Thursday, May 27, 2010


'Rumour' dan 'Gossip' automotif kini hangat mengatakan Proton Holdings Berhad (PROTON) telah menjemput kembali Volkswagen AG dan General Motor menjadi 'technical partner' untuk menggantikan model lama (Proton Perdana Replacement Model). PROTON juga dikhabarkan akan membuat pelaburan sebanyak RM 500 juta bagi model baru.

Walaupun Volkswagen AG sudah kembali ke meja rundingan, namun PROTON pada masa yang sama juga menjadikan Mitsubihi Motors Corporation (MMC) sebagai rakan terbaru untuk 'new future model car look'.

Gambar illustrasi di atas adalah salah satu dari 'new design' yang dihasilkan oleh Volkswagen AG. MMC juga telah mengemukakan salah satu design (seperti dibawah) untuk diberi perhatian yang sewajarnya.

Sumber tidak rasmi PROTON mengatakan LOTUS Engineering akan diberi mandat sepenuhnya untuk 'suspension system' model baru Proton Perdana.

PROTON kini perlu menambahbaik 'economic of scale' jika mahu berdaya saing dengan Toyota Motor Corporation dan Honda Motor Co untuk menguasai kembali pasaran tempatan.

Volkswagen AG + General Motor + MMC + LOTUS Engineering = Proton Perdana ... not bad !!!



MELAYU ATAS PAGAR

5 comments:

Unknown said...

wahai makhluk allah dan saudaraku,sanggup kamu kutuk parti islam..tidak takut kah kita pada hari yang tidak ada seorang pon boleh menolong iaitu hari kiamat dan di alam kubur...parti islam sebenarnya memperjuangkan parti ape??parti islam itu memperjuangkan hukum islam yang tak dibuat pada pemimpin sekarang...wahai org islam,marilah kita bertaubat pada allah...dan jgnlah kita menghina parti kita agama kita sendiri...pikir2knlah...takutlah kpd allah..

Anonymous said...

Assalaam.

Setuju dengan Ahmad. Tapi saya mengaku saya penyokong UMNO yang kuat.

Tapi, tohmahan dan kutukan saya pada PAS ternyata salah apabila saya hadiri satu forum Islam yang menyebut, kita seharusnya melihat pada AGAMANYA, bukan orangnya.

Biarlah orang beragama sekalipun zaman sekarang ni, tapi dosa tetap ada. Kita bukan golongan maksum. Tapi jika dibandingkan dengan kita yang pegang buku hadith pun tak pernah atau sekali dalam masa 6 bulan, dibandingkan dengan pemimpin yang menegakkan Islam?

Jika PAS natijah sebenar mereka dari dulu hingga sekarang adalah menegakkan hukum Allah, jadi apa pula dengan parti UMNO?

Saya sudah tanya kawan2 saya yang PAS mahupun ahli-ahli PAS lain, dan jawapan mereka tak lari daripada "..untuk ISLAM". Cuba engkau orang tanya pula orang UMNO? Jika belum, saya SUDAH pun tanya dan jawapan mereka semata-mata kemajuan.

Saya sendiri juga pernah berjumpa dengan Tuan Guru Nik Aziz secara berdepan, pertama kali semasa ceramah agamanya, soal hukum dosa dan pahala, tak silap saya. Dan ternyata saya tersentuh dengan hujah-hujah beliau, yang benar-benar bijak dan berpengetahuan tinggi bab agama.

Isteri saya orang Kota Bharu. Jadi, setiap kali pulang ke kampung, saya akan berkunjung mendengar ceramah agama Tuan Guru, yang lemah lembut dan pada masa yang sama TEGAS.

Jadi saya nasihatkan, jangan mengutuk alim 'ulama. Apa yang saya selama ini baca dalam surat khabar, semata-mata mereka merendah-rendahkan alim ulama yang menegakkan Islam. Saya benar-benar sedar, surat khabar betul-betul politikkan agama dan banyak berbohong.

Jadi, janganlah percaya sangat orang-orang UMNO ni. Mereka ini percaya sebelah pihak semata-mata. BN yang menggunakan media massa untuk tujuan politik mereka telah mendedahkan siapa diri mereka sebenar dan kerana itulah kita rakyat bijak memilih parti mana yang BETUL. Ini adalah salah catur BN. Begitu banyak pembohongan BN!

Wallahua'lam.

Anonymous said...

Saya nampak BN semakin menuju ka alam kehancuran yang sehancur-hancurnya.

Anonymous said...

curry 9
palm angels
off white
bape
goyard outlet
golden goose
off white jordan 1
gap yeezy
palm angels hoodie
jordan 4

Anonymous said...

supreme hoodie
off white
jordans
yeezy boost 350 v2
palm angels outlet
hermes outlet
cheap jordans
goyard tote bag
yeezy
bape