Monday, May 31, 2010



Dalam kita masih bersedih dengan kekejaman Rejim Zionis yang menyerang dan membunuh Peserta Misi Bantuan Gaza semalam, kita di kejutkan dengan tindakan Kejam Rejim ZIONIS DAP P.Pinang bila merobohkan dengan Kejam Cafe Do Re Mi milik Umat Islam yang telah menjalankan perniagaan bertahun lamanya.

Bermacam macam rundingan teah di jalankan oleh pemilik Cafe DO Re Mi ini kepada pihak kerajaan Negeri bagi memberikan waktu serta gantian lokasi yang sesuai namun tidak di endahkan oleh Rejim Zionis DAP ini. Maka akibatnya telah hancurlah satu lagi kedai Umat Islam P.Pinang akibat kerakusan dan kekejama Kerajaan DAP Komunis

Ternyata kekejaman Zionis DAP telah menjadi jadi dalam Negeri P.Pinang ini dan seharusnya satu tindakan yang sewajarnya perlukan di lakukan oleh Ngo Ngo Melayu P.Pinang dalam mempertahankan serta membela nasib para peniaga peniaga Melayu di dalam P.Pinang ini.

Sejak hari pertaa DAP menguasai P.Pinang pekara yang pertama di lakukan pentadbiran Guang Eng Komunis ini adalah dengan menghapuskan Dasar Ekonomi baru yang mana DEB ini adalah satu pelan pembangunan dalam membela orang orang Melayu dalam mempertingkatkan Ekonomi dan taraf kehidupan mereka. Dan itulah hakikat nya bila DAP memerintah, DEB di hapuskan sama sekali.

Selepas DEB kita dapat lihat bagaimana satu persatu tapak perniagaan orang melayu telah di halau dan di Robohkan atas alasan Guang Eng DAP Komunis yang menyatakan tapak perniagaan terbabit menggangu lalu lintas dan tidak mempunyai permit yang Sah.

Bertahun tahun peniaga melayu menjalankan perniagaan di dalam P.Pinang dan tidak ada sebarang masaalah pun yang timbul. malah peniaga Cina juga tidak mengeluh dengan pentadbiran kerajaan BN terdahulu. Tidak pula ada hal yang mana peniaga Cina di robohkan gerainya semasa kerajaan BN dahulu. Tapi sekarang ini?

Setakat hari ini sudah berpuluh puluh gerai makan orang Melayu di robohkan oleh kerajaan Zionis DAP. Namun tidak ada 1 pun gerai peniaga cina di robohkan. mengapa Melayu yang menjadi mangsa kekejaman ini? Apakah kerana kami orang Melayu tuan Tanah di tanah Melayu ini maka kami perlu berundur dan memberi peluang kepada kaum PENDATANG untuk hidup senang walaupaun kami yang kelaparan?

Sesudah tapak perniagaan orang melayu di robohkan maka Kontraktor Bumiputera pula yang di halau oleh Guang Eng Komunis Rejim Zionis ini. Tender tender hanya di berikan kepada keroni dan kaum nya sahaja. Sampaikan Kontrak Cuci JAMBAN pun kaum Cina keroni Guang Eng Komunis yang perolehi. Kontraktor melayu hanya mampu melihat hal ini di depan mata mereka sahaja.

Mujur kerajaan Pusat ada membantu kontraktor Melayu sedikit sebanyak meringankan bebas kontraktor melayu di Pulau Pinang itu Namun ianya tidak dapat menampung untuk hari hari mendatang memandangkan banyak kerja kerja di bawah kerajaan negeri P.Pinang itu sendiri. Dan keputusanya Kontraktor Melayu hanya akan Gigit jari sahaja.

Jika Pakatan Rakyat Haram menyatakan kerajaan BN kejam dan sama seperti Zionis maka mereka lupa yang sebenarnya kerajaan Pakatan haram terutama DAP ini adalah lebih kejam sama seperti Zionis. Orang Melayu Islam di halau dari mencari rezeki. Orang Melayu di halau untuk keluar dari P.Pinang.

Jika Kerajaan BN Kejam seperti Zionis sudah lama Kaum Pendatang Di halau dan merempatlah mereka mencari rezeki. namun atas dasar keperihatinan Kerajaan BN maka semua kaum sama ada ASAL ataupun PENDATANG boleh hidup aman dan mencari rezeki yang luas tampa sekatan sama sekali.

Apa yang jelas di sini adalah Kekejaman DAP Zionis yang menindas orang orang Melayu dalam Negeri P.Pinang. Kita perlu berbuat sesuatu yang mana dapat menjamin kehidupan yang lebih bermakna buat orang orang Melayu P.Pinang.

