Wednesday, May 5, 2010


Sejak akhir-akhir ini kedengaran pelbagai reaksi dari pelbagai pihak yang memberi hujah, pandangan dan kritikan mengenai kes seorang remaja 15 tahun yang memandu pada lewat malam dan ditembak polis? Ditembak atau tertembak, wallahu a'lam.

Namun, apa yang mendukacitakan, kes masih dalam siasatan, tuduhan baru dikemukakan, sudah ramai yang telah memberi andaian yang kononnya sah menggelarkan polis sebagai gangster. Disebabkan seorang dua anggota polis yang terlibat, kesemua pasukan polis di Malaysia digelar mereka sebagai gangster. Mereka itu siapa? Pembangkanglah.. Pemimpin bagi ceramah buruk-burukkan polis, yang penyokong tak cerita banyak, percaya bulat-bulat.

Kita memahami keperitan dan kesengsaraan yang dihadapi keluarga mangsa kerana telah kehilangan anak mereka. Namun, janganlah ada beberapa pihak begitu mudah menghukum atau memberi keputusan sendiri tanpa hujung pangkal.

Pembangkang terutamanya PKR menggunakan isu ini bagi meraih semula undi mereka. Mereka akan gunakan isu ini sepertimana isu-isu lain semasa PRU 12 seperti kes Altanturya, Pembelian Kapal Selam dan lain-lain. Akhirnya, terdiam tak terkata mereka. Sebab benda tak betul.

Pemimpin-pemimpin punya bercerita seolah-olah hendak memberitahu bahawa keselamatan Malaysia kini pada tahap kritikal. Kira kalau nak keluar rumah pun takut-takut lah. Polis sudah mengganas. Tembak sana tembak sini. Da tak selamat da Malaysia ni. Orang-orang macam ini patut dihantar ke Bangkok sahaja, baru tahu betapa selamatnya Malaysia jika dibandingkan dengan Thailand.

Penulis ingin berkongsi kisah terdahulu yang kiranya masih tertangguh melibatkan beberapa pemimpin pembangkang. Kes seorang anggota tentera bernama Mohd Salleh Hamdan meninggal dunia setelah motosikalnya telah dirempuh oleh Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Menurut seorang lagi mangsa kemalangan, Mohd. Zairi Mansor, 29, berkata, dia melihat kereta Tian Chua muncul tiba-tiba dari arah bertentangan dan terus melanggar motosikal mangsa. "Kejadian terlalu pantas menyebabkan motosikal saya hilang kawalan. Saya kemudian melanggar motosikal mangsa yang remuk di tengah jalan. Jarak antara saya dengan mangsa tidak jauh iaitu kira-kira 30 meter sahaja."

Kes kedua yang melibatkan seorang pelajar UiTM, Mohamad Bakri Mohd Bazli koma akibat dirempuh kereta ADUN Sekinchan, Ng Sue Lim. Dengar khabarnya ADUN tersebut mabuk ketika memandu. Wallahu a'lam.

Persoalannya, kenapa Pembangkang tidak memperbesarkan 2 kes ini? Kenapa dalam mana-mana ceramah tidak memberi sebarang penjelasan dan jawapan mengenai 2 kes ini? Dan ada mana-mana pemimpin tertinggi UMNO menggunakan 2 kes ini sebagai sumber politik kami? TIDAK.. Mereka membiarkan pihak bertanggungjawab menjalankan siasatan. Kerana kami tidak mudah menghukum orang membabi buta macam Pembangkang. Walaupun 2 kes ini memang mencurigakan.

PKR memang akan sentiasa menggunakan taktik-taktik kotor sebegini bagi memastikan rakyat benci pada kerajaan. Menggelar Kerajaan BN sebagai diktator, kejam, zalim dan macam-macamlah. Macam kerajaan fir'aun (walhal dalam PKR yang ada fir'aun-fir'aun kecil).

Apa yang begitu zalim Malaysia ni pun tak tahulah. Apa yang tak selamat di Malaysia? Penulis tidak mahu mengguris perasaan keluarga Amirulrashid. Penulis turut bersimpati dengan apa yang berlaku. Tetapi, hanya ingin menasihatkan keluarga mangsa dan mana-mana pihak agar jangan mudah terperdaya dengan taktik pembangkang. Sangat kotor.

PKR akan melakukan apa sahaja bagi mencapai cita-cita pemimpin mereka, Anwar Ibrahim. Jangan mudah terperdaya dengan mereka. Biarlah siasatan dijalankan. Buat keluarga Aminul Rashid, keluarga Private Salleh Hamdan dan keluarga adik Bakri, penulis mengucapkan Salam Takziah.

