Friday, May 7, 2010



Saksikan lah video temubual rakan blogger Mahaguru 58 bersama Ketua Polis Ampang Jaya dan juga keluarga mangsa dalam mengupas kisah seorang anggota Polis yang telah di langgar lari sehingga menyebabkan Koma hampir setahun.

koperal Khalid Bin Che Rus di langgar lari pada 29 April 2009 di jalan Keramat AU sewaktu pulang dari menjalankan tugas di Balai Polis Ampang. Sebuah kenderaan telah melanggar motosikal Koperal Khalid Bin Che Rus dan menyebabkan beliau terjatuh dan menyebabkan kepalanya terhentak di atas jalanraya dan meninggalkan Koperal Khalid yang tidak sedarkan diri itu.Kenderaan yang melanggar Koperal Khalid telah melarikan diri dan membiarkan Koperal Khalid yang mendapat cedera parah itu tinggal di atas jalan bergelimpangan tampa sebarang bantuan walhalkan ketika kejadiian Koperal Khalid lengkap beruniform.

Akibat dari kemalangan tersebut Koperal Khalid telah mendapat kecederaan yang serius dan menyebabkan beliau koma hampir setahun kesan dari langgar lari terbabit.

Sikap masyarakat hari ini yang tidak prihatin juga turut memberi kesan kepada kes Kemalangan Koperal Khalid ini. Sewaktu Koperal Khalid terbaring kaku di atas jalan orang awam hanya lalu mundar mandir seolah oleh apa yang berlaku ke atas Koperal Khalid ini tidak serius dan tidak penting sama sekali. Dalam keadaan Koperal Khalid yang lengkap beruniform Polis itu pun masyarakat tidak berupaya memberikan bantuan yang selayakknya kepada beliau.

Pihak Polis pada masa Koperal Khalid terlantar Koma selama setahun turut memberikan bantuan dan sokongan kepada beliau. Namun tidak ada pihak NGO, Parti Politik yang menjenguk Khabar Koperal Khalid dan juga memperjuangkan keadilan buat dirinya.

Jika Pakatan Rakyat DAP,PKR dan PAS Jaguh dalam membela keadilan rakyat mengapa tidak di bela Koperal Khalid yang di langgar lari dan menyebabkan beliau KOMA selama hampir setahun. Mengapa tidak di perjuangkan nasib keluarga Koperal Khalid? Mana pergi NGO yang kononya lantang membela keadilan rakyat?

Bila Susah maka ke Polis lah kita mengadu,
Namun untuk memperjuangkan Nasib anggota Polis langsung tidak di berikan perhatian.
Mana Keadilan?
Apakah Polis itu bukan Rakyat Malaysia?

Mana Peguam dari pihak Pakatan Rakyat Haram yang ingin memberikan bantuan kepada Koperal Khalid ini? Mana sumbangan yang wajar di beri kepada Koperal Khalid ini? Kerajaan Negeri Selangor Tutup Mata sahaja.

Kalau dalam kes Arwah Aminulrasyid yang mati di tembak Polis bukan main hebat pemimpin pakatan Rakyat haram ini membela dan memberikan bantuan kepada keluarga si mati. Namun bila ada Polis yang Cedera mahupun Maut ketika menjalankan tugas mereka Pakatan Rakyat Haram ini sedikit pun tidak membantu.

Polis Berkorban Nyawa setiap masa tampa mengira perbatasan mana sekalipun. Apabila keluar bertugas Bukan nyawa mereka yang di fikirkan. Tapi Keselamatan kita rakyat Malaysia yang Pihak Polis ini fikirkan.Busuk nya seorang dua Polis tidak bermakna semua Polis itu Busuk dan Rosak. Maka kewajipan kita dalam memikirkan secara jujur dan nyata apakah sumbangan kita ini pada pihak Polis.

Kepada mereka yang ingin menghulurkan bantuan mahupun sumbangan kepada keluarga Koperal Khalid boleh lah di sumbangkkan melalui akaun:

MAYBANK : 1621-8839-5589 BSN : 1415-7298-8710-44916

ataupun bantuan ke rumah dengan menghubungi Isteri Beliau Puan Satona
di talian 014-2235120
Alamat Kediaman: No 111, Block 9, Jln AU 1A/1, Taman Keramat, 54200 Kuala Lumpur

Sumbangan anda bermakna dalam meringankan beban yang di tanggung oleh Koperal Khalid sekeluarga ini.Amin.......

Post By Papa Gomo

4 comments:

Anonymous said...

sudah menjadi dasar perjuangan puak2 pakatan haram...apa2 isu yang boleh eksploitasi yang bakal membawa keuntungan kpd mereka maka pencacai2 ni akan menjaja ke seluruh negara kononnya mereka lah yang amat prihatin. Inilah manusia yang paling hipokrit!

Anonymous said...

pakatan rakyat hanya mengambil kesempatan terhadap isu ini. itu je sebenarnya. kredit utk mereka menjatuhkan polis. kita yang tidak bebal seperti yang lain, usahlah percaya pada lakonan haram mereka.. kita sebarkan kepada masyarakat ttg kebenaran. biar kebenaran mengatasi fitnah puak haram itu.

Anonymous said...

kalau macam tu apa kata warga PDRM di sibu jangan bagi satu undi pun pada PAKATAN ROYAN ni sama juga ATM angguta telah dilanggar olih salah saorang MP pakatan royan sampai bila bila pun kalau ada PRK/PRU jangan bagi satu undi pun pada pakatan royan ni ingat lah warga PDRM/ATM puak puak ini telah banyak menghina tuan tuan.

Anonymous said...

Tanya bang Nuar siapa Mokthar yg berada di rumah Bang Nuar yg menjadi pengawal peribadi keluarga Nuar bukan dia salah saorang angguta POLIS yg dulu bertugas di ipoh sekarang sudah tidak berkhidmat lagi kalau Nuar bolih ambil bekas angguta polis bertugas sebagai pengawal peribadi bermakana Anuar masih percayakan lagi PDRM kerana berkesanan tugas dan beramanah.