Saturday, May 11, 2013

Tiada pihak berkemampuan menidakkan faktor paling utama ini apabila 90 peratus pengundi Cina memberikan sokongan padu kepada gabungan kerjasama DAP, PKR dan PAS.

Keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) Ahad lalu mencerminkan corak pengundian dari segenap sudut pandang.

Ianya turut dikejutkan dengan sokongan majoriti pengundi Cina dilihat bersatu menolak pembentukan Kerajaan Barisan Nasional (BN).

Sungguhpun pelbagai faktor dan alasan sampingan diberikan, tiada pihak berkemampuan menidakkan faktor paling utama ini apabila 90 peratus pengundi Cina memberikan sokongan padu kepada gabungan kerjasama DAP, PKR dan PAS.

alt

Merujuk jadual di atas, hasil kajian berdasarkan jumlah kerusi BN mengikuti komposisi kaum cina di peringkat Nasional jelas menunjukkan peningkatan mendadak pengundi cina terhadap parti pembangkang.


Artikel selanjutnya, FAKTA DAN REALITI



Apa pun alasan yang diberikan dalam menunjukkan pengundi Cina tidak bersikap perkauman dan sekadar mahu menunjukkan BANTAHAN kepada MCA dan GERAKAN, hakikatnya mereka sudah menolak BN pada PRU13.

Barisan Nasional PERLU BERI TUMPUAN SEPENUHNYA kepada pengundi MELAYU, INDIA dan BUMIPUTERA SABAH dan SARAWAK.







25 comments:

MELAYUJATI said...

Kadang kadang penilai ataupun kajian oleh cerdikpandai tentang pola pengundian keturunan Cina kepada pembangkang dihasil atas sifat hipokrit ataupun pura pura tak paham, sudah 50tahun lebih separuh masyarat cina memberi peluang kepada BN sebagai cagaran untuk mandapat layanan baik kerajaan terhadap kaum cina manakala separuh lagi ke pembangkang sebagai puak pendesak..puak cina tahu kaum mereka dalam BN mnempunyai suara terbatas serta tertakluk dengan corak pemerintah BN. Namun dalam PR parti cina adalah dominan walapun tidak dapat jawatan PM mereka akan meminta jawatan2 kementerian utama seperti kewangan dan pelajaran yang didalamnnya dasar DEB masih berjalan. Sekiranya mereka menang secara langsung DEB akan di sisihkan dalam perjalan pentadbiran kementerian2 ini. Siapa yang tidak mahu kalau peluang ada didepan mata kawan tetap kawan tapi peluang aku ada ini kalilah aku balun. Tapi mujurlah ramai melayu yang masih menyokong Bn jadi kalau tidak Malaysia akan menempa sejarah baru bertukar kerajaan dan roh nenek moyang kita akan merintih melihat perangai dan perbuatan cicit cicit mereka yang dikendong berciciran yang dikejar tak dapat.

Anonymous said...


REFRESH UMNO

1. Tafsiran terkini= UNITED MUSLIM & NATIVE ORGANISATION.
(SABAH, SARAWAK,ASLI, MAMAK, semua boleh joint)

2. Kalau Rosmah pakai tudung, Kelantan sudah tentu bernaung dibawah BN.

May 11, 2013 at 5:17 PM

Anonymous said...

Tanah ini tanah kita
Bumi ini bumi kita
Negara ini negara kita

Kita wajib tegakkan
Kita wajib pertahankan

PERSEKUTUAN TANAH MELAYU
(FEDERATION OF MALAYLAND)

Anonymous said...

Marilah wahai orang melayu, bersatu kita teguh bercerai kita roboh.......sedarlah wahai bangsaku!

Anonymous said...

