Thursday, May 27, 2010

Kitab ini adalah khas untuk rujukan para Ahlul Bahlul PAS sahaja. Di Dalam kitab ini mengandungi ajaran ajaran Al Syeikh Nik Aziz yang perlu dijadikan panduan dan ikutan kita para Ahlul Bahlul PAS.

Mari kita selidiki dan mendalami maksud ajaran ajaran Al Syeikh kita untuk renungan kita bersama. Semoga kita beroleh kejayaan yang sepatutnya.



AJARAN 001
Maksudnya: Kita tidak boleh menghalang penjualan arak kepada bukan Islam kerana ia akan dikhuatiri menjejaskan peluang kita untuk memenangi undi. Jangan disulitkan masalah kecil untuk kebaikan bukan Islam.



AJARAN 002
Maksudnya: Kita dibenarkan untuk mengambil cukai hasil dari penjualan arak, lesen anjing, (judi dan pelacuran masih belum diwartakan lagi) demi kepentingan umat sejagat. Hasil cukai boleh digunakan untuk tujuan pembangunan dan modernisasi.


AJARAN 003
Maksudnya: UMNO, MIC, MCA, DAP, PKR, KIMMA, IPF, PBS dan sebagainya ternyata adalah haram kerana mereka bukan Islam dan tidak menghormati Islam secara keseluruhannya. Wajib kita menolak kesemua parti yang disebutkan kerana mereka bukan PAS (golongan terpilih).


AJARAN 004
Maksudnya: Di dalam Al Quran disebutkan hanya mengikuti dan mengundi PAS layak diberikan syurga. Hanya PAS sahaja yang ada disebutkan didalam Al Quran.


AJARAN 005
Maksudnya: PAS sudah mempunyai perjanjian dengan para Malaikat dan atas dasar itu PAS akan tetap memerintah Kelantan selagi perjanjian ini tidak dimungkiri. Didalam perlembagaan PAS juga sudah dinyatakan perjanjian ini. PAS kini berjuang untuk menegakkan negara Islam.



AJARAN 006
Maksudnya: Ini adalah ajaran yang terpenting di dalam kitab rujukan ini ... Kita diwajibkan menentang, melawan, membunuh UMNO kerana itu adalah jaminan jika mati, mati kita adalah mati syahid. Tidak ada jalan lain untuk mati syahid melainkan dengan melawan UMNO denagn bersungguh sungguh.


AJARAN 007
Maksudnya: UMNO adalah parti untuk orang orang kafir kerana pentadbiran yang dijalankan oleh para golongan UMNO berunsur kafir semata mata.


AJARAN 008
Maksudnya: PAS boleh menerima kembali DAP kerana mereka sanggup bekerjasama dengan PAS kerana kedua dua parti ini bersetuju secara dasar untuk tidak menubuhkan negara Islam.

Dengan ini AJARAN 003 tidak boleh digunapakai untuk DAP. Al Syeikh Nik Aziz sudah mewartakan bahawa DAP tidak tergolong didalam AJARAN 003.


AJARAN 009
Maksudnya: Ajaran ini adalah kesinambungan dan tambahan kepada Ajaran 006 dan Ajaran 007. Maka ajaran ini disifatkan merangkumi kedua dua ajaran yang telah disebutkan.


AJARAN 010
Maksudnya: Ini adalah ibu segala ajaran yang telah diwartakan oleh Al Syeikh Nik Aziz ...

Ajaran ini sebagai merungkai kembali AJARAN 005. Ajaran ini juga akan 'superseded' ajaran yang telah dikeluarkan terdahulu iaitu AJARAN 005.


AJARAN 011
Maksudnya: Kesemua Ahlul bahlul PAS perlu akur kepada ajaran ini kerana DAP sudah menjadi rakan sekutu pilihan. Ahlul bahlul PAS tidak dibenarkan sama sekali mengingkari ajaran ini!


AJARAN 012
Maksudnya: Ajaran ini adalah pelengkap kepada AJARAN 009, AJARAN 010 dan AJARAN 011 ...

PAS tidak lagi akan memperjuangkan negara Islam kerana dikhuatiri akan menimbulkan rasa tidak puas hati kepada DAP. Walaubagaimanapun, AJARAN 005 masih dipakai kerana Al Syeikh Nik Aziz masih belum menghapuskan AJARAN 005 atas sebab perjanjian dengan para Malaikat.


AJARAN 013
Maksudnya: Ajaran ini disifatkan sebagai 'temporary period' atau tempoh sementara kerana undi adalah segala galanya bagi PAS. Ajaran ini masih lagi dilihat sebagai tergantung sifatnya.


AJARAN 014
Maksudnya: Dibenarkan untuk PAS mengajak MIC dan MCA kerana dilihat lebih Islamik dari UMNO yang ternyata berunsurkan kafir semata mata.

