Thursday, May 9, 2013

Rakyat letih dengan asakan POLITIK MELAMPAU. Terima HUKUMAN. Muhasabah diri. Akui KELEMAHAN. Maju ke hadapan. TUMPU RAKYAT BUKAN KERABAT


Kita boleh beranggapan penyokong PR (Melayu terutamanya) masih lagi BODOH dan tidak memahami SEPAK TERAJANG politik Anwar dan Azmin.

Tidak terdetik dalam kepala BENGAP penyokong PR (Melayu terutamanya) mengapa Timbalan Presiden PKR ini MEMULAUKAN perhimpunan Pakatan Rakyat untuk menolak keputusan PRU 13.

Sebaliknya MENGKRITIK Anwar Ibrahim serana cukup kalut dengan amalan 'POLITIK MELAMPAU'.

Ringkas tapi padat tweet Azmin Ali ...

“Rakyat letih dengan asakan politik melampau. Terima hukuman. Muhasabah diri. Akui kelemahan. Maju ke hadapan. Tumpu rakyat bukan kerabat,”

“Terima keputusan rakyat. Maju ke hadapan dengan dasar peduli rakyat bukan membuli rakyat demi kesejahteraan dan kemakmuran negara,”

“

Laungan reformasi harus bermula dengan bisikan dalam hati sendiri. Jangan heret rakyat kalau kita sendiri gagal,”

“Gagal ke Putrajaya. Salah siapa? Ikuti penjelasan dalam masa terdekat,”

Siapa yang gagal ni Azmin ...




BODOHNYA penyokong PR (Melayu terutamanya) kerana masih mabuk dengan kemenangan di Selangor, walhal undi BANGSA KIASU yang beri kelebihan.

Masih lagi kabur dengan SEPAK TERAJANG Anwar dan Azmin ...

1) Azmin mahu bergelar MENTERI BESAR. Mati hidup balik Wan Azizah TAKKAN SETUJU. Berdarah mata Presiden PKR ini jika Shamsidar menjadi FIRST LADY di Selangor. Lebih baik dicalonkan kembali Khalid Ibrahim.

2) Anwar tetap mahukan Khalid Ibrahim sebagai calon MENTERI BESAR. Memudahkan kerja, senang diCUCUK HIDUNG. BANGSA KIASU pun suka kerana lebih banyak INCOME bakal terhasil - RUMAH URUT, siapa nak halang ?

3) PAS tak berani buka mulut. Nahas kalau PKR bergabung dengan DAP, 29 kerusi mengatasi. Lebih baik IKUT FLOW. PAS menang pun disebabkan banyak undi BANGSA KIASU. Bedal lah ...



Azmin ada PERANCANGANnya sebagai Menteri Besar, Anwar pun ada PERANCANGANnya siapa yang layak diangkat sebagai Menteri Besar. Kedua-dua PERANCANGAN ini pun sebenarnya mempunyai MATLAMAT yang satu.

SIAPA YANG MAMPU MENEBALKAN POKET MASING-MASING TERLEBIH DAHULU ...

Apa yang penyokong-penyokong PR (Melayu terutamanya) bakal dapat ? ... Yang tetap kenyang adalah BANGSA KIASU.

Penyokong-penyokong PR (Melayu terutamanya) sekadar menjadi TUKANG SORAK dan POM-POM GIRL bila Anwar mula memanggil HAIWAN PELIHARAAN ini untuk menolong beliau memenuhkan ruang-ruang di stadium dan jalanraya. Itu adalah REALITI ...





21 comments:

Anonymous said...

SiLuncai terjun dengan labulabunya...
Biarkan!!!!Biarkan!!!!

Anonymous said...

Padahal dlm PR ni mana ada yg layak jadi MB. Semua tu bkn tau buat kerja

Anonymous said...

Wow! ini drama politik thriller dari PR productions. Suspen,,,,sape nak tikam belakang sape. Harap endingnya memberi kepuasan.

Anonymous said...

Dalam pkr tindakan menetang Azmin Ali oleh anwar sangat merbahaya, picu bom nuklear ada pada tangan Azmin Ali, jika ini yang terjadi Anwar dan wan azizah akan menjadi abu beterbangan. Ruang udara negeri selangor dipenuhi bau busuk kekotoran anwar dan famili. shamsidar serba salah dalam ketakutan Azmin pulang kepangkal jalan, Mak Tom sujud ditikar sembahyang....kehendak Allah jangan dok halang.

