Monday, May 6, 2013

Pengundi Melayu,India dan Bumiputera LEBIH TAHU Bagaimana Membalas Budi Barisan Nasional

Ucapan tahniah kepada DS Najib dan Barisan Nasional kerana sekali lagi diberi MANDAT untuk membentuk kerajaan dalam meneruskan kesinambungan tradisi MEMBELA RAKYAT.

Kemenangan 133 kerusi Parlimen sekaligus MERAMPAS kembali Kedah perlu diberikan PUJIAN walaupun dalam keadaan yang amat getir MEYAKINKAN rakyat untuk terus bersama Barisan Nasional.

Namun begitu yang paling nyata adalah keputusan pilihanraya umum kali ini menyerlahkan BELANG orang Cina. Bukan sebarang BELANG, tetapi BELANG yang mengamalkan POLITIK EKSTRIM dan PERKAUMAN paling nyata berlaku dihadapan mata.


Bukan lagi omong-omong kosong jika keputusan semalam sudah cukup MEMBUKTIKAN orang Cina tetap BEKIBLATKAN pembangkang. PENOLAKAN calon MCA dan GERAKAN seharusnya MEMBUKA MATA masyarakat terhadap kecenderungan KAUM KIASU ini yang TIDAK PERNAH kenal erti BUDI.

Majoriti KAUM KIASU ini tetap memgamalkan POLITIK EKSTRIM dan PERKAUMAN walau apa cara sekalipun yang telah dilakukan oleh kerajaan. Justeru KAUM KIASU ini telah menampakkan sikap TIDAK AKAN MENERIMA program TRANSFORMASI yang telah dilakukan selama ini.

Rasanya sudah cukup pemimpin-pemimpin Barisan Nasional melupakan SORAKAN dan TEPUKAN seolah-olah telah memberi ISYARAT bahawa sokongan undi terhadap Barisan Nasional adalah PILIHAN yang tepat. Nyata jangkaan ini jauh MELESET sama sekali.


Buatlah apa sekalipun untuk KAUM KIASU ini. Penuhilah semua tuntutan KAUM KIASU ini ... EKONOMI, PENDIDIKAN, PELUANG SAMA RATA ?

Dalam kepala mereka telah ditanam sejak dari awal lagi POLITIK EKSTRIM dan PERKAUMAN, yang penuh dengan SANDIWARA OPERA CINA LAPUK. Tangan kanan dihadapan BERJABAT, namun tangan kiri dibelakang CUKUP BEJAT.

Barisan Nasional perlu PERSETANKAN perasaan KAUM KIASU ini. Apa yang tidak pernah DILAKUKAN selama ini untuk mereka ? HAMPIR SEGALA tuntutan dipenuhi namun tetap BERKIBLATKAN kepada DAP yang tidak pernah membantu apa sekalipun selama ini. Ini adalah REALITI.

Perdana Menteri DINASIHATKAN agar TIDAK LAGI terus mengejar BAYANGAN KAUM KIASU ini walaupun telah bersusah payah MEMENUHI setiap kehendak yang tidak setimpal dengan PENGORBANAN yang diterima.


Lebih baik diberikan TUMPUAN kepada ORANG MELAYU, INDIA dan BUMIPUTERA di SABAH dan SARAWAK. Kelompok ini yang sebenarnya TAHU MENGHARGAI jasa dan pengorbanan yang telah dilakukan Barisan Nasional sepanjang mentadbir negara.

Biarkan KAUM KIASU ini meneruskan agenda POLITIK EKSTRIM dan PERKAUMAN bersama DAP dan pembangkang. Mereka ini LAYAK bergaul dan bercampur dengan golongan EKSTRIM dalam pembangkang.

Persetankan dengan 'Tsunami Politik Cina'.

Pengundi Melayu,India dan Bumiputera LEBIH TAHU bagaimana membalas budi kerajaan. Inilah yang seharusnya MENJADI TUMPUAN Barisan Nasional mulai saat ini.

Terima kasih pengundi Melayu, terima kasih pengundi India, terima kasih pengundi Bumputera di Sabah dan Sarawak.

Cukup-cukuplah ... INI KALILAH Datuk Seri ...



134 comments:

Anonymous said...

Pukimamak punya bloger..buat penat Umno harbi bagi korang upah je..buat kerja mcm babi..lansung tak berguna pada Umno.Puak bloger celaka inilah yg meruntuhkan sokongan rakyat pada Umno..lain kali kerja pakai otak la..ni bangang tak habis2...korang pikir guna video lucah tu boleh pancing undi ke?....buat habis duit umno je..mampos lagi baik...

--Enchek Ibraheemm Aleee---

Anonymous said...

terserlah..klu dah Cina Tetap Cina..melayu PAS>>PKR>& penjilat2 Melayu pada DAP.....SILA BUKA MATA..HATI & OTAK kau orang..jgn JADI BANGGANG TAHAP MEGA!!!!

Anonymous said...

Satu huraian yang amat tepat...aku amat setuju

Anonymous said...

cari anon 12:03 : nampaknya dia hantar blaster msg.

Anonymous said...

AYUH KITA CADANGKAN AGAR PM KITA GERAKKAN SEMULA 'MAGERAN' UNTUK MENGAWAL POLARISASI KAUM CINA YANG BEGITU TIDAK MAHU MELIHAT KESATUAN. MUNGKIN NAMA 'MAGERAN' NI BOLEH DI LUNAKKAN LAGI AGAR TIDAK DI PANDANG SERONG OLEH RAKYAT...NAMUN APA SAJA GERAKAN YANG MENYERUPAI MAGERAN INSSYA ALLAH BOLEH MEMULIHKAN PENYATUAN MASYARAKAT. MELAYU MASIH KUAT TAPI APA GUNANYA KITA KUAT KALAU HIDUP DI PANDANG REMEH OLEH BANGSA LAIN. kALAU MAGERAN DI TUBUHKAN DI SEBABKAN OLEH PERISTIWA 13 MAY UNTUK MEMBINA PERPADUAN, KALI INI BIARLAH IANYA MENJADI PENGGERAK KENEGARAAN. JIKA KERAJAAN MEMILIH UNTUK MEMIKIRKAN SESUATU YANG LEBIH KERAS, SUDAH TENTULAH MELUMPUHKAN JENTERA ANASIR SUBVERSIF YANG TIDAK HENTI-HENTI MENIUPKAN SENTIMEN PERKAUMAN DAN API KEBENCIAN KEPADA PEMERINTAH. CANTAS KEPALANYA MAKA MATILAH EKOR DAN BADANNYA. BAK IKAN KALAU MEMBUSUK DAH TENTULAH BERMULA DARI KEPALANYA. GERAKKAN ' MAGERAN ' DEMI KEDAULATAN UGAMA , BANGSA, DAN ISLAM - WAKABI

Anonymous said...

ramai telah menjangka keputusanya, cumanya agak meleset sedikit.cumanya selepas ni PM janganlah terlalu menyakiti hati orang yg telah mengundi BN dengan memberikan peruntukan mega dikawasan/negeri yg tidak menyokong kerajaan,semakin riuh sorakan bila pengumuman peruntukan mega dikawasan/negeri pembangkang semakin sakit hati mengundi tegar BN yg tidak pernah mendapat peruntukan,jangankan mega mini pun tiada.

Anonymous said...

Tahniah BN, terutama UMNO!UMNO tetap utuh dan benteng utama Melayu dan Islam.Tahniah juga rakan India dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. PM wajib beri keutamaan kpd mereka ini yg terus menyokong.Curahkanlah juta RM kpd mereka supaya hidup mereka senang spt org2 Cina kiasu itu.Persetankan mereka.

Anonymous said...

Cina hendak menamatkan kuasa melayu
monyet pun mereka akan undi
tak perlu berjasa

Unknown said...