Post by

AMAT

10 comments:

hanizam said...

dah jadi mentaliti PAKATAN, suka mencari salah kerajaan sekarang...kalau ada manfaat bagi mereka, berbohong pun takpe, jajni kebencian rakyat bertambah...

kalau macam nilah gaya pembangkang sekarang, jangan mimpilah nak perintah malaysia..baru dapat 3-4 negeri dah jadi huru hara...sebab tu tuhan tak makbulkan nak perintah malaysia...

yoy said...

orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

reek said...

It seem that you are an UMNO pigsty moron agent and being paid by them to think negatively as what they want of you, right?

Let get to the fact, We Malaysians are not anti Jews in any way. It is the UMNO morons that you are praising on, is the culprit.

APCO will recommend to create PERKASA and subcontract all the UMNO dirty work to them, cheat the Kelantan of their petroleum royalty money, lie to the rakyat that 1Malaysia was not the copycat, lock the judiciary, create sodomy 2 and send Anwar to jail for dissenting views.

Why don't we create an atmosphere of hatred and scorn in the nation, whenever we see UMNO symbol, that will denotes death, hatred, racist, robbery, treachery and a devil can do to human being on this planet Earth.

Thereby, voter get voters and get rid of these UMNO morons in the next GE13, by all means.

miya said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

Anonymous said...

BANG AMAT ..,

CANTIK LA LU PUNYA POSTING ...

HABIS SEMUA CINA BAGI RESPONS / KOMEN MENGAMUK TAK TENTU HALA .... MUAHAHAHA

NAMPAK SANGAT IQ BEBUDAK CINA BETUL BETUL

LOW CLASS

BAGI KOMEN DICAMPUR ADUK DENGAN MENCARUT DSB. BAGI KOMEN PUB TAKDE FAKTA

JADI NAMPAKLAH SEKARANG BAHAWA TERNYATA

BANGSA CINA SEMEMANGNYA RACIST DAN PERKAUMAN

SEBAB ITULAH DI NEGERI CHINA ITU SENDIRI

KAUM UIGHUR DIBUNUH OLEH PUAK PUAK HAN YANG SEMEMANGNYA CINA BANGSAT DAN PERKAUMAN

ADIOS !!!

MANAP TETAP UMNO

Anonymous said...

semua blogger mesti mainkan issu ni macam mainkna issu zaid todi, jgn kasi issu ni sejuk

Anonymous said...

ANONYMOUS 9.52AM

GUA SETUJU SAMA LU BRO

KASI HANTAM INI BANGSA CINA YANG BANGSAT !!!
KASI HANTAM SAMA IN PAKATAN HARAM !!!

STUJU GILER !!!

KITA DECLARE PERANG
PERANG SARAF

MANAP TETAP UMNO

Anonymous said...

HOI CINA PU..MAK! NAK KURANG AJAR DGN MELAYU? KAT MANA KAU TINGGAL SEKARANG? TANAH MELAYU! CINA PENDATANG! MENUMPANG..HOI BALIK LA KE NEGARA NENEK MOYANG KAU!!!

Anonymous said...

Ni apa masalah korang semua... Ini bukan masalah Melayu atau Cina.. Ini masalah pembelaan..

Pembelaan yang sewajarnya diberikan sama adil.. Bukan menggunakan isu sebegini untuk kepentingan politik.

Apa yang dihujahkan oleh Abang AMAT adalah bukan bersifat racist.. Hanya ingin kenalpasti apa yang berlaku..

Kamu jangan sesekali menghina bangsa2 lain.. Kerana kita adalah Anak Malaysia.. Jangan mudah terperangkap dengan taktik kotor pembangkang..

CUKUPLAH KAMI ORANG INDIA DITIPU PEMBANGKANG..

Anonymous said...

NI LAH masalahnya... APALAH korang sume ni.. Tak ada otak ke? Hey... Cukuplah tu..

ARTIKEL NI TAK ADA KAITAN DENGAN RACIST PUN.. YANG KORANG TERASA KENAPA?

Adoi.... Kecik punya otak la lu orang..

JANGAN PECAYA SAMA PEMBANGKANG..... MEREKA SUKA GUNAKAN ISU2 JENAYAH YANG BELUM TAHU LAGI KEPUTUSAN, DA CAKAP KITA SALAH..

Bila kes dorang tertangguh, senyap.. Salahkan BN jugak.. Bodoh punya PEMBANGKANG