Walaubagaimanapun AJARAN 003 masih digunapakai kerana Al Syeikh Nik Aziz masih belum mewartakan AJARAN 008 kepada MIC dan MCA secara keseluruhannya.

Ajaran ini juga mengisytiharkan bahawa selain dari para Malaikat, Syaitan juga adalah tergolong didalam golongan terpilih PAS. Ahlul Bahlul PAS diminta untuk sentiasa mengingati ajaran ini untuk panduan.



AJARAN 015
Maksudnya: Diharuskan Ahlul Bahlul PAS untuk mencerca, memaki hamun, mengejek, mencarut (dari segi perkataan dan perbuatan) kerana tidak ada unsur unsur syak dan salah didalam ajaran Islam.

Ajaran ini juga dilihat sebagai salah satu kaedah untuk menghalakan cara didalam PAS.


AJARAN 016
Maksudnya: Para Ahlul Bahlul PAS dibenarkan sama sekali berdoa untuk membutakan mata sesiapa sekalipun, demi undi yang cukup berharga. Ajaran ini dikeluarkan oleh Al Syeikh Nik Aziz tatkala duduk bersendirian bersama Syaitan! Hebat!



AJARAN 017
Maksudnya: Tidak ada didalam perjuangan PAS untuk melaksanakan hudud kerana Al Syeikh Nik Aziz sudah mewartakan bahawa tidak ada paksaan di dalam Islam. Ajaran ini hanya akan terhapus jika sekiranya PAS ditakdirkan memerintah negara.


Sekianlah anak anak Ahlul bahlul PAS untuk minggu ini. Diwaktu dan masa yang lain lagi kita akan merungkai kembali kitab rujukan ini untuk difahami dan diikuti oleh setiap Ahlul Bahlul PAS.

Wabillahitaufikwalhidayah, wassalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh

Pastikan kitab rujukan ini tidak terjatuh kepada para golongan tidak terpilih iaitu UMNO.




MELAYU ATAS PAGAR

18 comments:

ORANG KG said...

salam bro,

aha....semua diatas teman setuju,minta buat rujukan anak cucu utk masa depan boleh tak

tq

Unknown said...

SALAM ORANG KG

UMWM AKAN MENYIMPAN KHAZANAH KITAB TAFSIRAN PAS INI UNTUK RUJUKAN ANAK CUCU.

SEMOGA ANAK CUCU KITA DAPAT MENILAI SIAPA SEBENARNYA PAS BESERTA AHLUL BAHLULNYA

SALAM PERJUANGAN

lord ried said...

BEWAK MELAYU ATAIH PAGAQ... TULUNG SIMPAN HAK NI SATU



(Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? – Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. -

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992) “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

(Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994). “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

.(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

(Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992): “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan

rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

Anonymous said...

EHH TUHAN REID

HANG BUKAK LA BLOG HANG SENDIRI. HANG SIMPAN LA DALAM BLOG HANG. NI BLOG PRO KERAJAAN.

NI UCAPAN MANA NI, UCAPAN HANG BUAT SENDIRI KA!!! MANA BUKTI TUN CAKAP. REPORTER MANA, DOK PAKAT TULIS DALAM BLOG ORGHANG TAPI TAKDA RUJUKAN MANA MANA.

PTUIIIHH!!

CAKAP TARA SERUPA BIKIN

AKU PUN BOLEH TOKOK TAMBAH PUOK PUOK HANG CAKAP MACAM MACAM. MELAYU ATAIH PAGAQ BAGI FAKTA APA SI NAJIS TU CAKAP !!!

BODOH PIANG PUNYA MELAYU !!!

PAPA GOMO said...

syabas bro..artikel mantap...berkaliber tahap penulisan dan kerja yang di lakukan.....moga terus suksess...pohon sebaran...he he he

Unknown said...

SALAM GOMO

MAHKAMAH MEMBERI KEBENARAN PENYEBARAN ARTIKEL INI, TAPI UNTUK AHLUL BAHLUL PAS SAHAJA !!!

PUAK PUAK UMNO TAK BOLEH GOMO !!! NANTI PUAK PUAK UMNO MARAH SEBAB TAK ADA KITAB RUJUKAN !!!

BUAT SENYAP SENYAP YE !!!

SALAM PERJUANGAN

lord ried said...

NAH MELAYU ATEH PAGAQ SIMPAN HAKNI SATU...

ALOOOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.....