Pada PM, gi mampus dengan cina tak kena budi sume tu...beri penghargaan pada SARAWAK, SABAH, MELAKA, PERLIS ..yg merupakan negeri2 yg mejadi benteng BN kali ini....dah dasar bangsa Cina mmng kalu bule nak kaup semua! ini lah pengajaran terbaik buat orang Melayu agar tidak terlalai dgn si sepet! Pedulikan mereka...tanpa mereka BN menang juga...

Anonymous said...

Arrrrrrggggghhhhhhhh ----- apa nak jadi ---- hati aku tengah gundah rasa macam nak tibai org....celaka kah kita lepas ni? Jual lagi nama Allah... Govt kena tegas, kalau nak bersih, sembuq je ayaq... Damn u ambiga, damn u anwar, damn u hishamuddin rais!

Anonymous said...

Sudah jelas kaum cina adalah jenis kaum yang paling tidak mengenang budi..diharap mulai saat ini kerajaan jangan lagi beri muka pada mereka kerana mereka tidak boleh dipercayai langsung..hanya jika melayu bersatu yang akan dapat mengajar mereka..tapi ini tidak mungkin berlaku dalam suasana politik Malaysia masa kini..

Anonymous said...

Sokong Sangat2...jangan di beri mereka Madu lagi...racun sudah di balas ! Cina tak perlu bantuan apa2 lagi..cina cuma kuasa saja skrang ! Ayuh Melayu bersatu lah!!!

Anonymous said...

CUKUPLAH DIPERMAINKAN OLEH KAUM CHINA YANG RASIS DAN EKSTREM INI. BUATLAH SESUATU KEPADA MELAYU, INDIA DAN BUMIPUTRA SABAH/SARAWAK YANG SETIA DGAN BN SEBELUM NASI MENJADI BUBUR.

Anonymous said...

Saya dengar disesetengah kawasan parlimen, anggota dari parti komponen BN awal lagi menolak calon UMNO dengan mengeluarkan kenyataan `not winnable candidate' berkemungkinan kerana sebab-sebab yang hanya mereka tahu (ataupun telah diketahui umum). Dalam kes seumpama ini, apalah yang boleh diharapkan kepada ahli-ahli nya?

Kemungkinan scenario:
1. Sokong pembangkang kerana sama bangsa
2. Tidak keluar mengundi
3. Pergi mendaftar undi tetapi tidak dipulangkan kertas undi.

2 & 3 itu dikira sabotaj lah. Jadi jangan lah dianggap penyokong pembangkang sahaja yang mengundi pembangkang...

DSN perlu kaji kes-kes seperti ini dengan lebih mendalam.

Anonymous said...

Salam To PM Najib,
Sudah lah PM Najib, madu yang di beri racun yang di balas. Kalau tak kerana Melayu UMNO, India and Bumiputra Sarawak and Sabah dah tak ada kerajaan BN. So buat analysis on the results and locations of support and assist them but if you think you can change their mind in the next election forget it, the existing support will fade away.

Anonymous said...

Diharap pemimpin melayu didalam PAS dan PKR sedar akan kesilapan mereka. Semoga allah tunjukkan mereka ke jalan yang benar. Apa yang terjadi di hari ini adalah dugaan allah semata-mata. Pasti ada hikmah disebaliknya.

sharifah said...

Betul tu PM Najib ... janganlah yang dikejar iaitu 95% Cina tak dapat dikejar ... yang dikendong iaitu Melayu Umno, Sabah, Sarawak, keciciran.

Anonymous said...

to PM, d hell to the Chinese! Balaslah jasa mereka yang telah menyokong BN. Tahniah pada Sarawak & Sabah, Melaka & Perlis, Kedah Johor Pahang, NS (walaupun mnang tipis) ...kalian harus diberi penghargaan mmbantu mengekalkan kerajaan yang mementingkan keamanan, kestabilan & kehendak rakyat. we are not perfect but we can still be the best!

Anonymous said...

Tahniah PM& BN keatas kemenangan PRU 13...we the silent majority really want next Bn effort to focus on deserving voters only...tak guna curah air kat daun keladi...ie yg kiasu, tamak, sombong, ego & dunggu. agreed many things need to be done...Insyaallah...we support you & your team as long as you are on the right path..May Allah be with us..& satukan hati hati kita...Amin

OPPAH KOW said...

TOK JIB DO SOMETHING JANGAN DAH REBAH BARU NAK TAKE ACTION. THE TIME IS NOW KITA AJAR PUAK MATA SEPET .

Anonymous said...

Wujudkan balik kementerian pembangunannya usahawan. Naikkan usahawan Melayu agar dapat pecah monopoli tokeh Cina. Program groom big usahawan Melayu perlu untuk pastikan penguasaan ekonomi Melayu pada kadar 30%

Anonymous said...

Kepada melayu PAS dan PKR adakah anda gembira setelah melihat keputusan PRU13? Sudah-sudahlah dengan isu harga minyak, tol, PTPTN, dll. Isu-isu ini sebenarnya amat tersirat tanpa kita sedari. Dengan penurunan harga minyak, adakah pasti harga barangan akan turun? Kerana untuk pengetahuan semua harga barang sudah lama dikawal oleh orang cina. Contohnya: Jika dengan harga minyak yang ada sekarang pemborong cina mendapat keuntungan RM 1000, maka sekiranya kerajaan turunkan harga minyak sudah pasti keuntungan mereka menjadi RM 1300. Maka dengan cara inilah kaum cina akan memperkukuhkan kekayaan mereka.

Unknown said...

mulakan gelombang penyatuan MELAYU PAS & UMNO...PKR pun bule but bule BLAH! kita guna tulisan jawi sbagai papan tanda, letter head kerajaan jalan2 dan sebarkan banner silaturrahim...ingat! jihad kita yg sebegini pasti dibantu ALLAH...jgn putus asa! jom bersilaturrahim....PAS & UMNO 1 syahadah, 1 bangsa & 1 iktikad! jom!

Anonymous said...

BUY CHINESE LAST
BUY CHINESE LAST
BUY CHINESE LAST
BUY CHINESE LAST
BUY CHINESE LAST
BUY CHINESE LAST
BUY CHINESE LAST

Anonymous said...

Langkah mula mula hapuskan sekolah venakular.. inilah akar kepada perkauman puak puak puaka ni.. Kita tengok nanti mereka melompat ke tak? Baru mereka tahu kuasa orang melayu.

Anonymous said...

Najib bertindak dari sekarang...

Kaum cina memang "pisau dalam lipatan" ... puak-puak tikam belakang. Aku kerja dengan company majority bos-bos cina...20 tahun. Sudah masak perangai puak-puak ni.

Bila dia perlukan kita... seperti "menanam tebu di bibir". Bila dah dapat ditikamnya kita.

Najib, engkaulah pahlawan melayu yang boleh mengalahkan puak-puak ini. Jangan jadikan diri engkau sebagai pahlawan yang gagal. Ayuh... jalan kehadapan... Bak kata senikata "Anak Kecik Main Api"...Kita sudah tiada masa, melayu tinggal kuasa sahaja... gunakan ia untuk menaikkan martabat Melayu!!!

Kami sentiasa bersama mu....

Unknown said...

Setuju.

We should launch "Buy Chinese Last"
Melayu yang kayakan Cina. We should change our bearing.

Anonymous said...

Mereka tidak takut pada kerajaan kerana segala tindakan negatif mereka kerajaan tidak akan ambil tindakan. meraka anggap kerajaan sekarang ni lembek .. itu sebab mereka besar kepala.. kenapa zaman Tun m mereka takut pula.Kasi ajar sama mereka ni.. demi bangsa kita.

Anonymous said...

Anom 1:07....Setuju... gagahkan sekolah warisan...

Jangan bagi peruntukan pada sekolah cina... Tidak termaktub dalam perlembagaan pon.

Wahai orang melayu dan Islam... PAS merudum..tak de harapan. Tinggal UMNO saja yang boleh diharapkan.

Anonymous said...

