereka sanggup menjual agama demi untuk mendapatkan kuasa.

Di manakah pihak berkuasa? melihat sahaja atau ???????. Kalau sibuk nak tangkap ayah pin dan rasul melayu kenapa khalid gereja nie tak di tangkap sama ataupun paling tidak di kenakan tindakan tahanan dalam rumah.Demi menyelamatkan akidah dan kesucian agama Islam.

Tahniah melayu atas pagar atas jawapan tuan terhadap lord reid didalam papa gomo.

mansurismail@gmail.com said...

...
ALOOOOOOOO KAPIAQ

APA ASANYA KAPIAQ GOMO HABAQ UMNO DOK BERJUANG MENEGATKA HUKUM ALLAH DAN PAS TU KAPIAQ?.

YANG AKU TAW PERLEMBAGAAN PAS MEMANG BERTERASKAN QURAN DAN HADIS.
PERLEMBAGAAN AMENOJAMBANTAIK DOK DOKONG PERLEMBAGAAN LORD RIED.

JALAN YANG DIBAK PAS MERUPAKAN JALAN BETUI. CUMA HANG DOK HU HA HU HA TU PASAI DEBA YANG DOK ATAIH JALAN LURUS. KALU KITA DO ATAIH JALAN LURUIH, ISYAALAH LAMBAT LAUN SAMPAI GAK KAT DESTINASINYA.

UMNOJAMBANTAIK KOT MANA PON DI ATAIH JALAN KE NERAKA. JALAN BENGKANG BENGKOK. KALU BAGI DEBA YANG BAGUIH PON MISTI MASUK GAUNG.

GOMO @ BEGHOK KULUM PELIAQ....
baca ni...

“apa erti Negara Islam jika mundur”
(Dato’ Abdullah Ahmad Badawi, 13 Nov 1999, berita Harian)

“tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”
(Dato Seri Dr Mahathir Muhamad, 5 sep 1997, PWTC, perhimpunan Agung UMNO, Pita rakaman)

“Hukum rejam kepada penzina adalah primitif”
(Kenyataan Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad kepada wartawan, 3 Mac 1994 di Nilam puri, Kelantan, Pita rakaman)

“Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?”
(Ucapan Dato Seri Dr Mahathir Mohamad pada 3 mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan, Pita rakaman)

“Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran islam”
(Dato’ Seri Mahathir Mohamad, Ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 ogos 1994, Pita rakaman)

“Negara akan huru hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan”
(Dato’ Seri Najib Tun Abd Razak, Utusan Malaysia, 20 april 1993) “
apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja”
(Dato’ Seri Dr Mahathir Mohammad, 14 Julai 1992, ucapannya kepada wartawan, pita rakaman)
“bagaimana kita boleh maju kalau orang islam sudah tidak ada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di Negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama”
(Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad, 2 mei 1992, ucapannya di papar sabah, pita rakaman)

lord ried said...

ALOOOOOO KAPIAQ DALAM BLOG GILA NI.....

Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Kalu dok pikiag sepintaih lalu gamaknya ramai dok anggap tajuk artikel ini ‘melampau’. Tapi yang paling penting pada Abang Kelabu sabik dok pikiag mende2 yang ada kena mengene ngan akidah
Selama ini orang Melayu yang beragama Islam dok pikiag jika lahir sebagai Muslim, mati pun nanti sebagai seorang Muslim dan teghuih ke Syurga kelak.
Hujah ini kalu luaran mungkin lagu tu sabik masyarakat Islam hanya pikiag seseorang itu boleh jadi kapiag bila depa sembah berhala sahaja. Hak ni la diajag di sekolah agama kerajaan. Sembah mende selain Allah disebut Syirik Jali.
Maha Suci Allah daripada dipersekutukan.
Selama ni masyarakat Islam tak peghenah diajag tentang ‘Perkara-Perkara Yang Boleh Membatalkan ‘Aqidah Islam’ kecuali bagi mereka yang menuntut di Sekolah Agama Rakyat dan juga di institusi pondok.
P & P di SAR dan institusi pondok ini lebih joh ke dalam. Pelajag-pelajag yang ‘graduate’ dari institusi ini biasanya akan menjadi penyokong dan kebanyakannya teghuih‘terjun’ ke dalam perjuangan Islam. Ada di antaranya menjadi Ulama’ yang berani dan disegani.
Hak ni la ditakuti oleh musuh Islam seperti UMNOJAMBANTAIK dan pemimpinnya. Kita tak lupa haih ngan tindakan Madiag menarik balik peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat masa menjadi PM dulu. Fikiag la sendiri, lagu mana seorang yang mengaku Islam tetapi dia sendiri bertindak menghapuskan Sistem Pendidikan Islam untuk rakyatnya.
Lagu ni la Presiden Mesir, Hosni Mubarak Laknatullah yang tidak mahu bukak border bagi nak wat masuk bantuan kemanusiaan sampai ke Gaza baghu ni. Lagu ni jugak peel perangai Raja Jordan, Raja Abdullah yang bimbang ngan kejayaan Revolusi Islam Iran, kebangkitan Islam di Lubnan dan kejayaan Hamas merintah Palestin. Dia sendiri berkempen ngan pemimpin Liga Arab agag amik tindakan kat gerakan Islam yang bangkit. Si Raja Puaka dan Bangsat dari Jordan ini sangat bimbang jika Islam kembali berkuasa di dunia dan memberikan ancaman terhadap Amerika dan Israel.
Jenih apa la maknusia Islam lagu ni ? Ngaku Islam tetapidepa la sebenagnya jadi talibarut Yahudi Zionis dan Nasrani.
Benag ka Pimpinan UMNOJAMBANTAIK Ini Kapiag Walau Masih Bersolat ?
Abang Kelabu mulakan ngan Hujah Al-Qur’an. Dalam Surah Al-Ana’am (6) : ayat 159
إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ
Ghertinya : Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka (dengan perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu) dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah.

lord ried said...

lord ried said...
MEH NAK HABAQ KAT MELAYU ATAIH PAGAQ.........