APA YANG ABANG NAMPAK BEWAK2 PEJUANG MELAYU TADAK HUJAH KALU
BAB2 YANG BERKAITAN NGAN HUKUM HAKAM. OTA SAJA YANG LEBIH. BANYAK DEPA BAK MAI MASALAH RANTING2 SAJA.
RAMAI BLOGGER2 PARTI BEWAK MAI DOK PERSOALKAN TINDAK TANDUK NIK AZIK YANG BERMACAM2

MEH NAK HABAQ KAT BEWAK2 SUMA.....
NIK AZIK SEORANG YANG BERILMU WALAUPON BEWAK2 SUMA GELAQ DIA BERMACAM2. DIA ADALAH ULAMA', DIA JUGA SORANG AHLI POLITIK. SETIAP STATEMENNYA DIA PERJELAS SEJELASNYA,TERMASUK BERKAWAN NGAN SETAN,TUHAN MENCARUT,DAN LEIN2 LAGI. YANG DOK SIBUK SANGAT NI BUKAN DARI JENIH ULAMA' TAPI DARI JENIH PENCACAI, LALAT IJAU SEROPA BEWAK GOMO. CUMA ORANG YANG NGAJI UGAMA LULUSAN KOLEJ ISLAM SAJA IAITU BEWAK HARUSSANI DOK MENYALAK.
HAK LEIN SENYAP SEDU SABIK PAHAM APA YANG NIK AZIK TUTURKAN.

ADA SAPA2 USTAZ DALAM PARTI BEWAK NAK DEBAT MENDE2 YANG MENJADI PERTIKAN PUAK2 BEWAK TU BERHUBUNG STATEMEN NIK AZIK. HARUSSANI KA,
PIRDAUS YANG SEPAK TONG KA. SEKOQ PON TADAK MAI NAK DEBAT.

TAK BEIK KALU BEWAK GOMO NGAKU ORANG KELANTAN TAPI PEELNYA MABUK SEROPA AYAM MENTEKEDARAH TAIK. ORANG KELANTAN BANYAK NGAJI UGAMA KECUALI PUAK2 BEWAK AWAG ADIK HUSIN NGAN NUAQ MUSA SAJA YANG DOK
RATIB NGAN KELIMAH2 MAKSIAT.

he he he
gurau ngan puak2 bewak

lord ried said...

COPY DARI UTUSAN MELOYA . STATEMEN IDRIS JALA.......

Di Malaysia, hutang negara setakat ini adalah dalam lingkungan RM239 bilion iaitu 54 peratus daripada KDNK untuk tahun 2009. Defisit kewangan kita pada masa ini adalah 7.3 peratus. Untuk kita jadi bankrap dalam masa sembilan tahun lagi, ia bukan hanya disebabkan subsidi diteruskan tetapi termasuklah faktor lain seperti
ketirisan, kebocoran dan pembaziran yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara setiap tahun yang bernilai berbilion ringgit.

ALHAMDULILLAH EKONOMI MALAYSIA DAH NAK MAMPUH DALAM MASA 9 TAUN LAGI.
SABIK TU LA NAK NEIK REGA MINYAK LA, NAK BERENTI SUBSIDI LA, NAK ITU LA, NAK INI LA, NAK SUH GHAKYAT MAMPIUH...... BETUI LA TU.... RAKYAT DIUTAMAKAN.

ABANG BUKAN NYE APA..... KALAU EKONOMI MAMPUIH JALAN YANG PALING SESUAI KITA NAK KEROYOT PARTI BEWAK KE TAHAP IBU AYAM KENA KEROYOT KAT BAPAK BEGHOK.

PUAK2 BEWAK NI KALU PITIH KURENG DEPA TAKLEH NAK CAKAP BESAQ....TAKLEH NAK BAGI RASUAH KAT
PENGUNDI. MASA TUU KITA BULIH BELASAH DEPA CUKUP2. LANI DEPA TAK
TAW EKONOMI DAN HAMPIQ LINGKUP. DOK
PUJUK HATI SAJA HABAQ KAT RAKYAT KATA EKONOMI PULIH. PTUUUUIIIIHHH.

TAK LAMA LAGI KITA JADI JAKUN LA DOK MAKAN UBI KAYU....LEBIH TEGHOK LAGI PADA ZAMAN JEPUN.

he he he
gurau ngan puak2 bewak

agbr47 said...

lord ried,
Kitab tu dah lama wujud, Tun Mahathir pun dah lama letak jawatan. Gambar muda dah jadi tua.Dah buat riuh rendah. Laksanakan aje lord.

agbr47: Tak tau macam mana nak spin kitab nie.

Anonymous said...

ape la nak jadi dgn niki aziz ni?
semoga dia sedar dan bertaubat...

begitu juga dgn lembu2 dap dari pas

Anonymous said...

salam,
kata-kata al syeikh nik aziz tu macam kata-kata nabi yg terima wahyu drp Allah. tak boleh tulis dan salin. hafal aje. tunggu mati dan tunggu ada khalifah yang nak tulis dan jadikan panduan. baru diterima. ni org umno je yg faham dan ingat segala kata-kata n.ajis. mana boleh.org umno tak masuk sorga. ayat tak sahih.diriwayatkan tak sahih dan diragukan.harap org pas bodoooooo. dengar dan take beer jerrr. tu yg penting. apa yg disampaikan tak penting. janji kutuuuuukkkk. setannnnnnn kan kawannnnnn.
saya harap, penyokong umno tak jadi setannnnn, dok kutukkkkk sangat. nanti kita serupa macam depa. jawab dgn sopan dan beradap, kita org melayu. di malaysia, org melayu itu beragama islam.