JIKA UMNO/BN MAHU LAGI SURVIVE PRU14, BN TIDAK BOLEH LAGI BERLEMBUT DENGAN PENYOKONG PEMBANGKAN. BN MESTI GUNA PENYAPU BESAR UNTUK BERSIH PENYOKONG PEMBANGKAN DLM JABATAN DAN AGENSI KERAJAAN. MEREKA INI LAH PARASIT UTAMA ANG MENGHASUT SETIAP HARI, TETAPI GAJI DIAMBIL DARI KERAJAAN. BUANG SEMUA MUNAFIK INI. KERAJAAN MESTI MELETAKKAN SPY BN SETIAP AGENSI KERAJAAN UNTUK MENGENAL PASTI INDIVIDU PERASIT.
MENTERI MELAYU MESTI DIPILIH DARI CALON YANG "ULTRA MELAYU", KERANA MEREKA INI LAH BOLEH MENJADI KEBANGGAAN ORANG MELAYU. JANGAN PILIH LAGI MENTERI YG ADA TRAK REKOD JADI "BARUAH CINA", KERANA INI MENYEBABKAN RAKYAT BENCI BN.
Saya harap pesanan ini boleh sampai kepada PM, selamat bertugas PM, Jangan takut untuk bertegas, kami semua dibelakang mu walaupun apa terjadi.

Anonymous said...

Sekarang ujud refomasi ke arah HAPUSKAN PERASUAH CINA... sbb mereka antara yang terbesar terjadinya amalan rasuah...

Anonymous said...

Setuju dgn anon 5.52. Parasit ini lah yang masukkan unsur pembangkang dlm ceramah agama di surau pejabat. Mereka ini macam majority, padahal ramai yang tidak setuju dgn mereka.

Anonymous said...

nampak nya tudung si rosmah adalah penting daripada performance BN serta bantuan billion dollar.
senang ni najib. semua UMNO pemimpin perempuan pakai tudung.
Jgn kasi projek dan duit satu sen pun kat mereka. suruh rosmah pakai tudung je.

ha ha ha.. bodoh betul org kelantan

Anonymous said...

najib ni buat bodoh je dgn bangsa sendiri.dia nak tatang sgt bangsa kafir laknat kuat menipu tu buat apa?dia tak serik2 lagi,bila pru14 umno bungkus barulah dia tau dosa pahala dia buat kt bangsa dia.tak payah layan dan percaya lagi bangsa ni,lebih baik kamu kenang budi peribumi sabah sarawak yg memenangkan kamu hingga dpt balik jawatan pm.nak harap bangsa yg kamu sayang?meereka dah campak kamu jauh dlm laut.

Anonymous said...

http://youtu.be/-3wuNi6qe2k

berasiam said...

Monopoli ekonomi vs monopoli politik

Sekarang perkara ini telah terbentang di depan mata. Cina memonopoli ekonomi, Bumiputera memonopoli kuasa politik. Sebelum ini, Cina memonopoli eknomi manakala kuasa politik dikongsi bersama.

Akibat ketamakan dan salah jangka, mereka yakin untuk menumbangkan kerajaan BN yang diterjui UMNO dalam PRU13. Allah merahmati dan melindungi Malaysia dengan membukakan hati Bumiputera untuk menyokong BN secara besar-besaran. Hasilnya adalah seperti yang terdapat sekarang, Bumiputera memonopoli kuasa politik melalui BN manakala Cina tetap memonopoli ekonomi.

Apa yang sepatutnya dilakukan selepas ini. Sudah tentulah tawar menawar, give and take kata mat saleh. Jika mereka mahu berkongsi kuasa politik, mereka mesti melutut kepada Bumiputera. Mereka mesti merelakan monopoli ekonomi mereka dikongsi sama oleh Bumiputera. Kerajaan Bumiputera hendaklah memastikan perkara tersebut berlaku. Jangan terus biarkan Cina memonopoli ekonomi negara hingga mereka jadi sombong menghina kaum lain. Jika mereka berdegil, kita kekalkan corak pengundian seperti PRU13 untuk pilihanraya seterusnya. Mereka tidak mungkin beroleh kuasa dengan cara yang mereka harapkan.

Satu dasar ekonomi yang lebih mantap daripada DEB hendaklah segera dirangka dan dilaksanakan. Matlamat utamanya ialah mengakhiri monopoli Cina dalam ekonomi negara. Sasaran itu hendaklah berterusan tanpa ada batasan masa. Biarlah kita menjadi kuku besi demi untuk memastikan masa hadapan negara benar-benar stabil.

Perlu diingat apa yang pernah disebutkan oleh Jackie Chan, bahawa orang Cina memang perlu peraturan yang keras untuk menundukkan mereka. Itulah yang kita harap kerajaan Bumiputera ini akan lakukan.

Anonymous said...

KJ said this is new politics. Old timers need not apply.
Nasib baik regu dia si Saifuddin dah kalah.

