Monday, May 10, 2010


Akhbar The Star 22 April 2010 melaporkan seorang peniaga burger Melayu di Blok E14, Seksyen 1 Wangsa Maju menjalankan perniagaan secara haram sehingga mengganggu ketenteraman awam. Lihat tajuk besar akhbar tersebut 'Flat Owner Doing Illegal Food Business At His Extended Unit'.

Akhbar tersebut juga dikatakan membuat siasatan di tempat kejadian berdasarkan kepada laporan penduduk setempat dan juga laporan oleh Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong.

Siasatan yang dijalankan oleh UMWM mendapati bahawa peniaga Melayu burger tersebut mempunyai lesen yang sah dikeluarkan oleh DBKL. Peniaga burger tersebut bersetuju untuk memberi salinan lesen yang dikeluarkan oleh DBKL dengan syarat tidak menyiarkan nama, no kad pengenalan dan beberapa butir lain kerana dikhuatiri akan dieksploitasi oleh Ahli Parlimen tersebut. Para pembaca boleh melihat salinan lesen tersebut di bawah.


Apa yang dapat dirumuskan disini adalah Akhbar STAR telah mendapat maklumat yang salah dari Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong dan ini bukan pertama kali Ahli Parlimen tersebut bertindak sedemikian.

Terdahulu, Wee Choo Keong yang sememangnya terkenal dengan sikap 'racist' dan amalan 'racialism' telahpun membuat fitnah dan bertindak melulu untuk menutup perniagaan orang orang Melayu di Wangsa Maju bermula dengan tindakan beliau di Bazaria Larut Malam Danau Kota (sila lihat lampiran di bawah) tempat peniaga peniaga Melayu mencari nafkah yang halal.



Begitu juga dengan satu lagi kes bermotif perkauman yang dimainkan oleh Wee Choo Keong ke atas perniagaan makan orang Melayu di Seksyen 2 Wanga Maju, Restoran Ras Hartini yang sememangnya mempunyai lesen DBKL yang sah. Kejadian ini telah pun disiarkan oleh sebuah blog di mana Wee Choo Keong hanya mendiamkan diri dan tidak langsung bertindakbalas terhadap fakta yang dikemukakan oleh blog tersebut. Fakta yang dikemukakan oleh blogger berkenaan adalah mengenai sebuah kedai makanan orang Cina yang menjual produk babi yang dijalanankan secara haram di kawasan rumah.




Modus Operandi Wee Choo Keong selama mana menjadi Ahli Parlimen Wangsa Maju adalah mencari kesalahan dan memfitnah terhadap peniaga peniaga Melayu di sekitar Wangsa Maju. Tidak pernah sesekalipun beliau membuat laporan ke atas media bagi kedai atau gerai orang orang Cina yang dijalankan secara haram !!!

Seperti UMWM laporkan sebelum ini, masalah penduduk setempat di Taman P Ramlee Wangsa Maju yang majoritinya adalah penyokong kuat parti pembangkang tidak dihiraukan oleh beliau sehingga mengakibatkan Koperasi Forlong Berhad terpaksa meminta bantuan Ketua Bahagian UMNO Wangsa Maju, Dato' Dr Shafei Abdullah untuk menyelesaikan masalah yang menimpa kerana Wee Choo Keong telah hilang selama 2 bulan dan tidak dapat dihubungi oleh wakil penduduk tersebut. (sila lihat posting UMWM bertarikh 7 May 2010 "Rakyat Wangsa Maju Diutamakan ... Wee Choo Keong Hilang Tak Nampak Badan").

Amat malang kerana seorang Ahli Parlimen Wangsa Maju yang dipilih lebih suka bermain dengan isu perkauman daripada menyelesaikan masalah penduduk di sekitar Parlimen Wangsa Maju.

Ternyata pengundi Parlimen Wangsa Maju sebenarnya telah tersalah memilih calon Parlimen yang langsung tidak mampu bertindak secara waras dan adil tetapi lebih suka bermain dengan api perkauman. Perbuatan beliau sebenarnya sudah tidak mampu UMWM biarkan kerana berterusan mencari kesalahan orang Melayu. Beliau sedang meniup api perkauman secara tidak sedar dan tidak langsung.