Peruntukan berjuta2 untuk SKJC perlu dikurangkan dan peruntukan untuk sekolah2 agama negeri dan persekutuan perlu diperhebatkan...dia org ni x rugi apa2 pon kalo kita tak bg apa2 sbb duit mereka dah byk...dgr cite kebykan SKJC di Selangor x ikut pon syllabus kementerian...dia org buat bodo jer...lg kerajaan nak support? buat apa....

Anonymous said...

KEPADA SEMUA PEMIMPIN BARISAL NASIONAL....BALAJAR LAH ERTI TERIMA KASIH KEPADA PENGUNDI YANG MENYOKONG DAN SETIA DENGAN KAMU SELAMA INI. KENALiLAH DAN CARILAH SIAPA MEREKA JIKA KAMU MASIH INGIN BERKUASA PRU 14 NANTI.BUANGLAH SIKAP BAIK HATI KAMU SELAMA INI KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA TANPA MENGENALI DAHULU SIAPA MEREKA. JANGAN LAH KERA DI HUTAN DISUSUKAN TAPI ANAK SENDIRI MATI KELAPARAN. KERANA PENYOKONG SETIA INI LAH KAMU MASIH BERKUASA LAGI PADA HARI INI. JANGAN BIARKAN PENYOKONG SETIA INI BERKECIL HATI DALAM SETIA PELUANG YANG KAMU BERIKAN, KERANA SEBELUM INI KAMU LEBIH UTAMAKAN SIKAP SAMA RATA DAN TERTIPU DENGAN 'OPPORTUNIST' DISEKELILING KAMU.
MEREKA INI PANDAI BERSANDIWARA DIDEPAN KAMU SEDANGKAN MEREKA TIDAK PERTI MENYOKONG KAMU.
SEKALI LAGI DINGATKAN BERBUDILAH KEPADA SESIAPA YANG SETIA MENYOKONG KAMU SEBELUM MEREKA INI JUGA MENINGGALKAN KAMU. TAK PERLULAH MELANTIK PAKAR PAKAR YANG ADA PHD UNTUK BUAT PENILAIAN KENAPA PENCAPAIAN BN TIDAK DAPAT SAPERTI YANG DIHARAPKAN.
MUSUH KAMU(PEMBANGKAN) TIDAK AKAN BERTERIMA KASIH KEPADA KAMU WALAU APA PUN KAMU BERI KEPADA NYA. MATLAMAT MEREKA HANYA INGIN MENJATUH KAMU DALAM APA CARA SEKALI PUN. CUKUP CUKUP LAH...SEDARLAH. PERTAMBAHAN UNDI BN DI TEMPAT TERTENTU ADALAH DARI DARI ORANG UMNO SENDIRI YANG LARI PADA 2008 DAHULU TAPI KEMBALI PADA KALI INI. HANYA SEDIKIT SAJA ORANG PAS YANG MEMASUKI UMNO. ORANG CINA SUDAH TANAM MATLAMAT UNTUK MEMERINTAH MALAYSIA DAN TIDAK AKAN UNDI BN LAGI.
HANYA TINGGAL SEKARANG, PENGUNDI SETIA MU SEJAK DULU. JAGA LAH MEREKA BAIK BAIK.......(HBM)

Anonymous said...

Buat pembangunan dikawasan kampong dan pendalaman ..bantu melayu/bumiputera untuk maju ..biarlah pihak kiasu ni dibandar..Buy Chinese last...

Anonymous said...

sila perbanyakkan perumahan pprt disemua bandar2 utama khas utk orang melayu sahaja

Anonymous said...

Sudah tiba msa org melayu jgn beri mudah pda org cina yg tak berbudi.

Anonymous said...

Puak Kiasu ni ingat mereka boleh perintah Malaysia ke? Boikot barang mereka ,bagi dia orang ingat sikit yang selama ni Melayu lah yang kayakan mereka.Bantu sepenuh sekolah agama rakyatpedulikan sekolah Cina tu..mereka pun bukan harap sangat..kerajaan saja yang terhegeh hegeh..

Anonymous said...

Mana2 kaum keluarga, sahabat2 yang masih belum mendaftar tu, minta tolong mendaftar untuk PRU 14.

Anonymous said...

"INI KALILAH" lah kalau kerajaan nak ajar pihak kiasu ni.sudah terang lagi bersuluh..tanpa mereka pun melayu akan maju juga.Perkenalkan Hudud biar mereka terkencing dalam seluar.

Anonymous said...

Kena ajar sikit org cina .ni jgn bg apa 2 dh,sbb mereka bangga kononnya depa dh kaya sbb tu depa berani lawan PM.

Anonymous said...

Kita tunggu sapa MB selangor baru.....Calon DAP ke atau PAS....kalo PAS kita tengok boleh tak dia org mulakan hudud di Selangor? Takkan Haron Din nak diam jer kan....

Anonymous said...

TAMBAH BILANGAN PENGUNDI KAWASAN BANDAR..BUY CHINESE LAST..PULAUKAN MEREKA..RAMPAS SEGALA PERNIAGAAN MEREKA BAGI KEPADA MELAYU DAN INDIA...PERGI MAMPUS SAMA LU!! ..SO MULAI DARI HARI NI SILA JANGAN BAGI MEREKA PERUNTUKAN YG BANYAK...MULAKAN PROGRAM' MELAYU PERLU RAMAI ANAK'..DAN BERI MEREKA PENDIDIKAN YG TINGGI..MOGA NANTI MALAYSIA TERUS MERDEKA DI BAWAH KEPIMPINAN MELAYU..

Anonymous said...

Cina tikam belakang ..harapan selepas ini PM dapat melihat dengan lebih mendalam sumbangan kaum ini dlm senario politik semasa Malaysia. PM wajib beri keutamaan kpd penyokong kuat seperti Bumiputera Sabah/Sarawak, kaum India dan Melayu.
Ayuh lah Melyu bangun bersatu demi agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

BAIK KITA PENTINGKAN ORANG YG SENTIASA MENYOKONG KITA DARI ORANG YG BANYAK PERMINTAAN TAPI TIKAM DARI BELAKANG...APA ORANG CINA INGAT MELAYU NI BODOH SANGAT KE..MCM MELAYU DALAM PAS..

Anonymous said...

BERSATU lah umat melayu,, hilangkan lah ego kamu wahai pas pkr.. carilah jalan penyatuan.. alangkah bagus kalu mereka ni semua dapat membaca koment ni semua .. tapi apakan daya depa terlalu ego dan tak mahu tengok blogger pro kerajaan yg sebenarnya banyak membuka mata dan kesedaran utk kita semua..

Anonymous said...

Sudah diberi muka dan segala kekayaan..kaum mata sepet mahukan segalanya.. apa yg mereka tak puas hati lagi nih..

Pecahkan monopoli kaum mata sepet dalam perniagaan..mereka lah sesungguhnya yg menaikkan harga barang-barang seharian..dan juga harga rumah sebab mereka yg kawal semua bahan binaan..

Setiap hari ratusan juta RM yg mereka sebat melalui monopoli ini keatas rakyat MAlaysia..mereka adalah pengkhianat kepada bangsa Malaysia.

Tidak ada penyelewengan yg lebih besar yang dilakukan di Malaysia ini yg melebihi penyelewengan monopoli kaum ini..

Hapuskan monopoli ini, dan dapatkan kembali duit Rakyat!!!

Anonymous said...

Ayuh semua melayu bersatu....bangkit!

Anonymous said...

melayu berpecah UMNO,PAS, PKR sedangkan Cina bersatu dalam DAP..

Anonymous said...

Tiada kata nak diucapkan lagi sudah trang dan bersuluh. Cina Tetap Cina.
DS persetenkan kiasu2 ini kami umat melayu telah melakukan segalanya utk
bertolak ansur dngan bangsa kiasu ini idalah balasan mereka. Ckup2lah. Persetenkan mereka. Selepas ini prbanyaklah agenda utk memperkasakan melayu. Tlglah Ds.

Anonymous said...