Anonymous said...

aku hanya terpikir dari dulu ekonomi di pegang oleh bangsa cina dan politik bangsa melayu. keseimbangan ini sentiasa diuji tetapi tidak pernah gaggal. dua2 melengkapi antara satu sama lain samada sebagai pendesak atau pembuat dasar. Tapi kalu dua2 bidang ni dah dimonopoli ole satu bangsa - cina, adakah keseimbagan akan berlaku?
Jika ini terjadi, aku tak dapat bayangkan apa yang bakal berlaku.......

Anonymous said...

Semoga ia menjadi iktibar pada orang Melayu Islam.Ingatlah hanya takdir mengagalkan mereka.Harap pemimpin Melayu tidak teragak-agak mempertahankan hak Melayu Islam.Saya merayu pada pemimpin Melayu Islam bantulah bangsaku dengan ikhlas dan sepenuh hati.Lihatlah bangsa lain yang tamak kuasa begitu bersatu menentang kita.Susunlah strategi,gunakanlah kebijaksanaan,bersatulah,berpandulah pada Al Quran dan Sunnah.Insya' Allah kita akan menjadi bangsa yang hebat dan dihormati......YAKINLAH sebelum terlambat...

Anonymous said...

Sheitan yg dudok kat kepala rosmah tu lebih besar beribu kali dari sanggol dia.....susah tu.

Mudah2an mana lah tau ...rezki dia !

Anonymous said...

Yup. Dalam tahun ni sumbat nuar dalam penjara.....loose file buka kat Jakarta dah dapat statement dari Count di UK... beres !

TS Rahim Noor senyum sinis....

TS, mai la tolong sat....saya nak tengok muka nuar to bila benda ni jadi realiti...

Anonymous said...


KJ chibai dengan muka stone dia tu !

Anonymous said...

Pemimpin dulu chabot lari....

Dah ada chontoh dulu kala ....rajaa dulu lari...

Anonymous said...

Sohih pengundi2 cina dgn penuh benci cuba menumbangkan kerajaan bn pimpinan melayu. Justru, kita mesti bertindak balas:
Asal Bukan Cina (ABC)
Beli Bukan Cina (BBC)
Buy Chinese Last (Buy Chinese Last)

Anonymous said...


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikom semua...

Benda senang. Rujuk sifat shukor Pas di Marang..redho ketentuan Allah swt.

Begitu jua Allah swt redho Melayu Muslim / umno sahaja berkuasa. Allah swt tidak redho kafir China dudok dalam cabinet.

- Itu pon umno dan melayu tak fahamlagi.

- masih terhegeh2 kepada bantuan china kafir dan tidak yaqin dengan Bantuan Allah swt

- terhegeh2 dgn national unity Taik Minyak Umno

- ikut merit. Mensng ada post dan sebalik. Itu la merits namanya. Lupakan senatorship.

Chuba le berani sikit dan tunjokkan apa Muslim Melayu boleh buat..

Kalau tidak undi aku dan keluarga serta sahabat tolan kepada BN adalah yg terakhir pada pru 13 lepas.

Kalau pemimpin tak nampak redhoaan Allah swt yg ini ...chelako lah korang diakhirat kelak...



Anonymous said...


Pas punya politik lebih matang dari umno. Survival of the fittest....pasai tu boleh buboh calon yg kawan dia pun bertanding...

Yang umno pula dah ada kuasa yg Allah swt beri dah tu terhegeh hegeh pulak nak bagi pada orang yg Allah swt tidak redho dudok dalam Cabinet ..

Umno ni mereng ka senget !

Anonymous said...

Setuju sgt2!!!!

Anonymous said...

mmg benar...merekalah bapak segala rasuah...merasuah melayu lepas tu terpekik terlolong soal rasuah!!!

Anonymous said...

Wahai PM dan menteri Muslim ambil ikttbar dr apa yg rakyat suarakan. Rujuk pd Allah Quran danSunah dlm segala urusan pentadbiran ekonomi dan leselamatan kalau nak selamat.

Anonymous said...

anon 12:08am, politik Pas tak matang tapi politik binatang - halal jadik haram, haram jadik halal - ikut ke nik aziz, pengikut diberi najis, ikut ke hadi awang, dari orang jadi binatang - ABC