Anonymous said...

hei nayu bengong, mu pakatlah dgn nuar jubur bui dap + ig naik kalu berasa nayu nak sene gak, ameno perintah mu kata bengong gila padahal mu mewah buleh mmikir bijak loni sapo yg urus negara? kalu ameno bengong gilo bakpo puak2 melarat seluruh dunia pakat mari cari makan di malaysia nyo? jwb wahai nayu bengong. acu tengok dap + ig perintah penang baru 2 tahun nayu tak leh hidup doh, bakpo puak bengong mu tak pakat ulas nyoh? sedangkan banyak dah pendedahan di buat. jwb nayu bengong.

Anonymous said...

KHAS KPD "KEPALA BEWAK" DI ATAS, MU LAH MELAYU YG TAK ADA AGAMA, KRN DIBUTAKAN SEGALA PANCAINDERA MU SEHINGGA MELEBIHKAN YG TAK BERSYAHADAH MALAHAN MEMUSUHI ISLAM DGN YG BERSYAHADAH CUMA KEKADANG MELAKUKAN KESILAPAN KRN ITU MEMANG SIKAP MANUSIA.

Anonymous said...

UMWM.. try la komen psl lord reid post 2.. apsal sonyap jo..

Anonymous said...

Nape lah dok kutuk Ajis ni kesian kat dioooo.......Juangkanlah negara Islam ko Ajis Oiii.....Masjid kite jangan diri kan...tokong siam kat Tumpat tu kite besarkan dari tidur kite dok kan cacang....Takbirrrr....gadai kanlah semua hak melayu demi kepentingan undi ngan cina dan kaum lain....ko cuba unkai oiiii org2 tolol ape dah jadi ngan balak..ngantanah org Melayu KB mall...Tanah org Melayu kat Tesco...Hotel Perdana....dengar cite bekas balai Polis lam KB pown ditwarkan untuk dijual...akhirat punya pasal latuuuuuh...nak buat belanja kat akhirat....nak wat bayar tip kat malaikat kot......

Anonymous said...

mcm gampang.. seme beruk2 ni amek dr keratan utusan meloya, berita hairan yg org dah tahu kaki putar belit fakta..
wei ngaku la weiii UMNGOK dah mmg sesat dan menyesatkan..
dah 50 thn perintah malaysia satu hukum ALLAH pn x tertegak.. x malu ke dgn ALLAH esk2 bila mana ALLAH tanya kami dah bagi kamu kuasa utk memerintah tp kamu x laksanakan hukum kami, adakah kamu benar2 beriman?

Anonymous said...

Salam semua yang mengucap kalimah dua syahadah

Teman nak komen lah sikit, perbezaan Nik Aziz dengan Tun Mahathir. Nik Aziz menyebarkan ajaran sesat lagi menyesatkan untuk meraih undi supaya berkuasa. Sila rujuk kepada pendapat ulama ulama pondok di Kelantan atau mana mana ulama pondok seluruh negara. Kebanyakkan mereka tidak berpolitik, tidak mengejar undi dan hidup penuh kesederhanaan. Hasilnya, majoriti manyatakan Niz Aziz telah sesat lagi menyesatkan berpandukan kitab kitab muktabar ulama tersohor dunia Islam. Secara mudah, Rasulullah tidak mengejar kuasa dan undi untuk berdakwah ugama Islam. Baginda hanya berdakwah sehingga baginda wafat. Manakala Tun Mahathir berpelajaran sekular mengeluarkan pendapat sedemikian atas dasar peribadi beliau yang ditentang secara sulit oleh ahli UMNO sehingga ditekan meletak jawatan. Pendapat sekular ini juga ada pada Anwar Ibrahim dan PKR, DAP dan sebahagian ahli PAS korup. Nama Lord Ried hanya digunakan oleh seorang bukan Islam berugama kristian.Lord reid anda kristian kah? Semua yang bersyahadah adalah bersaudara pasti masuk syurga akhirnya. Kita semua akan berjumpa kembali di syurga, Insyallah.......Salam untuk saudara ku yang mengucap Tiada TUHAN melainkan ALLAH, Muhammad adalah Pesuruh ALLAH

yanmaneee said...

yeezy boost
supreme clothing
longchamp handbags
vans shoes
moncler coat
yeezy boost 350
retro jordans
kyrie 5
curry 6 shoes
converse shoes