Aku dah start..beli kedai melayu..pergi beli kat mydin..pergi clinic orang melayu, pergi isi minyak kat petronas owner melayu.. aku dah tutup akaun bank kwt public bank.. repair kereta kedai melayu...kita kuat kalau bersatu.

Anonymous said...


As salam smua..rasa rasanya salah kita orang melayu juga kerana TATANG orang cina cina ni bagai minyak yang penuh..ape yang dorang nak smua kita bagi dan ada juga yang dorang tak mintak, tapi kita bagi juga konon nak share kekayaan..dorang kata "aku tak mintak tapi kalau nkorang bagi aku ambik"..aku tetap sokong cina..

Anonymous said...


BUKA LEBEH BANYAK KEDAI 1 MALAYSIA .

BUY ONLY FROM KEDAI 1 MALAYSIA.

NOW WHO THE CAP FIT...
LET THEM WEAR IT...

nbi3930 said...

DS Najib, ingat kepada yang setia. Mereka tidak peduli sama ada pemimpin itu berjasa atau tidak. Asal bukan dari kaum mereka, maka akan disingkirkan. Sementara masih ada kuasa gunakan sebaik mungkin. Jangan sudah hilang segalanya baru termenung buat bedah siasat. Sudah tidak guna. Bagaimanapun tahniah dengan kemenangan yang masih berpihak kepada DS Najib.

Anonymous said...

BUY CHINESE LAST!!!!
BUY CHINESE LAST!!!!
BUY CHINESE LAST!!!!
BUY CHINESE LAST!!!!
BUY CHINESE LAST!!!!
BUY CHINESE LAST!!!!
BUY CHINESE LAST!!!!

Anonymous said...

Buka kedai rakyat 1 Malaysia di pekan pekan kecil utk mengurangkan monopoli kedai cina di kawasan tersebut. Banyakkan pasar tani, bantu usahawan bumi dan india yg ingin berniaga.

Anonymous said...

Kaum India sepatutnya diberi perhatian oleh BN.

Kaum India lebih fasih berbahasa Melayu, ramai kawan Melayu, selesa berkawan dengan orang Melayu, mereka berintegrasi dengan orang Melayu.

Kita kena hargai kaum India. Daripada memberi peluang biasiswa, kerja di perkhidmatan awam/GLC kepada Cina, lebih baik berikan kepada kaum India.

Jangan jadikan kaum India kecil hati dengan BN dan akhirnya bersama puak rasis Cina di DAP.

nbi3930 said...

Kepada Warga UMNO... usah dimusuhi Hj Hadi, usah dimusuhi Tuk Guru Nik Aziz. Inilah masanya disatukan perbezaan yang wujud. Tanyakan pada hati kecil kita...bertepukkah kita bila PAS kalah tetapi DAP menang?? Kepada Warga PAS...usah dimusuhi DS Najib.. ajaklah berbincang. Jangan ketawa bila UMNO kalah tetapi DAP yang menang.Ini kalilah kita cari titik penyatuan.. semuga kita sama sama keta dan bertepuk bila DAP kalah.

Anonymous said...

Ya. Pas dan umno. Tapi umno bagi la jawatan2 menteri kat orang Pas. Ingatlah sikit....

Anonymous said...

CNY JANGAN DISAMBUT LAGI,TERHEGEH BUAT MAKAN BESAR,MENARI NAGA PUKUL GENDANG LAST2 KENA TIKAM

BIARKAN PAS BUAT HUDUD DI KELANTAN

Anonymous said...

Yang tipu chukai pendapatan sumbat semua dlm penjara . Kita jangan kesian dikit pun...

Anonymous said...

Idea yg baik.

Anonymous said...

Jadikan China sebagai robot bisness. Kutip chukai . Tipu chukai sumbat dlm penjara.

Anonymous said...

Anonymous at: May 6, 2013 at 12:03 PM.
Inilah mangkuk hayun yg buat copy-paste kat banyak blog penyokong bn dengan ayat2 yg sama. Memang anon ni pukimak seperti yg dia tulis. klu tak perasan cek kat papagomo, flyingkick, unspinner, mymassa dan lain2. Apa punya macai pr ni.

Anonymous said...

Umno kena atorkan Bachaan ÿasin genap 40 orang setiap maghrib mohon Allah lembutkan hati pemimpin2 Pas supaya bersatu dengan Umno . Inshaallah...

Anonymous said...

Setuju. Tiada cny untuk mca dan gerakan mulai hari ini . Orang dah bagi rachun. Kita balas balik. Itulah keadilan namanya.

Anonymous said...

setuju dgn pendapat penulis . sudah terlalu lama , org melayu melayan baik puak kiasu ni . segala budi dan kebaikkan yg kita berikan , langsung mereka balas dgn racun ! begitu bersemangat mereka semalam keluar beramai2 untuk menumbangkan kerajaan BN , yg di dokong oleh org melayu islam , tetapi perancangan jahat mereka utk merampas kuasa kita tetap tidak berjaya . Saya rayu dan mohon kpd pemimpin2 UMNO , MIC Dan semua komponen BN DI sabah dan sarawak , kembali memperkasakan kuasa kaum melayu ,bumiputera sabah dan sarawak serta india selepas ini . Buat kaum cina di dalam MCA & GERAKAN , kami hargai jasa2 kalian , tetapi kami tahu , bangsa kalian di Saf pengundi atasa pagar sememangnya sudah menolak kebaikkan yg kalian jalinkan di dalam BN bersama UMNO & MIC .

Anonymous said...

Setuju!!! Hapuskan sekolah jenis ni. Tempat idealogi komunis ni di ternak

Anonymous said...

Check juga kakitangan kerajaan..banyak gunting dalam lipatan

Anonymous said...

sedarlah wahai bumiputera.. Cina ada Negara China, Indian ada Negara India.. Kita... Melayu kena ada Malaysia.. Jaga la negara kita baik2.

Anonymous said...

MEMANG DLM SOAL UNDI CINA 100% KPD PIHAK DAP, ITU MMG REALITI. MELAYU WAJIB SEDAR INI, DSN PERL SEDAR INI & JANGAN BUTAKAN MATA & PEKAKKAN TELINGA LAGI DAH. CUKUP INI KALILAH BERLEMBUT DGN CINA2 NI. DSN TAKUT KE NAK BUAT PERUBAHAN UTK AJAR CINA2 INI?
DSN LEBIH CERDIK DRP KAMI & SEHARUSNYA LEBIH SEDAR DRP KAMI YG KURANG SEDIKIT CERDIK INI. TAPI AWAS DSN, UNDI KAMI JUGALAH YG BANYAK MEMBANTU KEMENANGAN BN DLM PRU 13. JANGANLAH LAGI DSN SYOK DGN LAPORAN SBLM PRU BAHAWA SEMUA OK, ADA HARAPAN, NAMPAK CERAH UTK TAWAN NEGERI2 TERTENTU TAPI HAKIKAT AKHIRNYA HABUK PUN TARAK..
SO, MULAI SEKARANG DSN HARUS SATUKAN SEMULA ORG2 MELAYU. JANGAN HARAPKAN PAS UTK MULAKAN...BN PERLU MULAKAN DULU.

Anonymous said...

