Thursday, May 2, 2013

"Dr. Mahathir kata kepada Tok Guru, dia tidak boleh tolong secara terus menerus kerana Kelantan adalah pembangkang. Namun untuk orang Melayu dan orang Islam di Kelantan, Barisan Nasional (BN) beri duit kepada Tok Guru."




Seorang aktivis politik, Datuk Khairuddin Abu Hassan mendedahkan, Tun Dr. Mahathir Mohamad semasa menjadi Perdana Menteri dahulu pernah membantu orang Melayu dan Islam di Kelantan yang ditadbir Pas secara diam-diam.

Menurutnya, bantuan antara RM200 dan RM300 juta setahun itu diberi Dr. Mahatir sendiri kepada Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Kereta sayalah yang ambil Tok Guru (Nik Abdul Aziz) setiap enam bulan antara pukul 11 dan 12 malam apabila orang sudah tidur ke rumah Dr. Mahathir.

"Dr. Mahathir kata kepada Tok Guru, dia tidak boleh tolong secara terus menerus kerana Kelantan adalah pembangkang. Namun untuk orang Melayu dan orang Islam di Kelantan, Barisan Nasional (BN) beri duit kepada Tok Guru.

"Maka atas arahan Dr. Mahathir, setiap tahun kita (BN) beri RM200 juta, RM300 juta kepada Tok Guru secara senyap-senyap," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berceramah di Kampung Permatang Kebun Sireh di sini malam tadi.


Read More, WAL PENIPU WAL MUNAFIQ



Masya Allah ...

Rupanya DIKTATOR yang dilabelkan sebagai MAHAFIRAUN dan MAHAZALIM ini telah membantu PAS KELANTAN, setiap tahun, RM300 juta, sejak bergelar Perdana Menteri Malaysia kelima.

MAHAFIRAUN dan MAHAZALIM yang tergolong didalam golongan kafir kerana menyertai UMNO, seperti yang didakwa PAS inilah yang banyak membantu PAS Kelantan.

Bukan sedikit jumlah wang diberikan, RM 300 juta setahun ...

Bermakna setiap tahun Perdana Menteri yang dilabelkan sebagai MAHAFIRAUN dan MAHAZALIM ini membantu PAS KELANTAN, selama 13 tahun sejak Nik Aziz bergelar Menteri Besar Kelantan.

RM300 juta x 13 tahun = RM3.9 Bilion ... RM3.9 Bilion ... WOW !!!

Zalim ... Memang Zalim Perdana Menteri yang dilabelkan sebagai MAHAFIRAUN dan MAHAZALIM ini.

Setiap tahun RM300 juta diberikan untuk orang Melayu dan orang Islam di Kelantan.

Rasanya ... Lebih molek rakyat Kelantan bertanya kepada Nik Aziz.

'Apa yang telah dibelanjakan' dengan pemberian WANG IHSAN RM3.9 BILION ini ? 

Nak lagi sedap, tanya Nik Aziz ... Benarkah MAHAFIRAUN dan MAHAZALIM ini memberi bantuan RM300 juta sejak dari tahun 1990 ?  

Ulamak tidak akan bercakap bohong ... MELAINKAN ULARMAK ... Ular Dalam Semak.





29 comments:

Anonymous said...

PM Ke-4

Anonymous said...

Terharu nya dan bangganya aku kepada BN pimpinan Tun M tika itu. Tun M u r the best.

Anonymous said...

Dah duit tu duit tak bertulis rasmi atau duit gelap. Sudah pasti N.ajis gelapkan sorang sorang atau pun bagi sikit sikit dengan yang hampir.

Perbuatan Mahathir ini lebihkurang memberi peluru pada musuh.

Dah orang Kelantan undi N.ajis mereka tau lah N.ajis yang akan tolong.

Ini antara sebab mengapa Kelantan gagal di rampas kerana Mahathir beri peluru pada PAS.

KEmungkinan besar kos berkempen dan semua aktiviti PAS di biayai oleh Mahathir.

Ini satu kesilapan. Baik tak kena tempat.

Celaka N.ajis.

Celako, celako, celako, CElako semua sekali PAS.

Anonymous said...

Ciraka...orang melayu tolong sama melayu kasi mampus sama melayu..
Bisnes melayu sama melayu pon melayu jugak cilakak kasi bunuh...
Melayu oh melayu..
Mau menang slogan saja..
Otak banyak kosong jugak
Yillekkk...zero..telor ayam...