Anak Lenggong said...

Kita tengok anuar berani bersuara ataupun tidak bila jantan kesayangan nya mula memberontak..azmin pula berani memberontak sebab anuar sudah masuk dalam kocek dia..cerita nuar dengan bininya masih kemas disimpan kalau bocor kauu..nanya nuar..mana mau sorok lagi..

Anonymous said...

org BN da sbk wat keje..jlnkn prnth akujanji tk rakyat.PR wat ape..wat bodo..dgn pengikut 2 yg bodo..x reti nk cr wit mkn ank bini kelaparan..cbk wat demo sdgkn anuar n keldai2nya menipu psl manifesto yg x wujud tu..manifesto pr ni pttnye satu je..bebas membuat huru hara.demonstrasi melampau..tgklh dlm 4 thun ni..tu ajela keje diaorg..org bodo, sengal mmg suke bnde2 ni..biase..manifesto kn bkn janji..

Anonymous said...

Awat pulak.....Azmin????
Kote bang Non tak keras dah ka???

Ini kalilah ko UBAH

Ko pulak HANTAM abang Non

Anonymous said...

alhamdullilah ... berkat doa guru yang agung lagi suci dan mempunyai karamah yang tak terbilang ... maka puak-puak yang batil akan dan pasti berpecah-belah. marilah kita terus bermunanjat dengan keberkatan doa TGNANM semoga dengan keberkatan doa kita dan doa TGNANM maka makin cepatlah puak yang batil itu berpecah-belah dan insyaAllah akan hancur berkecai dilanda tentera ah-zab.

Anonymous said...

Azmin bukannya bodoh dan boleh diperbodohkan oleh Anwar, tak seperti prebet macai-macai PR yang lain! Azmin orang yang bijak menilai, sebab tu dia masih dalam PKR! sebenarnya Azmin masih lagi berdendam dengan KES Shamsidar, KES Afiffa, KES diperguna Anwar waktu dia muda! Hanya orang yang rapat dengan Azmin sahaja yang tahu apa yang Azmin lakukan! Azmin akan pastikan Anwar akan jatuh tersungkur! Azmin sekarang sedang membina Empayar dan Keewangan yang kukuh untuk melawan makhluk bernama Anwar!

Sekiranya Azmin baca komen ini. beliau akan teringat kembali janji beliau ketika menyahut untuk kembali bersama Anwar lebih 10 tahun lalu!

Wan Azizah pun tak mahu Anwar jadi PM!! kerana keadaan Azizah cukup tertekan disebabkan Anwar. Wan Azizah hanya seorang perempuan yang tak mampu untuk lawan Anwar! Percayalah, setiap hari Wan Azizah berdoa supaya anwar dikuburkan dari arena politik!!

Kepada Wan Azizah, kami ex-PKR sentiasa bersama Anda! janganlah Azizah menghalang Azmin dengan cita2 dan dendamnya!

Ada kalangan pemimpin tinggi UMNO tau semua ni! cuma diorang tak nak campur, dan terus biarkan PKR runtuh dari dalam. mereka semua bersimpati dan support Azizah dan Azmin.

Macam cerita dongeng pulak! Tak Caya tanya Azmin dan Azizah!

Salam Reformasi 1998!! Kita pernah bersama dan bersatu!

Anonymous said...

ANWAR RANCANG, ALLAH LEBEH MENGETAHUI NYA. ADA HIKMAH DI SABALEK DOA SAIFUL MENJADI.

Anonymous said...

Aku tak paham kenapa sesetengah pemimpin UMNO tak bagi info kat macai bawahan mereka tentang apa yang berlaku sebenarnya antara Azizah-Azmin-Anwar?!! atas apa yang mereka dah tau?!

atau mereka takut dilabel sebagai pemfitnah? atau mereka juga takut dengan Anwar. Memang ramai org UMNO takut ngan Anwar pun!! kah kah kah!!

Anonymous said...