Msg ringkas untuk DSN dan kengkawan...semalaman tak dapat ku lelapkan mata kerana dah terbayang apa yang bakal berlaku pada PRU14.
Tahniah kepada BN kerana telah berjaya diberi mandat meneruskan transformasi negara. Pepatah mengatakan "Nothing is straight about the chinese except for their hair". Sekarang ni mereka perlukan kuasa untuk melengkapkan diri untuk mengambilalih negara. Perjuangan politik DAP is about the survival of their race, tak kira siapa calon yg bertanding. Dakwaan kerajaan korup?? itu adalah alasan semata2. Dia org korup lagi dahsyat, cuma tak de siapa yang nak jaja dalam facebook atau media sosial yang lain je. Saya setuju kita bantu org yg berjasa spt melayu/BN, rakan2 india dan org sabah & sarawak. Saya sokong kita bantu org melayu tapi ingat!!! ramai melayu kat luar sana yang benci BN, tapi sokong pembangkang. Saya lagi marahkan mereka ini..melayu macam ni lagi bahaya, sebab dia makan kaum sendiri..melayu penuh dengan PHD..cina tidak..dia nak sama2 maju ke hadapan, ini lah sifat yg tak ada dlm diri kaum kita. Jadi, apa yang kita nak buat dgn melayu mcm mereka ni? Besides kegilaan kaum cina ni, contribution factor yg lain ialah anak muda-mudi yang baru pertama kali mengundi dan yang akan mengundi pada masa depan dah di racun..mereka ni main sokong pembangkang and benci BN. Main, ikut benci je tanpa memahami apa sebenarnya perjuangan pembangkang dan apakah perjuangan BN. Mungkin seronok dapat jadi hooligans kot. Kita tak boleh berdiam diri je. Yg tengah gila, kita mesti handle dari sekarang dan yang dalam proses menjadi gila ikut-ikutan, we have to educate them especially melayu. DSN will have a tough time dan perlu keja berat dalam tempoh 5 tahun ni. Let's do our part, beritahulah anak kita,keluarga kita yg terdekat,nieces,nephews, anak buah kita yang muda2 tu apakah yg sedah kita perjuangkan dan apakah rancangan jahat pembangkang. Walaupun kecil sumbangan kita ni, tapi ia berbaloi, insyallah.

Unknown said...

elok hancurkan bangsa cina

Unknown said...

pulau cina..kasi gelap mendap

Anonymous said...

bangsa cina ni memang pandai bermuka2, berlakun opera cina terbaik.. depan kita cukup terharu dgn sokongan puak2 cina ni tapi belakang habis semuanya ditikam...

sampai bila kita masih nak memenuhi segala kehendak/menuruti/kemahuan mereka sedangkan puak2 bangsa cina ini tetap dgn sikap menjajah/memonopoli apa saja yg meraka ada dan akan tetap mahu menguasai segala2nya dan terus bercita2 utk menguasai tampuk pemerintah dan tidak akan berdiam diri sekiranya tidak berada diatas..

bangsa ini jenis tidak akan bersyukur/berterima kasih selagi cita2 meraka tidak berjaya... selagi bangsa melayu tidak berada dibawah terlunjuk meraka, pasti bangsa ini tidak akan berdiam diri atau berpuas hati...

bagilah apa saja mereka tetap tidak akan berterima kasih tidak akan berdiam diri dan akan terus meminta..

bangsa cina ini akan berpuas hati dan akan berterima kasih dan tidak akan meminta lagi jika...
KUASA SUDAH BERADA DITANGAN MEREKA, itulah hajat sebenar bangsa cina ini...

kepada pemimpin melayu dan org2 melayu sedar2lah dan berhati2lah dgn permainan bangsa cina ini yg cukup halus.. bangsa cina ini sanggup buat apa saja.. sanggup masuk masjid seolah2 akan masuk islam, sanggup bercakap tentang islam seolah2 mereka lebih islam dari org islam, semata2 utk mengabui mata org2 islam lain sehingga ada yg telah tertipu dgn ciri2 islamik yg mereka bawa..

sesuatu perlu dilakukan agar penguasaan mereka selama ini dapat diagihkan sama rata kepada bangsa2 lain terutama bangsa melayu..

cukuplah selama ini segala kemahuan dan kemudahan yg amat besar diberikan kepada bangsa cina ini.. mereka tidak akan berterima kasih.. apa yg mereka mahu sebenarnya KUASA..

selagi bangsa melayu tidak tunduk kepada mereka, selagi bangsa melayu tidak serahkan kuasa kepada meraka, selagi mereka tidak dapat menguasai 100% negara ini, selagi itu lah bangsa cina ini tidak akan berdiam diri...

kita sudah nampak, kita sudah lihat, kita sudah pun terima balasan dari bangsa cina ini...

apa yg telah meraka dapat amat sukar utk dikembalikan dan jangan lah hendaknya apa yg masih berada ditangan kita pula kita dengan sewenang2nya diserahkan kepada meraka kerana bangsa ini akan tetap terus meminta, mereka ini bukannya bangsa suci yg jadi rebutan, apa yg penting sekarang adalah penyatuan orang2 melayu...
dalam keadaan sekarang mungkin sukar tapi tidak mustahil berlaku.. INSYAALLAH.. melayu satu agama, satu bangsa dan inilah tanah melayu..
USAHAKAN LAH KEARAH ITU..


sedarlah kerana masih belum terlambat

Anonymous said...

MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA

Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia. Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri.

Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan. Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA.

Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU.Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dlaam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina.

Anonymous said...


PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI.

Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita. Ayuh... kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA.

Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu.

Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama. Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan.

Anonymous said...

Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yg menjadi bidang bangsa Cina mulia.

MULA-MULA­ KITA TUMPANG NEGARA ORG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YG BERKESAN DAN RAPI.SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI.

KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKAN PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.

Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri.

Anonymous said...

huraian yg sangat tepat! buka mata hati org melayu patut bersatu!

Anonymous said...

lps ni jgn terlalu bagi muka dgn cina ...bila BN ada perhimpunan rakyat puak2 cina keluar beramai2 ..bukan apa dpt makan free lps tu berlakon sikit2 konon bagi sokongan...saya sokong penulis x payah lagi nk tolong diorg ni...diorg ni pun dah kaya raya..

Anonymous said...

SILA BUAT MEMORENDUM SEMUA SUARA HATI MELAYU SERTA BUMIPUTRA DAN HANTAR KEPADA PM PASAL CINA NI........BLOGER BLOGER BN SEMUA KENA GERAKAN NGO NGO ISLAM DAN MELAYU DAN BUMIPUTRA SABAH SARAWAK DAN PERGI HANTAR KAT NAJIB MACAM CUEPEC MINTAK NAIK GAJI......KENA CEPAT WAKTU NI TENGAH PANAS BARU BAIK....

Anonymous said...

JANGAN DIHALANG KELANTAN DAN SELANGOR LAKSANAKAN HUDUD...ITU YANG AHLI-AHLI PAS MAHUKAN ....

Anonymous said...

PLEASE PM, DONT TRY TO WIN THEIR HEARTS ANYMORE (THE CHINESE) COMMUNITY. LETS FOCUS ON THE MALAYS AND YR GENUINE SUPPORTERS IN SABAH & SWAK and the INDIANS. THE CHINESE HAVE SPOKEN, THEY NEVER WELCOMED NOR ACCEPTED U AS THE PM.

Anonymous said...

Kita tetap berbuat baik dengan Cina di hadapan mereka seperti apa yang mereka buat kat kita, jangan gaduh2 buat buang karen. Tapi pada masa yang sama PM kena pecah monopoli ekonomi Cina, luaskn peruntukan bantuan untuk memperbanyakkan bisnes Melayu dari pengilang, pemborong, peruncit dan servis dalam semua bidang. Jika ada penjawat awam yang nak berhenti kerja sebab nak berniaga kerajaan mesti beri sokongan bantuan bimbingan dan modal secara berterusan sampai jadi jutawan. Kesilapan terbesar BN adalah membantu pengundi yang tidak menyokong mereka tetapi mengabaikan pengundi yang menyokong mereka. Conth: Berapa banyak bantuan kepada Kelantan berbanding Pahang yang amat setia dengan BN. Klu PM terus nak perbanyakkan sjkc, universiti cina, smkjc dan sepertinya, kami ikar akan tolak PM sebab terlalu KECEWA

Anonymous said...

Kerajan bantu kemas kini persatuan perniagaan Melayu di semua peringkat. Wujudkan jaringan kukuh di antara mereka. Lantik ketua yang berwibawa dan amanah. Boleh juga lantik Tun M sebagai penasihat utama. Jangan lari fokus memperkasakan Bumiputera. Tumpukan tenaga, masa dan fikiran kita untuk memperkasakan Bumi bukan buang masa dengan bergaduh.

Anonymous said...