Anonymous said...

Niz aziz tak bdecit pun isu tanah 10juta dia.tanah isteri dia pun diam jg.takkan dia nak bsuara isu bilion2.. Tun m lbh zuhud krn tgn kanan mberi tgn kiri tak tau

Anonymous said...

Kena tanya nik aziz ni

Anonymous said...

Sebak dgn ptihatin Tun M.
Biar dihina dicela namun masih berahsia..tgn kanan memberi tangan kiri tak tahu..

Anonymous said...

ULAMA AKHIR ZAMAN MMG MCM2 SOKMO. KITA BERDOA PADA ALLAH TUNJUKKAN KEKUASAAN SECEPAT MUNGKIN. NAMUN ULAMAK JAHAT MMG UMURNYA PANJANG TETAPI TIDAK BERKAT NAK MATI SUSAH MELAINKAN DIA BUNUH DIRI JE CEPAT SIKIT. PASAL TAKDE ORG NAK BUNUH DIA BUAT DOSA JE BUAT PE PSL ISLAM MEREKA LEBIH MULIA DARI POKNIK.

TETAPI DULU ORG PAS JGK YG NAK BUNUH TUN M SEBAB FATWA POKNIK. NAMUN TELAH MEMINTA MAAF DEK PANDANGAN SEMPIT DIBUAT POKNIK. KESIAN POKNIK MUKA DAH BUROK PERANGAI SERUPO BEROK. ULAMA AKHIR ZAMAN NI MERUPAKAN ANJING2 DI NERAKA ESOK. YG PENTING LAKONAN POKNIK MMG MANTAP BOLEH JADI LAWAN DRAMA KING NUARBERAHI.

Anonymous said...

DEMI BANGSA TUN SANGGUP MELAKUKAN APA SAJA DENGAN IKHLAS......TANPA MENGIRA IDEOLOGI POLITIK BELIAU SANGGUP MENGHULURKAN BANTUAN TANPA DIKETAHUI SESIAPA....TANGAN KANAN MEMBERI TANGAN KIRI TAK MENYEDARI...ITULAH KEMULIAAN BELIAU.....TANPA MENGUNGKIT...BELIAU TERUS BERDIAM DAN BERSERAH KEPADA ALLAH DAN HANYA ALLAH YANG TAHU KEBAJIKAN BELIAU LAKUKAN....MESKI PUN DIHINA, DIFITNAH,DIKEJI DAN DIKAFIRKAN OLEH MANUSIA MULIA DUNIA YAKNI NIK AZIZ TETAPI BELIAU TETAP BERDIAM DIRI TANPA MENGUNGKIT AKAN SEGALA KEBAIKAN YANG BELIAU BERIKAN BUAT PAS DAN RAKYAT KELANTAN.....SEMUA ITU RAKYAT KELANTAN TAK TAHU.....CUBA BAYANGKAN DENGAN WANG SEBANYAK ITU JIKA DIURUSKAN DENGAN BAIK DAN JUJUR SERTA AMANAH.....LIMPAHAN NIKMAT AKAN DAPAT RAKYAT KECAPI......TETAPI SAYANG...WANG ITU JATUH KE TANGAN ORANG YANG TAK AMANAH,TIADA KECERDIKAN,TIADA KEBIJAKSANAAN.......MAKA SEGALA PEMBERIAN ITU HILANG DAN RAKYAT TIDAK MENDAPAT APA-APA......SEANDAINYA NIK AZIZ BERJIWA BESAR.....TOLONG BERITAHU RAKYAT PERKARA INI......DAN NYATAKAN KEMANA WANG SEBANYAK ITU DIBELANJAKAN.....JUJURLAH DALAM BERKATA-KATA MESKI PUN PERKARA ITU AMAT PAHIT.......yg benar ABE MUD KOTA BHARU.

Anonymous said...

UMUR DIA SAMA LANJUT DENGAN SYAITAN...LAH.KAN SYAITAN DAN IBLIS ITU RAKAN BAIK NYA.

Anonymous said...

CUBA NILAIKAN AKHLAK NIK AZIZ DAN PENGIKUT NYA.....MEREKA INI TELAH MATI HATI NYA SEBELUM DATANG NYA KEMATIAN YANG HAKIKI....APA YANG PASTI RAKYAT KELANTAN AKAN TAHU JUA YANG MANA KACA DAN YANG MANA INTAN.....DEWASA INI GELOMBANG KEBANGKITAN RAKYAT KELANTAN MENOLAK PAS BEGITU HEBAT....DAN NIK AZIZ AKAN TAHU KEDUDUKAN BELIAU SELEPAS PRU KE 13 NANTI.......