Post By Papa Gomo

6 comments:

Anonymous said...

hek eleh..yang UMNGOK hancurkan rumah2 kat johor tu..hancurkan Masjid lg truk weh...stkat Melayu xpe r ni ISLAM

Anonymous said...

blog paling bangang yg aku penah jumpa. fitnah semata mata tanpa fakta. mai penang sendiri klu nk tau cerita. x pyh dok caya papa homo kaki auta. fakta mana oii. bg bukti la klu hg brani. snaraikan brpuluh2 kdai mlayu yg kna roboh 2 aku nk tgok. aku cabar hg ni mangkuk hayun oii klu hg brani.!!! umngok lah perosak penang. ada krusi lbih dari gerakan tp x mau jd mb. umngok bacul. DAP komunis la yg menaikan elaun guru agama. masa umngok printah 12juta peruntukan utk skolah agama, masa DAP printah d naikan kpd 24juta pda tahun 1 n 26juta pda thun ke 2. dato azalina othman said sbgai mentri plancongan bg notis pda krjaan negeri supaya mengambil tindakan pada gerai doremi kerana grai doremi mnjejaskan kawasan pelancongan d c2. air sisa kumbahan d alirkan terus ke laut dan mencmarkan kwsan pantai d c2. krjaan ngri mncdgkn tapak bru utk doremi ttpi d tolak atas dsakan pihak trtentu (umngok) supaya isu ini dapat dprbesarkan n dputarbelitkan oleh puak2 mereka. kisah kontrektor2 bumiputera mrempat lgsung x btol. 65% kontrak krjaan negeri adlh milik bumiputera dikuti 35% kaum lain. krjaan negri memanggil smua kontraktor bumiputera trsbut utk sidang media. media umngok dtg tp x siarkan lgsung brita trsbut. kontraktor mlayu umngok yg dulu guna kabel utk projek gigit jari sbab x brdayausaha utk mmbuat tender yg baik sbab dlu ada org dalam yg tlg bg projek. dpt projek jual kat cina. dh 2 kata anti cina plak!! DAP bg rm100 kat warga emas umngok kata x cukup sbab 1 hari jatuh bopa sen ja duit 2 dlm 1 tahun. nk harap umngok bg pkai mati cam 2 ja la warga emas 2 smua. bopa puluh tahun printah, 1 sen pon x pnah bg. YB umngok makin kaya , mlayu penang papa kdana. org mlayu yg dlu dok mnyanyi boria penang 2, dh lama kna tendang p dok kat Mahang, Kedah nuuu!! tpu tanah mlayu jual kat toke cina, umngok pnya keja la 2!!!Hidup islam!! Hdup melayu!! mampuih umno!!

Anonymous said...

Orang yang bercakap ini adalah penykong dan penjilat bontot guan eng. Tak payah layanlah orang buta sejarah ni. Dah jelas cina tu pendatang, pendatanglah. Semua yang dibuatnya bagi duit tu hanyalah gimik politik je tu. jangan tertippu lah hoooi...

Unknown said...

SAUDARA ANONYMOUS 2.27AM DAN 11.14 PM,

KITA JANGAN MARAH KEPADA SAUDARA ANONYMOUS 12.50AM. SAUDARA KITA INI MASIH SAMAR SAMAR DAN BELUM MENGERTI 'PERMAINAN' DAP DENGAN JELAS.

BUAT SAUDARA ANONYMOUS 12.50AM ...

TIADA SATU PUN PERUNTUKAN YANG DITONJOLKAN OLEH DAP TELAH TERTUNAI SEHINGGA KE HARI INI. BAHKAN LEBIH BURUK LAGI, WANG SAGUHATI RM 100 UNTUK WARGA EMAS HANYA DIBERI KEPADA SEKELOMPOK 15 MANUSIA ITUPUN SEWAKTU 'PRESS CONFERENCE'.

SUDAHKAH SAUDARA MELIHAT SENDIRI KONTRAK YANG DIBERIKAN KEPADA BUMIPUTERA. DI MANA ? KERANA SEHINGGA KE HARI INI DAP MASIH BELUM MEMPERLIHATKAN KONTRAK SECARA TELUS, HANYA MELALUI PRESS CONFERENCE.

KERAJAAN PUSAT MEMPERLIHATKAN SETIAP KONTRAK YANG DIKELUARKAN KEPADA BUMIPUTERA DAN NON BUMIPUTERA SECARA TELUS. SAUDARA BOLEH LIHAT SENDIRI DI KEMENTERIAN KEWANGAN, IANYA DIPAPARKAN.

DAP HANYA MEMAINKAN SENTIMEN MELAYU UNTUK PANCING UNDI, RETORIK DENGAN LEBIH JELAS.

CONTOH PALING JELAS, LIHAT SAHAJA KEPADA KAMPUNG BUAH PALA... KESUDAHANNYA, ANWAR IBRAHIM BERJANJI BULAN BINTANG, LIM GUAN ENG BAWA JENTOLAK PERHAMBAT KAUM INDIA MACAM PENDATANG!