Ayuh kita bertukar-tukar pendapat bagaimana memperkasakan Bumi dalam ruang ini

Anonymous said...

Mulai hari ini aku hanya akan shopping di Mydin dan Kedai 1Malaysia!

Anonymous said...

Lepas ni jgn lagi siarkan di tv keputusan yg tidak rasmi yg bagi harapan yg akhirnya mengecewakan. Contoh mcm mlm td keputusan di crawler kat tv 3 tu. Suka sgt bg harapan..last2 kalah. Lepas ni kalau belum rasmi tak yah disiarkan.

Anonymous said...

aku dh lama benci gan org2 cina.. Tpi klu aku sorg je x blh nk lwan, kn bagus ye melayu bersatu hapuskn je golongan ni..

Anonymous said...

Setuju sgt dgn komen pro kesatuan melayu dlm ruang komentar ini. Pls all malays wake up....kita kena slowkan kuasa ekonomi kaum chauvinist ni. Bela org melayu...after all, kita majority pun boleh kalah dan gadoh sma sendiri

Anonymous said...

Aku simpati dgn dato ali rustam dan ghani othman, apapun fahaman parti, sbg islam maruah kite sudah diperkotak katikkan oleh cina. Lim kit sial yg terang2 pencetus 16 may disokong 100% oleh cina...di mana maruah melayu? Aku cukup sedih pemimpin melayu dimalukan sebegitu rupa...

Anonymous said...

Kuam vibai ini akan gunakan kita sebab kita ada kepentingan.tengok lah pegawai kerajajan masa meka keja wow bukan main lagi meka jaga luar dalam atas bawah, tp bila da pencen meka tak akan pandang lagi KM melaka da kena MB Johor da kena, ini lah bangsa laknat..Melayu mudah lupa sanggup d liwat jubur minta meka

Anonymous said...

Tahniah Kpd PM & Umno yg telah menyatu padukan kembali org2 melayu.
Kami amat sgt berharap agr PM tidak lg berkiblatkn kpd bangsa cina yg racist ini. Kita blh hidup dgn aman tanpa mereka.
Tumpukanlah sepenuhnya kpd org2 melayu, Sabah & Sarawak yg berdiri teguh dibelakang PM.

Anonymous said...

lepas ni beringat la org mlyu..jgn jadi bangang sgt..cina sokong cina tp mlayu tak sokong mlyu.asik nak tunjuk hebat sesama sndiri.apa yg mlyu dpt.jgn ingat klu pmbangkang berkuasa tidak ada rasuah atau tidak sebat duit rakyat.

Anonymous said...

Jadikan PRU13 kali ini sebagai engajaran kepada bangsa melayu kita tentang sikap kaum kiasu yang selama ini ditatang penuh melebihi bangsa melayu sendiri telah berlaku khianat.Cukuplah sekali ini dan mohon kepada PM kita agar renungkanlah semula apa yang diperkatakan oleh mantan perdana menteri kita Tun Mahathir tentang kedudukan bangsa melayu dulu dan sekarang.Lindungi hak mutlak orang melayu agar tidak melayu hilang didunia.

Anonymous said...

Perbanyakkan Kedai 1 Malaysia dipekan2 kecil & bandar. Kasi ajar sama mereka skit.

Anonymous said...

kau ingat dsn nk tgk komen kau dlm blog ni ? Tgk la nanti DSN akan bagi lagi peruntukan kat kaum cina ni sebab nak tarik undi cina daripada pergi kpd DAP. Klu tk percaya kau tgk la nanti.Aku kenal sgt dgn pemimpin-pemimpin umno ni.mereka tk pandang pandangan/saranan kau semua.Apa-apa pun,kepada pengundi bumiputra SARAWAK DAN SABAH ,kami melayu semananjung dan bumiputera semenanjung TERHUTANG BUDI YG TERAMAT SANGAT kepada kalian kerana kalian tetap bersama BN dimasa susah dan senang.Bersama-sama kita mempertahankan tanah air kita dari jajah BANGSA CINA ni.

Anonymous said...

OOooii Anuwar ... bila ko nak gi luar negara jadi PENSYARAH ..?

Anonymous said...

We should launch "Buy Chinese Last"
Melayu yang kayakan Cina. We should change our bearing.

setuju sangat..............

Anonymous said...

xpayah maju kan kelantan...biar diorang duk dalam pondok jer...tolong la najib...jgn buang masa ngan duit kat puak2 ni...

Anonymous said...

xpayah maju kan kelantan...biar diorang duk dalam pondok jer...tolong la najib...jgn buang masa ngan duit kat puak2 ni...

Anonymous said...

ni smua salah org melayu jg, cina babi tu tepuk bahu panggil kawan je dah jadi layu selayu2nya

Anonymous said...

JANGAN LANGSUNG BELI, BERURUSAN DENGAN ORANG CINA, BANGSAT PENIPU!!!!

Anonymous said...

majukan kawasan-kawasan yang menyokong Bn di seluruh negara kecuali Kelantan, Selangor dan P.Pinang. Macam binatang yang diberi makan tapi tangan digigit

Anonymous said...

majukan kawasan-kawasan yang menyokong Bn di seluruh negara kecuali Kelantan, Selangor dan P.Pinang. Macam binatang yang diberi makan tapi tangan digigit

Anonymous said...

Ada hikmahnya yang tersurat disebalik penolakan terhadap BN daripada bangsa pendatang dari tanah besar china komunis.

Anonymous said...

jadika sebagai satu ingatan

sebaik mana sekali pun dan dibantu sebanyak mana pun pasti apa yg mereka mahu adalah kuasa utk mereka

berterimakasih lah kepada org2 melayu yg serba kekurangan dan org2 kaum bumiputra yg lain, yg telah membantu BN utk menang.. usahalah utk membantu kaum2 ini kerana mereka adalah kaum yg tahu utk berterima kasih, begitu juga kaum india sama2 membantu.. mereka sokong BN semata2 utk mendapatkan sedikit kemudahan berbanding kaum cina yg dibantu tetapi balasan yg mereka mahu adalah semata2 utk mendapatkan kuasa mutlak utk bangsa mereka sahaja..

bangsa cina bukan satu bangsa yg keramat utk direbut, selama ini melayu banyak berlembut utk memenuhi kehendak mereka tapi tetap belakang kita yg ditikam, sekarang sudah sampai masanya utk kita bertegas kerana nasi sudah mula nak jadi bubur, kerana apa yg mereka dapat sekarang ini adalah mustahil utk diubah pasti tidak akan dilepaskan..

berusahalah utk memastikan orang2 melayu bersatu.. inilah sebenarnya yg menjadi igauan bangsa cina..
sedang sekarang orang2 melayu berpecah, bangsa cina telah lama bersatu dan sekarang baru permulaan, baru orang2 melayu timbul sedikit kesedaran tetapi dgn sedikit kesedaran yg timbul itu adalah amat penting sebagai ingatan utk orang2 melayu mengambil iktibar..

BANGSA MELAYU PERLU DAN AKAN BERSATU, ITU PASTI.. INSYAALLAH

Anonymous said...

AKU SETUJU..ABAIKAN JE KAUM KIASU NI..PRU13 NI BOLEH DIKATAKAN SEMUA CINA UNDI DAP..SO KITA TAK PERLUKAN LAGI MCA & GERAKAN..KITA BOLEH HIDUP TANPA UNDI CINA..CKUP LA TU..JGN DIBANTU LAGI CINA KIASU DAP NI..HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN..KITA HANYA PERLU SEKOLAH KEBANGSAAN..JGN DILAYAN LAGI BANGSA BANGSAT NI..TAK PAYAH NK TARIK LG PENGUNDI CINA NI..BG LA APA PUN,BANGSAT2 NI AKAN TETAP UNDI DAP..PERCAYALAH..

Anonymous said...

Jgn lupa yg bagi ruang van jalan utk diperkuda adlh puak2 pkr dan pas. Merekala sikitul pengkhianat bangsa.

Anonymous said...