BN KENA USAHA LAGI, ORANG BERUSAHA TAK PERNAH GAGAL. ALLAH BESAMA KITA KALO MENJAGA NEGARA DGN ADIL.

Anjang said...

Tapi, aku tak percaya 200%.
Tobat lahum dia tak buat keje macam ni.
Malang sekali jika ada yang percaya.

Anjang said...

Tapi, aku tak percaya 200%.
Tobat lahum dia tak buat keje macam ni.
Malang sekali jika ada yang percaya.

Anonymous said...

Kes liwat saiful adalah konspirasi terancang UNTUK MELALAIKAN MASYARAKAT.

TETAPI PERKARA LIWAT ITU MEMANG BERLAKU! sebab tu saiful berani bersumpah!

Karpal dari awal dah tau Anwar akan terlepas! Agenda siapa sebenarnya untuk membebaskan Anwar?

Agenda ini bukan kerana mahkamah tak telus.. tapi kerana hukum yang dibuat oleh manusia ada cacat cela. dari sini lah kumpulan konspirasi ini bertindak! mereka yang menghadapkan Anwar ke mahkamah, dan mereka juga yang melepaskan ANwar.

HANYA UNTUK MENUTUP SESUATU PERKARA YANG LEBIH BESAR BERLAKU DI MALAYSIA!

ANWAR ADALAH KAMBING HITAM!! kesian budak bernama ANWAR jurusan sastera UM ni!!

Anonymous said...

Bukan takut cai....
Korang ditunjuk bukti bergambar dan video pun korang tolak mentah2...buat apa tunjuk atau tarbiyah puak yg lemas dlm kencing pendubor dan pemuki...
Mmg gerenti ditolak...baik kita sebar pada rakan2 yg sedar dan faham perjuangan pkr hanya nak angkat butuh anwar dpd prjuangan utk rakyat...
Senang ceritalah....bila seorg sheikh jadi pemuki dan pendubor...aku tolak 100%....tiada dlm islam pemimpin mcm tu kecuali dlm pkr.....
Belum lagi bab menipu dan melacurkan agama....bagi ko...perkara itu remeh krn ko mgkin bukan org islam...tapi aku org islam tak nak berkompromi dgn pemimpin mcm pendubor dan peliwat ko tu....ambik ler dia!!!

Bekas ahli pkr kota-xReformis 98

Anonymous said...

Saya, Anuwar bin Ibrahim ingin menyeru kepada yang hadir dalam Perhimpunan Keramat Suara Rakyat ini supaya, Sokonglah saya..jadikanlah saya Perdana Menteri kamu...Saya berjanji saya takan lama memegang jawatan ini..2 tahun saja..saya janji akan serah jawatan Perdana Menteri kepada Lim Kuang Engok..saya janji..orang China semua dah sokong

Anonymous said...

Ko mmg cina dap yg cuba mghasut rakyat...

Klu anwar nak jadi kambing hitam....buat apa mendubor!!!!????Dah nafsunya sonsang....
Hanya video saiful ke pintu condo gagal dibuktikan dan hujah air mani anwar dah 3 hari dinyatakan tercemar buat anwar terlepas..Tambah lagi anwar minta tidak duduk di kandang tertuduh...klu dia duduk dlm kandang tersebut...tergagap jugak kena belasah pndakwa....
Apa rahsia besar yg nak ditutup tu????Kesian...

Mgkin pendubor dan pemuki ini boleh lepas di dunia...tapi dlm tanah nanti....??!??

Anonymous said...

Kesian kak wan....kegilaan suami yg hampir jadi pm tak tercapai2....buat dia hampir giler anak beranak....

Anonymous said...

Salam Reformasi 1998!! Kita pernah bersama dan bersatu dalam UMNO! kembalilah kita ke dalam UMNO dan barisan nasional! kembalilah kita bersama MCA, MIC, Gerakan, sabah dan sarawak membentuk masyarakat berbilang bangsa yang aman dan makmur.

Tumbangkan Anwar dan selamatkan keluarganya dari kerakusan Anwar!! yang masih rapat dengan Azmin, tolong ingatkan dia janji yang dia buat ketika menyahut pujukan Anwar!

Anonymous said...

Syok pulak drama ni... Cam drama indon... Tunggu penyudahnye syahdu ke dramatik hehe