Monday, May 27, 2013

Ahli PKR 'berlakon' PENGSAN di IPD Dang Wangi ... MACAM SIAL

Seorang ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini sempat 'berlakon' dengan berpura-pura pengsan selepas mendakwa dia ditolak oleh anggota polis.

S. Jayathas, yang berusia dalam lingkungan 50-an dan merupakan ahli Biro Politik PKR, hadir di IPD itu kira-kira pukul 11 pagi ini untuk membuat laporan mengenai kematian seorang tahanan dalam lokap polis baru-baru ini.

Bagaimanapun, kira-kira setengah jam kemudian, berlaku pertengkaran antara Jayathas dengan beberapa anggota polis yang bertugas apabila dia enggan meninggalkan kawasan IPD itu.

Jayathas yang merupakan bekas Ketua Penerangan Hindraf tiba-tiba dilihat menjatuhkan diri sebaik sahaja dia cuba meluru melepasi beberapa anggota yang berkawal di pekarangan IPD itu.


Dia dalam keadaan terbaring terlentang sambil tangan kirinya memegang kepingan dokumen 'pengsan' untuk beberapa saat.

Bagaimanapun, ahli PKR itu kembali 'tersedar' apabila polis ingin menghubungi ambulans dan bangun sambil menuduh anggota polis menolaknya.

Jayathas yang datang bersama ahli keluarga tahanan kes tembak di Bandar Tun Razak, N. Dharmendran dan sekumpulan kira-kira 30 orang memenuhi pekarangan IPD untuk membuat laporan itu.


Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, ketika keluarga N. Dharmendran sedang membuat laporan, Jayathas dilihat keluar masuk balai beberapa kali tanpa tujuan.

"Memandangkan ruang di kaunter dalam balai sudah dipenuhi ramai orang, dia kemudian diminta meninggalkan kawasan itu oleh anggota polis namun dia tetap berkeras untuk masuk.

"Walaupun sudah dihalang oleh anggota bertugas, dia tetap berdegil dan bertindak menolak polis sebelum berpura-pura jatuh dan pengsan.

"Apabila polis menawarkan untuk menghubungi ambulans, dia terus bangun dan sempat memaki polis," katanya ketika dihubungi.


Tambah Zainuddin, pihaknya akan mendakwa Jayathas mengikut Seksyen 353 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan bagi menakut-nakutkan penjawat awam untuk menjalankan tugas.

sumber : UTUSAN




12 comments:

Harimau Kumbang said...

Teringin nak "check in" lokap tu...kesian dia...bagi lah jemputan kat dia...3 hari 4 mlm ke..FOC lg..

Anonymous said...

Tok Wan aku dah pesan "Jangan buat perangai keling". Dan Tok Wan aku juga ada pesan "Kalau jumpa ular kapak dengan keling,pukul keling dulu sebab keling lebih bahaya dari ular kapak"

Anonymous said...

Jangan keluarkan kenyataan berbaur hasutan & perkauman . T.kasih

Anonymous said...

Polis mesti tukar front desk buat ada pembahagian dengan hanya cermin tingkap kecil utk semua urusan kaunter dengan kadar segera! Orang ramai yang ada urusan hanya bercakap dengan pegawai bertugas dikaunter melalui tingkap cermin. Tiada sentuhan, tiada bergesel2 badan dan sudah pasti tiada salam2 tangan bagai. Alaa macam urusan dikaunter imigresen atau paling bagus serupa macam kaunter kedai pajak gadai! kasi ajar bangsa kurang ajar kaki menipu haramjadah semua ni!

Anonymous said...

Berlakon pengsan ni ubatnya, kencing dalam mulut dia ajer masa tengah dok pengsan tuuu....gua berani garenti, musti bangun nyer....

Anonymous said...

Wahhhh..tak sangka plak ada shooting cerita keling kat balai tu...kalau dah bangsa kuat menipu..kalau sehari tak menipu mcm tu lah..boleh mati dibuatnya..
Drama PENGSAN dan MATI dah jd mainan puak pencacai PR sejak dulu lagi...kalau tak masakan org mati masa Bersih dulu pun boleh dtg dlm perhimpunan seterusnya..

Anonymous said...

PKR memang parti kelam kabut, parti kuat merusuh dan parti kuat berlakon.Tengok jela macammana DSAI, Tian Chua, Gan Pei Nei tu semua... bacalah sejarah dorang macam mana.Kaki berlakon baik punya.Yang orang dok undi, buat kerja tak nak.Membazir duit rakyat.Sibuk berkempen menghasut 5 tahun tak habih2.

Anonymous said...

bangang dasar keling pariah.....hahaha

Anonymous said...

kalau aku ade kt situ, mmg aku sepak je telur keling nih!

Kalau Kat US/UK said...

huh.. kalau kat US ngan kat UK, boleh kena masuk lokap satu malam nieh for 'ASSAULTING an OFFICER'

Anonymous said...

Mabuk todi..... Overdose kot...

Anonymous said...

Hahaha... tak boleh salahkan polis langsung.sesiapa pun takkan jangka maharaja lawak mega boleh ada plak tengahari2 buta macam ni.ni contoh terbaru produk gagal pkr.