Pru membuktikan orang melay..india. .Bumiputra . .mampu memerintah malaysia tanpa sokongan cina. ... lupa pembangunan dan tuntutan mereka

Anonymous said...

Langkah yg Pertama: Hapuskan sistem pendidikan Sekolah SRJK(C) dahulu. Sebabnya. Guru-guru sekolah cina dari awal-awal lagi sudah tanam sifat kebencian pada org melayu terutama pada pemimpin melayu Umno. Jgn takut hilang sokongan org-org cina sbb memang kaum cina ini tak akan sokongc BN lagi. Percayalah DS Najib. Lihat lah apa yg terjadi pada pru13. Org-org cina berpura-pura sokong BN, datang beramai-ramai,bawa habis opah,tok, tokwan anak beranak di majlis yg dianjurkan oleh BN. Rupa-rupanya cuma nak bermain wayang kulit dengan org melayu Umno tapi akhirnya pangkah PR. Nasib baik lah Allah s.w.t selamatkan BN dengan sokongan dari org2 Melayu, Sabah,Sarawak. Org-org ini lah yg patut dijaga oleh BN sebab mereka akan tolong BN lagi pada pru14. Jgn sampai mereka pun dah benci pada kerajaan BN, pada masa tu dah terlambat. Tak payah lah nak ambik hati org-org cina nie lagi sbb mereka hanya nak tumbangkan kerajaan BN lalu jadikan malaysia republik macam singapore.

Anonymous said...

Saya harap lpas ni semua yb yb bn yang menang di parlimen dan dewan undangan negeri hendaklah bekerja dengan ikhlas.jangan lagi berlagak dengan kereta mewah dan berbaju kot dan hendaklah turun padang dn mendengar suara pengundi pengundi di tempat anda saja jaga dan bantu mereka seadanya.mereka bukan mahukan wang ringgit jangan takut.merwka cuma yb yb ambil berat masaalah mereka bezakan peti peti undi yang menang.jangan lupa bercampurlah dengan mereka.tegur sapa berbudi bahasa jangan malu.berserderhana jangan tunjuk lagak.jaga pengundi pengundi yang menyokong bn.di kelantan dan penang biarkan mereka.kerajaan jaga negeri yang menyokong sajer.x apa kalah tipis ttp kita beekuasa.jangan takut.mereka telah tolak kita x apa janagn di pedulikan mereka.

Anonymous said...

Najib ko jangan lupa sampai bila bila melayu dan bumiputra Sabah Sarawak telah tolong BN berkuasa semula bukan cina kalau tidak BN dan mampus. Ko tolong melayu dan bumiputra jangan nak jilat jilat cina lagi. Tengok kat kampung dan luar bandar tu. Orang orang bandar kalau ko bagi semua free pun dia takkan puas hati lagi. Cina bukan nak duit ko dia nak perintah negara.

Anonymous said...

bila polou slatan terpisa org melayu bodo..krna bersekongkol..jgn jadi bodo..bangsaku..jika kamu pula bersekongkol Negri pula akan di jajah..lgi hina..ingt..

Anonymous said...

Ada Hikmahnya Qada dan Qadar Allah kepada PRU-13 kali ini.
Allah mahu seluruh umat Islam di Malaysia ini berfikir seketika siapakah Melayu Islam dan Siapakah Bangsa Cina terhadap Melayu Islam?
Renungkanlah dan bapa-bapa sekelian ambilah waktu seketika selama 10min pun takpe dan tatap lah wajah anak-anakmu sedalam-dalamnya iaitu zuriat melayu islam kita yang masih kecil kini untuk menghadapi bebanan ini bagi menggantikan kita ini dimasa hadapan kelak . Zuriat Islam inilah yang akan mengundi pula dan menentukan kerajaan dimasa hadapan apabila kita ibu dan bapa mereka telah pulang kerahmatullah. Kita bukan seistimewa Nabi Allah Adam yang dikurniakan Allah kepanjangan usia hingga mampu hidup beratus tahun bagi menyaksikan segala perubahan yang akan berlaku di dunia ini khususnya di Negara Malaysia kita ini .Selepas itu bertanya lah pada diri sendiri. Apakah masih ada keistimewaan untuk zuriat (anak-anak islam ini ) pada masa hadapan jika kafir laknatullah memerintah ?
Kemanakah corak Anak-Anak Melayu Islam dan zuriat kita ini yang akan meneruskan kehidupan selepas ketiadaan kita nanti diMalaysia ini? Selamatkah Akidah anak-anak islam kita ? Berkuasa lagikah Agama Islam DiMalaysia ? Masihkah zuriat Melayu Islam kita yang akan menjadi PM & TPM di waktu itu ? Fikir dan Renungkan lah biarpun sejenak.

Anonymous said...

More development and create economic pockets in sub urban bumiputra areas. We dont have to travel to town for shopping, work, urusan-urusan lain and thus safe on fuel, time which translate insyallah into better and healthier,less stressfull & meaningfull life style - ini nak solat pun terkejan masa.

Anonymous said...

SUDAH-SUDAHLAH AMBIL HATI ORANG CINA, JANGAN BUAT APA-APA LAGI DAN LUPAKAN MEREKA.. DAN MENANGI KAUM MELAYU YANG TAK SEDAR DITUNGGANGI CINA.

Anonymous said...

saya hr dato najib tamba bilangan org melayu yg elite..pintar dlm s gala Hal..bukan pungundi hantu..tapi ambil mereka jadi wargangara kita..apa salah nya..Negri kita..kita punya suka..hak kita.peduli apa sama mereka..maksud saya mereka dari kalangan rumpun Malayu,..tk kira dari selatan Thai ka, bangsa Moro Ka..Sumatra ka..yg penting skali..melayu..kita trima mereka..pasti dia akan kenang budi kita..sebab dia Malayu.

Anonymous said...

Nanti mesti ada species melayu yang mencari analisa pilihanraya yang mempertahankan cina dan menyalahkan melayu jugak sebagai kekalahan besar kerusi BN.

Anonymous said...

DS NAJIB PERLU MEMPERKASA BANGSA YANG BERTERIMA KASIH.....USAH LAGI TERPEDAYA DAN TERTIPU DENGAN HELAH BANGSA YANG ULTRA KIASU.....SUDAH BERULANG KALI BANGSA KITA DIPERMAINKAN.....DAN BERJUTA BUDI TELAH DITABURKAN PADA MEREKA.....TETAPI MEREKA SEUMPAMA ANJING TERSEPIT YANG DILEPASKAN....LANTAS MENGIGIT TANGAN INSAN BERBUDI.....DS NAJIB DAN SELURUH PEMIMPIN UMNO.....MULAI SAAT INI USAH LAGI TAKUT BERBICARA SOAL BANGSA, SOAL PERJUANGAN, SOAL KETUANAN.....KERANA KITA SEMEMANGNYA TUAN DI BUMI BERTUAH INI.....AYUH SEPUHKAN KEMBALI LAMBANG KERAMAT UMNO UNTUK DIJULANH OLEH BANGSA.....AYUH HUNUSLAH KERIS SEMANGAT DI TANGAN MU SEBAGAI PERLAMBANGAN BAHAWA MELAYU DAN UMNO TAK AKAN HILANG DI DUNIA.....AYUH TIUPKAN LAGU DAN SEMANGAT BANGSA...AGAR BANGSA KITA BANGKIT DARI LENA YANG PANJANG....USAH LAGI KITA TAKUT BAGI MEMBICARAKAN SOAL HAK BANGSA.....ZAMAN BERKOMPROMI DAN MENGALAH SUDAH TIDAK SESUAI LAGI....PERCAYALAH KAMI SELURUH BANGSA MELAYU AKAN TEGUH BERDIRI DI BELAKANG MU DEMI MENEGAK HAK DAN MARUAH......yang ikhlas MAMUD KOTA BHARU.

Anonymous said...

Ini lah masanya PAS dan UMNO bergabung. Kuasa Melayu dan Bumiputra akan menjadi 2/3. Polisi polisi Kerajaan akan menjadi mesra melayu/bumiputra.