APAKAH ITU BUKAN RETORIK? APAKAH ITU BUKAN SIFAT 'DAJJAL' SEBENARNYA?

lord ried said...

RENUNGAN UNTUK PUAK2 BEWAK.......

YAHUDI DAN NASARA TELAH HANCUQKAN UMAT ISLAM NGAN 3 KARA.
1. PERMAINAN.
pakaian sukan tidak dibenarkan langsung menutut aurat. masa sukan berlangsung takleh ubahsuai ngan waktu solat. banyak aktiviti2 dalam sukanjenih LAGHA ngan muzik dan persembahan ala olympik ada yang syirik seperti laghi bawak obor, asalnya memuja dewa api . kalu abang nak sebut jadi panjang.
2. PAKAIAN
pesyen pakaian misti kena tunjuk buah dada macam SEMAH JAMBUL tu. busana muslim langsung takleh nak pakai takut amerika syak kita dah
kelik kat islam. sabik tu tg dghaman dan tun razak masa2 lepaih merdeka depa pakai seluaq pendek jer sambil isap paip.
3. HIBURAN.
masalah kalu abang nak sebuk hiburan kalu malaysia ni LEBIH KAPIAQ DAGHI OGHANG KAPIAQ. sapa2
yang terliuq nak pakai gelaran datuk ka, tan sri ka.... bergiat dalam hiburan. LAGI KUAT NAMPAK KAPIAQ LAGI CEPAT DAPAT DATUK. ada pulak insentif2 tertentu daghi KERAjaan untuk menyesat hati muda mudi supaya tak terliuq nak pi masjid.

BEWAK2 PEJUANG MELAYU.......
KALU BEWAK2 NAK LAWAN ISRAEL TAKLEH
NGAN MERAUNG KA, TUNJUK PERASAAN KA. KALU ADIK2 BEWAK NAK LAWAN YAHUDI ADIK2 BEWAK KENA LAKUKAN SEBALIKNYA, APA YANG ABANG TULIH TU. KALU SETAKAT MISI BAWAK GANDUM KA,BAWAK MINYAK URUT KA, HAMPEH....
SAMPAI BILA PON TAKLEH NAK LAWAN ISRAEL.
BILA PLESTIN KENA SERANG, SEBUK LA PIMPINAN PARTI BEWAK DOK KUTUK...
TV TIGASUKU PON BUAT KUTIPAN UNTUK BAGI BANTUAN.
MEH NAK HABAQ.......
BANTUAN YANG PIMPINAN BEWAK KUTIP TU SAMPAI TAK KAT SASARAN ? GAZA YANG KENA SERANG, PUAK2 BEWAK WAT GI PITIH KAT FATAH( politik suku ugama suku jugak puak ni )BERPUSAT DI TEBING BARAT.AWAT PUAK2 BEWAK TAK WAT PI KAT HAMAS DI GAZA ? JAWABNYA... HAMAS MERUPAKAN PERTUBUHAN POLITIK BERTERASKAN KURAN DAN HADIH( depa ghasa macam tulung puak pas la)KALU KAT MALAYSIA OGHANG PAS DEPA TAK BAGI BAJA.... TAKKAN NAK BANTU HAMAS, SEDANGKAN HAMAS LA DOK BEREMPAS PULAS SABIK TEMPAT DEPA DIGAZA KENA SERANG DAN SEKATAN.

PAS JUGA ADA KUTIP DERMA, WALAUPUN TAK BANYAK MACAM PUAK2 BEWAK, TAPI MAT SABU DAN DR HATTA RAMLI PI HULUQ SENDIRI KAT HAMAS DI GAZA.

DAH PANJANG DAH, ABANG NAK BERENTI SINI. LEIN KALI ABANG MAI GURAU PULAK NGAN PUAK2 BEWAK.

he he he
gurau ngan puak2 bewak

Anonymous said...

BAGUS LA TU LORD REID ...

MELAWAK MELAWAK JUGAK ... TAPI KITA SESAMA ISLAM KENA BANTU, HAMAS KE! FATAH KE! PAS KE! UMNO KE! SAUDAR SEMUSLIM

SEKURANG KURANGYA DALAM HAL PUAK ZIONIST DAN YAHUDI NI ADA JUGAK SATU SUARA !

JANGAN RISAU ! BANTUAN AKAN SAMPAI ... BENDA NI TUN DR MAHATHIR DAH INITIATE LAMA DAH ... DARI DULU LAGI...

KALAU ADA REZEKI UMUR PANJANG, PEGILA BERJUANG SEKALI KE PALESTIN. TANYALAH NAMA TUN DR MAHATHIR DAN MALAYSIA ... DIA ORANG CUKUP KENAI ... LEBIH KENAI DARI PUAK PUAK ARAB DIAORANG SENDIRI !

TAK GITU LORD OF THE JUNGLE ...