Anonymous said...

Memang betul cakap Tun Madey, dah takde orang cerdik dah dlm UMNU.

ocu wann said...

Caya sangat ke...?

ocu wann said...

Ini namanya bertuhankan duit seolah-olah hidup yang tak berakhir.

ocu wann said...

Itu betul..
Tapi kenapa tak berdebat kalau betul apa yang dikata....

ocu wann said...

Macam tak berakal je...

Anonymous said...

Korang semua terus telan ke ckp mahadir ni tanpa tanya TGNA? Baik sunguh hati mahadir ni ye bagi duit dlm senyap2 pd kelantan, dlm masa yg sama tahan royalti minyak, tapi ngapa sekarang baru buka rahsia tekala putrajaya hampir terlucut dari tangan umno. Ini nama nya terdesak. Apa pun apabila pakatan berjaya tawan putrajaya, anwar kene buka fail lama PM betul ke dakwaan mahadir ni.

Anonymous said...

Berdasarkan keadaan semasa ketika itu, PAS di kelantan bukan lah satu ancaman. Malah adalah keperluan. Kerana dalam negara seperti Malaysia, check and balance adalah perlu. Tindakan Dr.M itu adalah satu tindakan yang wajar.

mn125 said...

stakat statement mcm ni..adik gua bley taip..bg la proof sket..nk berhujah biar cerdik...nnt org panggil macai xde ilmu...

Anonymous said...

selama ini pun sememangnya dy tdk hormat nin aziz.. ulamak SUK bsifat munafik dn byk bckp tdk merujuk alQuran dn Hadith..tp sekdr ckp celupar utk kpentingn diri dn politik... cth mudah , dlm surah mana dn ayat mana , nik aziz mudah mgkafirkn / tuduh murtad/umno ??.. bkn kah kata2 ini sgt bcanggah dgn firman ALLAH !!!

Anonymous said...

Benda ni dh lama pu nik aziz sendiri yg bg tauyg tun m bg dy duit ada dlm yoube

Anonymous said...

hurm,,tanak sentimen tp fakta dn bukti..mana bukti duit tu??..mesti ad rekod kan..dan..mana tun mahathir dpt duit sebegitu banyak?..just mahu pencerahan

Anonymous said...

Rekodnya ada pada akaun peribadi dialah yg rakyat cakap duit songlap.caranya mmg salah tp lebih baik smbunyi drpd terang2an tapi jd buah mulut rakyat.duit yang sebanyak tu,duit kerajaanlah..entahlah rakyat sekarang ni,imagine benda2 negatif utk mas skrg suka.tapi imagine benda2 positif utk mas akan datang tak mau.rajin2lah berfikir...buat apa sekolah kalau tak rajin berfikir.orang tak sekolah pun tau berfikir nak majukan diri...

Anonymous said...

Mcm2..semua claim itu ini...

Anonymous said...

aku pun bg dana kat klantan 400 juta stahun.... puuuuih

Anonymous said...

aku pun bg dana kat klantan 400 juta stahun.... puuuuih

Anonymous said...

Mainan korang la ni..debat..saman...saman..debat...

Anonymous said...

tak kisah lah apa jadi gn duit tu, klu betul alhamdulillah... tp rgna kena bercakap benar psl hal tersebut..jgn jd barua org krn cita2 politik spi bangsa sendiri diperbodohkan oleh bangsa lain.. pas parti org melayu umno pun parti org melayu yg bezanya pas ada nama islam yg menentukan syurga dan neraka adalah ALLAH bukan manusia...PAS nak perintah kelantan ke kedah / TRG Saya rasa UMNO x kisah sgt sebab parti melayu

Anonymous said...

agak2lah banyak mano lh duit cokai yg org2 Kelantan bayar agak eh....cubo chek kerajaan Kelantan kutip cokai banyak mano? kalau di congak2 lh (org Kelantan kalau x paham poie mampuih lh dio)dengan cokai yg banyak tu, mau Koto Baru tu jadi hutan rimbo agak eh dh.MANO NAK D RABO EH DUIT DEK NIK AZIZ nak membuek pembangunan macam tu. Nak muek haighway pun mintak sedokah.Cubo piker lh org2 PAS Jangan jd bangang lh.