Bermula dari tarikh keramat ini, 10 May 2010, UMWM akan memastikan Wee Choo Keong tidak lagi akan dipilih menjadi Ahli Parlimen Wangsa Maju kerana tindakan beliau yang secara terang terangan lebih bersifat perkauman dan peribadi terhadap orang Melayu.


Artikel dan keratan Blog Ihsan Dari: PAPA GOMO


MELAYU ATAS PAGAR

13 comments:

Anonymous said...

Wei !!!!

Haram Jadah punya Wee Choo Keong ni. Memang busuk perut. Bangkai bernyawa punya manusia. Astaghfirullahalazim !!! Ni memang betul kafir harbi ni ... Zalim yakmat.

UMWM teruskan selongkar cerita Anak Haram Chee Keong ni. Apa punya manusia ni...

Tahniah ... teruskan mempertahankan maruah orang Melayu.

Paper STAR ni pun aku rasa racist gak ni!!!

MANAP TETAP UMNO

Anonymous said...

Wangsa Maju majoriti Melayu. Tetapi oleh sebab melayu sana ramai telah termakan fitnah BABI, maka PKR dipilih, dan cina punya MP pun cinalah.

Sekarang padan muka. Baru tahu isi perut racist orang ni macam mana. Nak aniaya melayuuuuu saja, sementara peniaga haram cina dilepaskan.

Hah! Undilah PKR lagi. Undi, undiiiii.

Marking Bagpie

Anonymous said...

Ni Nak Habaq skit pasai orang melayu kat wangsa maju seksyen 1 nih !!!

Aku dapat tahu ada 'BARUA' Chee Keong dari golongan orang melayu sendiri dah juai nama orang kita ni !!!

Aku dpt tahu org dari blok tu sendiri !!! orang simpanan PKR yg busuk hati tak booleh tengok orang melayu lain berjaya !!!

bodoh betui melayu sekoq barua PKR ni ! org org situ tahu siapa barua PKR ni ...

saja tak nak ambik tindakan ja !!! buat malu bangsa sendiri !!!! BODOH !!!

GOMO said...

mantap artikel ni...kawan sambut......he he he...
kimak punya wee choo keong

Perajurit said...

menyirap la aku dengar mcm nie.... ade gak yg turun nt

andddiikk said...

Orang wangsa Maju jangan silap lagi masa PRU 13 nanti. Campak si apek ni dalam lubang jamban..

MAFIABOSS said...

Biar betul Bro..gua pun panas ni..

Anonymous said...

jadikan ini satu pengajaran... seburuk-buruk orang melayu pun takder la sampai hati nak makan daging babi...

Anonymous said...

hahhh...baguslah macam tu, mana najib? 1 malaysia konon, semua hak2 org melayu kat malaysia ni nk di bahagi sama rata dgn org bukan melayu, kau org tengok diaorg sendiri, hak diaorg ada nak di bahagi samarata dengan kita bangsa melayu nih? lagi dia nak jatuhkan kita, adalah...diaorg lebih suka melayu jadik belaci dibumi sendiri, aku rasa baru tercapai agenda 1 malaysia yg di war2 kan.

Anonymous said...

Memang x patut sungguh... klu macam tu la kat johor aku x taula.. memang kena balun la. Melayu hidup Melayu

Anonymous said...

1MALAYSIAMELAYU.................baru betul! Aku sokong UMNO dan Najib tapi aku jijik dengan slogan SATU MALAYSIA tu....

Anonymous said...

alahhh..kat johor lagilah hebat, kau tak meniaga mmg kau tak tahu, kau tanya org2 melayu yg meniaga, grenti diorg rasa bahang perkauman nih!! Hidup melayu! -(johorien)

Anonymous said...

apa yang kau sokong najib tu? sokong bagi hak2 samarata melayu kepada bangsa lain ker?? kau suluh sendiri pendapat dan pandangan kau tu sebelum kau menyokong najib.karang aku kata kau sengal, kau marah!!!