Friday, May 10, 2013

Harga bagi BARANGAN KAWALAN kekal sepertimana sebelum ini - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan





Anwar Ibrahim dalam Twitter semalam telah berkata kenaikan harga gas memasak adalah “hadiah kemenangan BN kepada rakyat.”

Sebenarnya harga gas memasak TIDAK NAIK, yang NAIK hanya KOS PENGHANTARAN dan PERKHIDMATAN yang naik sekitar RM2.00. Harga gas memasak MASIH KEKAL tidak berubah. Rujuk jadual di atas dari PETRONAS DAGANGAN BERHAD dan KPDNKK.

Kenaikan kos penghantaran adalah sesuatu yang TIDAK BOLEH DIKAWAL kerana ia ditentukan oleh PASARAN SEMASA.

Tindakan Anwar CUBA MEMBAKAR API KEMARAHAN rakyat dengan isu-isu kecil begini kerana itu saja yang beliau pandai lakukan.




Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan menafikan laporan kononnya terdapat kenaikan pada harga barangan kawalan.

Ketua Setiausaha Kementerian berkenaan Datuk Saripuddin Kassim berkata tidak berlaku kenaikan pada harga barangan kawalan iaitu gula, minyak masak, tepung gandum, beras dan bahan petroleum seperti petrol RON95, RON97 dan diesel serta gas petroleum.

"Harga bagi barang-barang tersebut kekal sepertimana sebelum ini," katanya dalam satu kenyataan Jumaat.

Mengulas dakwaan berkaitan kenaikan harga barangan yang disebarkan semasa dan selepas pilihan raya umum ke-13, beliau berkata pihak Kementerian akan mengambil tindakan terhadap mereka yang mengambil kesempatan menaikkan harga barangan.

Saripuddin berkata pihaknya akan melakukan pemantauan berterusan ke atas harga dan bekalan barangan terkawal bagi memastikan kestabilan harga dan bekalannya.

"Para pegawai penguatkuasa dan para pemantau harga di seluruh negara akan digerakkan untuk melaksanakan tugas ini.

"Kita tidak teragak-agak mengambil tindakan mengikut Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 ke atas mana-mana pihak yang mengambil kesempatan menaikkan harga barangan," katanya.

Pengguna boleh membuat aduan kepada pihaknya menerusi pejabat cawangan atau menelefon 1MOCC melalui talian 03-80008000 atau menerusi e-talian http://e-aduan.kpdnkk.gov.my jika terdapat peniaga yang menaikkan harga, katanya.



Cukup-cukuplah Anwar Ibrahim. Berhenti dan bersaralah dari politik secara terhormat. Dah macam budak-budak tak dapat aiskrim ...

Macam ini punya perangai nak jadi Perdana Menteri ? ...





20 comments:

Anonymous said...

Macamana nak buat..dia pandai kot kelentong ja...pi la berguru dgn haron din ka....insaf skit, dah nak mampoih dah

Anonymous said...

Saya dengar besok harga garam naik 5 sen, cepat2 beritahu Anwar Ibrahim..satu lagi modal nak hasut rakyat...harga garam naik 5 sen!!

Anonymous said...

Apa lagi kpdnkk... Saman wokeh. Pasal govt diam la fitnah ni berleluasa

Anonymous said...

ingat kempen kita melakukan ABC & BCL
demi memajukan Bangsa.

minority kiasu sila terjun longkang.

Anonymous said...

Parlimen Miri, PKR menang,tak pun harga gas memasak turun dr RM 35.50 jadi RM 30. So what?

Anonymous said...

Secara peribadi saya menetapkan Anwar Ibrahim disahkan 'GILA' berdasarkan beberapa kreteria

1. Gila Sex
2. Gila Kuasa
3. Gila Fatwa
4. Gila disebabkan Tekanan PERASAAN
a. Nafsu melebihi keupayaan
b. Hasad Dengki
c. Amarah yang melampau
d. Rendah Diri
e. Sakit Hati
f. Terhina di mata masyarakat
g. Tidak percaya Qada dan Qadar
h. DLL
Apa kata kerajaan tangkap dan Minta Pakar Psikologi
memeriksa Anwar sekurang-kurangnya 7 orang pakar yang bertauliah.

Anonymous said...

Harga selipar jepun naik 70 sen...cepat sebarkan! Hahahaha.

Anonymous said...

Terbaekkkkk.

Anonymous said...

Setujuuuu.

Anonymous said...

harga chinadoll naik rm 50. Cepat sebarkan...

Anonymous said...

harga kunyit idup naik seposen pukul 12.01am

Anonymous said...

harga spender putih size XXL naik 55 sen.

Anonymous said...

dari semalam macam2 benda dah 'naik', harga rotila, gas masakla....semua auta. berapa banyak kali lagi nak kena kencing beb? yang pastinya kat selangor cukai pintu still tak turun, elaun anak tadika, ibu tak kerja still tak dapat....

Anonymous said...

anda semua ingat yg kawal ekonomi adalah kaum cina. merekalah yg naikkan harga barangan. undi lagi cina...

Anonymous said...

SPR dan KPDNK kena cepat bertindak atas fitnah Anwar, cepat2 saman! Lepas PRU13 ni semua agensi kerajaan yg dihina oleh Anwar sepeatutnya bangkit dan betindak segera dgn menyaman Anwar, jangan berlembut ddn hanya bg penerangan. Semua penyokong bangang Anwar skrg hati dan mata mereka dh tertutup dgn kebenaran. Jelaskanlah apa pn walaupn benar belaka, mereka langsung x akan percaya lg. Skrg bukan zaman berlembut, skrg zaman keras lawan keras.

Jadi, ayuh semua saman Anwar.
1Malaysia saman Anwar.

Anonymous said...

Anwar menang PRU13????

...dan hadiahhadiahnya adalah,

kesemua kawasan yang ditandingi oleh DAP = TIDAK SAH!!!!

Hore!!! Hore!!!! Hore!!!!
Anwar menang ye Anwar menang ye

Anonymous said...

you ulang, you ulang I saman. I saja boleh saman semua orang. Berapa, berapa UMNO bayar you, PGay R saja tak bayar sapa sapa tau.

Anonymous said...

you ulang, you ulang I saman. I saja boleh saman semua orang. Berapa, berapa UMNO bayar you, PGay R saja tak bayar sapa sapa tau.

Anonymous said...

Anuar bukan reti ekonomi belajar ilmu sastra nak kira hutang negara dengan untung negara mana dia reti yang dia tahu pantat jubur pantat sondal habis bayar

Anonymous said...

Anwar cakap byk pun x guna..Kalau setakat menang dgn undi orang cina itu bacul dan x ada maruah namanya...Mana harga diri sebagai seorang lelaki dan islam...Di mata orang melayu anwar is nothing...BIG LOSER...Seumur hidup hanya bergntung pd org asing...menanglah dgn bermaruah spt najib...sokongan sepenuhnya dr orang melayu...penipu mcm anwar nie akan wujud sampai kiamat...