DARI APA YANG HANG TULIH HANG HANYA LEBIH SOPAN KALU AKU PANGGIL MALAUN JER......

MALAUN NI MEMANG KAKI BELIT, MEMPUNYAI OTAK PENIPU FIRST CLASS.
MALAUN TOSAH NAK OTA YANG PENDIDIKAN TU LEBIH UTAMA DARI HUDUD..... KONTEKS NEGARA MESIA NI AMENO JAMBANTAIK DAH MERINTAH 52 TAUN. DALAM MASA TU MANGKUK2 AMENO DOK TARBIAH SIANG DAN MALAM UNTUK MEMPERKASAKAN HUDUD KAN. HAMPIQ TADAK SATU PON MAKSIAT DARIPADA TG DRAMAN SAMPAI KAT NAJIB. SABIK TU LAH AMENO TAKLEH LAGI MENDAULATKAN HUDUD SEBAB RAKYAT BELUM LAGI MEMAHAMI HUDUD. 52 TAUN BUKAN LAMA...... SABIK HUKUM HAKAM ALLAH NI KALU NAK KIGHA 1000 TAHUN TARBIAH TAKDAN LAGI RAKYAT NAK PAHAM.

NAK SUH RAKYAT PAHAM HUDUD LEBIH PAYAH LAGU NAK DAPAT DIGRI DOKTOR PERUBATAN. DOKTOR PERUBATAN AMEH MASA 7 TAUN BAGHU BULIH JADI DOKTOQ. KALU NAK PAHAM HUDUD NI KENA AMEK MASA BERAPA RIBU TAUN ,... AKU TAK TAW....HANYA MALAUN TAW NGAN OTA MALAUN.

KALU IKUT ATI AKU , HANG NI BULIH PANGGIL ANJIN, TAPI LEBIH SOPAN PANGGIL MALAUN JER.

MALAUN ADA PIKIAQ KA. DIMALAYSIA NI
MASALAH AKIDAH TAK SUT. DAH BERAPA KALI ULAMAQ USUK DARI JAMBAN GERTAK NAK DEBAT. BILA SAMPAI TIME ........ MACAM2 HELAH, TERMASUK SURUH PEMEGANG MOHOQ BESAQ RAJA2 MEMBATALKANNYA PADA TAUN 1983. PADA TAUN 2000 TUN MAHDIAQ PANGGIL SUMA USTAZ2 PAS YANG MASUK PARTI JAMBAN SEKALI LAGI BUAT DEBAT OLOK2( KALU SEDAP BULIH LAWAN )..... HAMPAIH.DEBAT TERSEBUT BOCOR, CD NYA BERLAMBAK DI PASARAN. DEBAT PERLU,,,, MALAUN OOOOI.... UNTUK MENYESAIKAN MASALAH AKIDAH UMAH.

LANI YANG MENYALAK HANYALAH MALAUN
HARUSSANI. AMENO JAMBANTAIK PEGHA HARUSSANI MACAM PEGHA ANJING. SUH MENYALAK NIK AZIK SAJA. HAK LEIN TAKLEH NAK SALAK. JUDI BOLASEPAK DUNIA KA APCO KA, SEMAH JAMBUL TADAK PAKAI TUDUNG KA.

ATAIH ASAS YANG AKU HABAQ LEBIK BEIK HANG DOK DIAM KALU PASAI HUDUD. KALU TIDAK MALAUN TAKLEH CAGHI MAKAN NGAN PARTI JAMBAN.

he he he
gurau ngan puak2 jamban

Unknown said...

SALAM LORD REID ... SALAM MANSURI ... ATAU KEDUA DUA NAMA DI ATAS ADALAH ORANG YANG SAMA SEBENARYA.

SAYA LANGSUNG TAK RASA TERSINGGUNG DENGAN KOMEN SAUDARA LORD REID, MALAHAN BERASA SANGAT SIMPATI DENGAN CARA PEMIKIRAN YANG DI ASUH SEDEMEKIAN RUPA.

NAMUN BEGITU PERLUKAH KOMEN YANG SAMA DARI BLOG PAPA GOMO DITULIS KEMBALI ...

SOALAN SAYA DALAM BLOG PAPA GOMO MASIH BELUM DI JAWAB ... TERANGKANLAH APA DIA JENAYAH DALAM ISLAM. APAKAH MAKNANYA HUDUD, QISAS, DIAT DAN TA'ZIR.

YANG MANAKAH PATUT DIDAHULUKAN ... HUDUD ATAU TA'ZIR ... TA'ZIR ATAU HUDUD. APAKAH PERANAN HUKUMAN JENAYAH DALAM ISLAM ... MENGHUKUM ATAU MENDIDIK?

SAUDARA MASIH TAK MENJAWAB PERSOALAN SAYA ... SAYA MOHON SAUDARA LORD REID PERCEPATKAN DAN PEJELASKAN SECARA TERPERINCI.

MASIH MENUNGGU ...

MELAYU ATAS PAGAR