Thursday, May 30, 2013

Ayuh ... BERJIHADLAH Orang Melayu, KUASAI Ekonomi







Di mana ada kedai mereka, disitulah PERLU ada kedai kita. Mereka TAK BOLEH marah kita, Ini negara mengamalkan perdagangan bebas (free enterprise).

Orang Melayu PERLU pandang kehadapan. Selagi EKONOMI negara ini masih ditangan mereka, orang Melayu PERLU BERJIHAD ke arah kesejahteraan ekonomi.

Kerajaan KHUSUSNYA, Tan Sri Syed Mokhtar, Tan Sri Azman Hashim, syarikat-syarikat Melayu, GLC, bank-abnk yang DITERAJUI anak Melayu dan TAIKUN-TAIKUN MELAYU perlu bantu orang Melayu mulai saat ini. Bangunkan LEBIH RAMAI usahawan dikalangan orang Melayu.

Dewan Perniagaan Melayu jangan asyik NAK BERTEKAK, SEPAK TERAJANG sesama sendiri, rebut jawatan macam nak dibawa ke kubur.

Apakah kita BERBEZA dengan mereka ini ? Apakah kita ini PEMALAS berbanding dengan mereka ini ?

Orang Melayu PERLU KUASAI EKONOMI, buat KEJUTAN terhadap mereka, Ubah KAWASAN MISKIN MELAYU menjadi kepada lebih mewah, selesa.

Namun ada satu persoalan yang perlu dijawab dengan jujur oleh orang Melayu ...

Sanggupkah Kita, Beranikah Kita ...




6 comments:

Anonymous said...

salah menteribesar.betulpembangunan wilayah iskandar mewujudkan 100k peluang pekerjaan tapi kpd org luar (indon & bangla ) bagi bidang binaan & perkhidmatan am.kontraktor melayu cuma makan persen kecil2an' yg besar disapu oleh kaum lain seolah2 kontraktor melayu ni tak berkebolehan.tapi itu semuanya telah terjadi dan terpaksalah kita menanggungnya sampai cucu&cicit. pemaju melayu konon tak mampu membayar kerajaan premium yang ditawarkan.perhatikanlah tanah pantai lido yg kononnya ditawarkan kpd d**j pd kadar RM0.35/ka pun tak mampu nak bayar tapi kompeni si mata sepet bolehbayarRM30/ka.memang betul tapi maklumkanlah bahwa kjaan persekutuaan sediakan RM2.bil utk naik taraf jln kwsn tersebut tentunya hrga tanah tsbt melonjak sehingga RM1000/ka yg hanya mampu dibyr oleh cina s'pura & org luar saja. mana ada org melayu. klau ada satu dua org sja.kalau butir ni dibayangkan awal tentu d**j @ pemaju melayu lain boleh bail htg k**j/ kjaan & byr lebih dr apa yg si sepet offer.buat je propasal pd bank.

Anonymous said...

Saya pernah komplen dari muda lagi, pasal Bahasa Mandarin itu. Itu memang kurang ajar dan amat RASIS dari Cina yang bongkak tak sedar diri - dah masanya UMNO ambil tindakan benci Melayu dan Bumiputera lain ini. Si RASIS Cina ini ingat Malaysia ini China, Singapura, Hong Kong atau Taiwan?! Dan macam pembaca kata,Pembangunan Wilayah Iskandar bukan sebenarnya untuk orang Melayu dan Bumiputera lain yang miskin dan sederhana, tapi saya percaya rata-rata dikuasai bangsa asing dan DAP!

Malangnya, pemimpin-pemimpin UMNO asyik mengalah sibuk nak jadikan BN parti tunggal, nampaknya PERKASAlah kita masih boleh bergantung! Maka, syukur Alhamdulillah, PERKASA yang sentiasa berani dan tangkas seperti pahlawan Melayu berzaman sejati, buka pejabat di P. Pinang seperti di:
http://www.nst.com.my/streets/northern/perkasa-to-open-centre-in-penang-1.288481.

Tapi perlu juga dengan segera Perkasa buka pejabat di Johor; lihatlah di http://www.starproperty.my/index.php/property-news/malaysians-and-foreigners-can-still-find-good-bargains-for-properties-in-johor/? . Lepas itu Perkasa juga perlu buka di Ipoh, Taiping, Lumut, Kota Kinabalu, Melaka, Sandakan, Tawau, Kucing, Miri dan Selangor yang saya syaki telah dan akan menjadi tumpuan paling agresif DAP dan sekutu penjajah Barat-Zionisnya serta yang pro-Barat-Zionis seperti Singapura, Korea Selatan dan Jepun. Di mana bangsa Melayu/Islam dan Bumiputera lain terutamanya yang Islam dan yang miskin, makin TERHALAU dari negeri-negeri dan bandar-bandar ini, pusaka berzaman nenek moyang, dari sebelum dijajah British lagi!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporong" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Marilah kita meningkatkan penerimaan org melayu kepentingsn untuk memilih apa saja yg diperlukan dalam kehidupan mereka diperolehi dari org melayu juga. Samada pembelian barang2 keperluan harian hinggalah ke projek2 besar dan keseluruhannya. Jika ini berjaya dilakukan insyaAllah pertambahan peniaga melayu yg menceburi bidang perniagaan akan bertambah serta peratusan yg berjaya akan meningkat dgn mendadak. Tak mustahil dlm masa 3 hingga 5 tahun puluhan klon2 syed mokhtar akan muncul....just do it lah...mulakan dgn diri sendiri dulu.

Anonymous said...

Dah tau umno slma ni bntu cina tp ckp je nk pjuangkn mlayu.. hdup melayu hdup melayu.. tp nk skong umno lg.. apalah pnye bebal melayu korang ni...kasi tkarlah...emm pning2

Anonymous said...

Dasar kerajaan membantu semua kaum dalam masa yang sama melindungi bumiputera.Malangnya, ramai melayu masih tak sedar diri.Tengok asb pun dah tau sambutan orang melayu macam mana.Tengok bila asn dan bermacam amanah saham bila dibuka kepada non-bumi... full house! lagi mau cakap kerajaan tak adil. Buka mata la melayu!

Anonymous said...

It a myth that chinese are the biggest taxpayers. I was told, even if Chinese companies combined altogether ,still cannot match revenue contributed by one PETRONAS( read Malay company). recently PM said almost 40 percent contribution from PETRONAS for the nation. Bravo PETRONAS !!!.

On the other note, kesian kat staff PETRONAS kena kerja teruk lagi untuk cari lebih banyak duit, utk contribute lebih lagi.