Tuesday, May 4, 2010

Diktator PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam kenyataan beliau hari ini melalui blognya dengan angkuh dan sombong begitu marah dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menuduh Presiden UMNO itu menjadi dalang hubungan beliau dan Sultan Selangor.

Nik Aziz dalam kenyataannya memberitahu kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang menyifatkannya melakukan pengingkaran yang serius dan penghinaan kepada Sultan Selangor semasa kempen pilihan raya kecil Hulu Selangor adalah satu pandangan bertujuan melaga-lagakannya dengan pihak Istana Selangor.

“Atas dasar itu, sesungguhnya saya tidak bersikap seperti difitnahkan oleh Datuk Seri Mohd Najib, maka saya tidak akan halal di dunia dan di akhirat. Kecuali beliau menarik balik secara terbuka memandangkan fitnah itu telah dibuat secara terbuka. Saya sedia menghalalkan apabila beliau menarik balik tuduhan itu secara terbuka.,” kata Nik Aziz.

Begitu sombong dan bongkak kenyataan insan yang pernah Anwar gelarkannya sebagai Ulama' Trompah. Orang ini memang tak sedar diuntung. Tak tahu malu. Lupakah orang tua ini bahawa semasa dia terlantar sakit di hospital dahulu, Datuk Seri Najib menziarahi dia. Dan pada ketika itu, pihak hospital kekurangan peralatan sokongan untuk merawat orang tua ini. Datuk Seri Najiblah yang mengarahkan pihak IJN menghantar peralatan tersebut demi menyelamatkan nyawa beliau dengan izin ALLAH TAALA .

Apa sudah nyanyukkah orang tua ini? Sudah sakit, masih liat nak letak jawatan.. Nak pegang sampai mati. Tidakkah dia tahu syarat-syarat seorang pemimpin Islam mesti mempunyai kesihatan yang baik?

Sedarlah wahai Nik Aziz. Janganlah terlalu bongkak. Kamu juga yang memberi kenyataan bercanggah dengan arahan Sultan Selangor dengan memberi kenyataan BODOH pada mana-mana individu yang tidak membenarkan masjid digunakan sebagai medan politik. Yang melarang itu Sultan Selangor. Jadi, siapa yang kamu gelarkan BODOH itu?

Kenapa pula dimarahi Perdana Menteri kita?Bukankah kamu yang memberi kenyataan tersebut? Dr. Hassan Ali kena jawab sebab beliau bersetuju dengan arahan Sultan Selangor kerana ianya selaras dengan Enakmen Pentadbiran Perundangan Islam 1989. Hassan, tak takut kena maki dengan Nik Aziz lagi ke?

Post by

AMAT

12 comments:

hilbert said...

Nik Anzis kan pemegang kunci SORGA hahaha..

pak pandir 2020 said...

Nik Aziz tu tahap wali-wali... mana ada dosa punya orang. Orang lain banyak dosa, dia tak ada dosa.. Jadi orang-orang tak ada dosa aje boleh menghukum orang lain.
Tak pe la... biarkan lah dia... biarkan si Luncai terjun dengan labu-labunya.

Anonymous said...

Nik Aziz tu dah takabur. Anggap diri dah macam wali. Boleh jatuh hukum kat orang lain.Maklumlah dah selalu pergi mekah, la ni baru balik pulak, mungkin dia rasa diri beliau orang terpilih disisi allah. Apa pandangan beliau tentang islam itu betul. Dia tak tahu tuanku bertitah begitu atas gerak hati dan hidayat dari allah untuk menyelamat rakyat selangor dari pecah belah dan lemah. Semoga turun bala lagi di negeri kelantan yang amat dahsyat.Hingga mereka insaf dan bertaubat. Jangan kacau negeri selangor lagi.

yan17 said...

n.ajis pegi mekah ari tu pakai duit haram pasal tu balik jadi bodoh sombong.org lain pegi mekah balik jadi baik dia balik se......

putera said...

nik ajis tu dah dlm kategori nya-alif-nyok..

Anonymous said...

guano kalu oghe klate hok ghama2 ye miskin , papokedano, jahil takdok gapo satu, kato ambo semuo tak halal dunia de akhirak ko tok guru etek sebab tak mampu mengeluarke ambo semuo ni daghi kemiskine, kejahile & kepapa'e tuh? selamo ni ambo semuo dok ikut denga kato2 tok guru de pemimpin2, ulamo' pah, kito susoh, sesok dunio ni takpo, nanti di akhirak kito buleh surgo. nok gi surgo lagu mano kalu dok didunio sesok srupo gapo lagi? nak wuak amal ibadat pon tak tene, dok terbaye anok2 nak make gapo haghi2...sedeynyo ambo

Anonymous said...

waahh, hebat giler tuhan najib boleh selamatkan nyawa manusia tuh...tuhan najib mengatakan kun fayakun, nik aziz sampai ijn...tuhan najib pegang nyawa manusia...hilbert, ko kate n.ajis tuh pemegang kunci sorga, kau sudah murtad kerana semua pintu surga dikawal oleh tuhan madey la bongok nak mampus lah oiii..

Hafiz said...