Anonymous said...

To DS Najib

Tolong buka sekolah aliran agama Islam banyak-banyak setaraf MRSM dan tersiratnya semaikan perpaduan MELAYU dan ISLAM semenjak kanak-kanak.

Penyokong DAP kata -

"Now.... we Lose the battle, but we win the war

We need to start planning now. We can't wait for last few month to prepare and we have to start now.... We train for the next race..... and we will win"

Anonymous said...

Menarik- Aku dah start..beli kedai melayu..pergi beli kat mydin..pergi clinic orang melayu, pergi isi minyak kat petronas owner melayu.. aku dah tutup akaun bank kwt public bank.. repair kereta kedai melayu...kita kuat kalau bersatu.
Marilah sama sama Kita Ikut buat Mcm tu mulai ESOk

Anonymous said...

memang benar kata org dulu2..sbb tu lah wujudnya simpulan bahasa WAYANG CINA..

Anonymous said...

tahniah dato najib syabas tun mahathir..dan org2 yg bersama nya..tk dpt saya byangkan..kalo mase Di biarkan paklah..pru 13 ni..hncur tana Malayu...alhamdullilla..Allah mase beri kita peluang..trus la berjuang demi Allah bangsa dan Negara.wahai org2 melayu..insaf Lah..bak kata pepata..bersatu kita tguh bercerai kita roboh..ayoh bangsa Ku..kita mulakan lambaran baru..hdup melayu..insha Allah.

Anonymous said...

salam, saya setuju sangat dgn anonymous bertarikh 6 may,2013 jam 1.03 dan {APummuaiman Apuasb} bertarikh 6may jam 1.06 message yang bagus. saya mohon Datuk Najib siasat kakitangan kerajaan yang bertugas diputrajaya kebanyakannya banyak yang belot... menyokong pihak pembangkang.. sedangkan mereka ini berkhidmat diputrajaya bahagian pendidikan kebanyakkannya wanita, maklumat yang saya dapatlah.. berpusu2 balik kampong semata2 nak mengundi pembangkang.. jangan diambil lagi rakyat kelantan akan datang bekerja dng kerajaan.., Datuk Najib ambil rakyat kawasan mana yang banyak menyumbang undi menyokong BN.WUJUDKAN semula ISA,kebanyakkan penjawat awam di LHDN, PRODUA Sg.Choh menyokong pkr. Datuk Najib sila bertindak segera, sebelum ia nya menjadi BARAH.

Anonymous said...

Kita dh antar memo pada najib untuk satuakn n kuatkan melayu n kaum minoriti yg lain tak termasuk tut ut uttut.. Kita dh letak dlm memo utk jgn diberi jawatan2 yg tinggi2 dlm kabinet kpd tut tut tut... Kita bg proposal satukan hati melayu dengan satukan umnonpas (tp tgna kuar statement x setuju). Lepas je pru13 kita dah gerak. Kita dh propose utk najib turunkan semua warlord2 umno kaki duit n x bleh pakai di dalam umno. Kita harap najib berusaha kearah itu.

Anonymous said...

Kami gerak dengan semangat WARISAN demi agama.bangsanegara. Mari kita bersatu. Pas.umno.pkr.melayu2 semua bangkit n satukan hati.

Anonymous said...

Mari kita like page (ini kalilah gabung) di facebook untuk tanda sokongan anda bagi melayu bersatu.

Anonymous said...

Sila pantau... pemberian kewanganan kepada entrepreneur.. kebanyakannya yang mohon semuanya bangsa cina, rancangan yang pernah keudara dlm TV7 'make the pitch'supaya diberi kepada orang melayu sahaja.mereka menjadi kaya dan mewah.. dari pemberian wang tersebut.. kononnya utk memulakan perniagaan.. sebenarnya kilang atau perusahan tersebut telah wujud lama dan berkembang-maju, tapi kerana tamak, mereka sanggup mohon.. kononnya kesempatan duit untuk memulakan perniagaan.

Anonymous said...

jika melayu bersatu.., pasti cina takut.., lihat saja pasaraya NSK selayang.. cina punya... berapa ramai pelanggan melayu yang datang membeli di pasaraya tersebut jika dibandingkan bangsa cina.. jika melayu boikot.. insyallah dia pasti tutup kedai..HIDUP BN, HIDUP NAJIB HIDUP UMNO!!!!!

Anonymous said...

korang LIHAT..

ANWAR jer yang menyalak utk dapat perhatian...

DAP SENYAPPP JER... pandai mereka gunakan anwar utk pecah belahkan melayu...

TOLONGLAH SEDAR WAHAI SAHABAT MELAYU KU SKALIAN.... aku pun takdelah sokong najib sangat tapi JELAS kut DAP cuma nak pentingkan KAUM sendiri...

kerajaan lain naik pun takpa... tapi DAP? COME ONNNNNN... anwar diperalatkan mereka sahaja!

Anonymous said...

TENTANG NAK BERSATU DNG PAS.., MACAM MASALAH BESAR.., SBB NIK AZIZ KERAS KEPALA, KERAS HATI.. DIA RASA DIA YANG BETUL.. PENDAPAT ORANG LAIN SEMUA SALAH, SEDANGKAN NABI PUN AMPUNKAN UMAT, INI KAN KITA.. HANYA UMAT NYA SAJA BERSIFAT SEMENTARA, DAN SENTIASA BERBUAT DOSA.., BERDOA MOGA DILEMBUTKAN HATI YANG KERAS, BERSATU UNTUK UMMAH, ALLAH AKAN LORONG KITA KE JLN YANG BENAR... AMIN...

Anonymous said...

TENTANG NAK BERSATU DNG PAS.., MACAM MASALAH BESAR.., SBB NIK AZIZ KERAS KEPALA, KERAS HATI.. DIA RASA DIA YANG BETUL.. PENDAPAT ORANG LAIN SEMUA SALAH, SEDANGKAN NABI PUN AMPUNKAN UMAT, INI KAN KITA.. HANYA UMAT NYA SAJA BERSIFAT SEMENTARA, DAN SENTIASA BERBUAT DOSA.., BERDOA MOGA DILEMBUTKAN HATI YANG KERAS, BERSATU UNTUK UMMAH, ALLAH AKAN LORONG KITA KE JLN YANG BENAR... AMIN...

Anonymous said...

Org2 tua dulu dah brpesan mcmana baik sklipn org cina pd org mlyu hati dia tetap kaudu dn busuk pd org mlyu. Jgn lupa satu hari nnti pkara yg sama akan dilakun kpd org mlyu pktn.

Unknown said...

Masalah bukan salah kerajaan semuanya..tpi salahkan melayu yg nak cepat kaya dan bodoh nak mampos..sudah diberi perluang diberi pula pada kaum lain.bila nak maju klu di ali baba kan ja.betul sy bnyk tgk melayu suka sgt bebaik dgn cina dan suka sgt berkerja dgn cina walaupun gaji murah.tgk org cina ada x yg nak kerja dgn melayu? Jrg jumpa.tpi klu company cina mmg ramai melayu yg jd kuli2 dan cina2 jadi big bos walaupun cina buat kerja mcm babi.skg nie utk diri aku mmg xkan berkerja dgn cina dan cuba jgn beli brg dikedai cina.bnyk produk org melayu sbnarnya..sbb cina la org melayu begaduh.jd sama2 lah kita jauhkan diri dari kaum sebegini.jgn bg muka lg kt kaum cina nie PAK NAJIB cuba bertegas seperti TUN M tu.telur cina pun x keluar.

Anonymous said...

Cina mereka boleh menahan nafsunya. tetapi kaum bumi putara tidak dapat menahan nafsunya. sebab kalau bumiputera sudah capat keuntungan mereka akan menguna untuk memuaskan hawa nafsu. ..ertinya untung sepuluh sen belanja dua puluh sen jadi bagaimana boleh maju. Cina boleh mengawal hawa nafsu nya