Anon 1:17 AM,
mmg la hebat tuhan Najib. Tuhan Najib itu Allh SWT.

lg 1, try la baca elok2 sambil fikir, saudara penulis blog ni tulis; "menyelamatkan nyawa beliau dengan izin ALLAH TAALA."

kesalahan mentafsir menyebabkan fakta tidak disampai dgn berkesan & tlg jgn tunjuk diri tu bodoh dungu. Sekian.

muadzin said...

semua orang marah yerk bila Nik Aziz cakap mcm tue kat PM kesayangan nie....ttp bila orang umno hina hukum hudud,sister in islam pertikaikan poligami dan hukum faraid dlm Al-Quran,menteri umno cakap pelajar perempuan x wajib pakai tudung kat sekolah,x ada pula org nak marah yerk...heran aku,bila org hina/lawan Allah x ada org nak marah,dan bela hukum Allah,tp bila org lawan cakap manusia atau pemimpin kesayangan korang marah kemain....mane yg lebih berhak dibela,najib atau Allah...?

Anonymous said...

ALLO BRO MUADZIN,

LU BAGI SIKIT BUKTI & FAKTA

1) MENTERI UMNO CAKAP PEREMPUAN TAK WAJIB PAKAI TUDUNG
2) ORANG UMNO TAK IKUT HUKUM FARAID
3) ORANG UMNO HINA HUKUM HUDUD
4) ORANG UMNO SANJUNG SIS

ALLO MUADZIN ....

SISTER IN ISLAM BUKAN UMNO ... GET YOUR FACTS RIGHT ! NGO YANG UMNO SENDIRI TENTANG !!!

UMNO TIDAK PERNAH MENENTANG HUKUM HUDUD ... TAPI BUKAN HUDUD CARA PAS ...

TAK INGAT LAGI KE KES MAT SABU TANGKAP KHALWAT ... 31 JANUARY 1995 ... BILIK 121 HOTEL PERDANA KOTA BHARU ... DI MANA .... DI KELANTAN !!!

ADA 7 SAKSI ( PENYELIA AGAMA ) MEMBUAT TANGKAPAN ...

MAT SABU BUAT APA !!!

MAT SABU TENGAH BARING PAKAI KAIN TUALA WARNA HIJAU. PASANGAN PEREMPUAN DAH TANGGAL TUDUNG.

KALAU IKUT HUDUD SEBENAR ... 80 KALI SEBATAN !!!

APA JADI PADA KES ... DILEPASKAN OLEH MAHKAMAH SYARIAH KOTA BHARU ATAS SBB TIADA 4 SAKSI !!!

LU MAU CAKAP APA !!!!!

SIAPA YANG MENJUAL AGAMA SEBENARNYA !!!!
SIAPA YANG MENENTANG AGAMA SEBENARNYA !!!!
SIAPA YANG MELACURKAN ISLAM SEBENARNYA !!!!

TIDAK LAIN DAN TIDAK BUKAN ...

PAS ... PARTI AJARAN SESAT !!!

Anonymous said...

HABIS LA KO NAJIB...!!!
بسم الله الرحمن الرحيم

Skandal Scorpene: Kita Ada Bukti Kukuh - Joseph Breham

Peguam Perancis, Joseph Breham berkata pihaknya mempunyai bukti kukuh untuk mengerakkan siasatan ke atas skandal pembelian kapal selam Scorpene.

Beliau berkata isu utama yang mengundang syak sekitar perolehan kapal selam ini adalah pembayaran RM534.8 juta ringgit kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd, sebagai upah kepada 'kerja-kerja sokongan'.

"Kita mempunyai laporan akaun Perimekar pada tahun 2001 dan 2002," kata Joseph Breham dalam satu temubual bersama portal Malaysiakini, dan menambah "bagaimanapun syarikat ini dengan tiba-tiba mendapat 114 juta euro dalam akaun bank mereka. Ini mengundang syak. Lebih-lebih lagi apabila pemegang saham utama syarikat ini adalah isteri kepada rakan karib Menteri Pertahanan pada masa itu,"

Joseph merujuk kepada isteri Abdul Razak Baginda, Maslinda.

"Jika kita lihat fakta bahawa Altantuya Shaariibuu dibunuh oleh pengiring Perdana Menteri, serta pemadaman rekod-rekod imigresen Altantuya ke negara ini, lantas menunjukkan ada pegawai tertinggi tertentu yang mahu menghilangkan bukti Altantuya berada di negara ini," -tvsel

Anonymous said...

HABIS LA KO NIK NAJIS... !!!

Kickdefella sudah 'kick' sama itu Husam dan Nik Najis 'fella' 'right to the face' dengan wang upahan RM 4 JUTA ( mana datang duit pun tak tau ... sumber haram kot !!!)

Kini sudah ramai JUTAWAN hamPAS di Kelantan tapi rakyat masih lagi susah, ekonomi tak berkembang, peluang perniagaan & membuat duit TARAK !!!

Tapi ... takpe la !!! Dah ajaran sesat TOK GURU kata biar susah di dunia tapi senang di akhirat !!!

Dok susah di dunia tak berharta benda MACAM MANA NAK BANGUNKAN EKONOMI UMAT ISLAM !!!

Tak pe la ... pegi la merempat ke negeri negeri jajahan UMNO, kaut harta benda, buat duit byk2 lepas derma pada TABUNG PAS, TABUNG TOK GURUZZZZ

AAA itula keje orang hamPAS. Dok kutuk UMNO kafir la tapi amik juga duit orang UMNO.

sama la tu makan duit haram !!! tak tau la pulak ada DOA BOLEH CUCI DUIT HARAM !!!

Dok kata UMNO agama suku politik suku walhal hamPAS dah amal agama suku politik tiga suku.

sama la tu .... ASSABIYAH !!!

BODOH PUNYA hamPAS !!!