Friday, January 7, 2011


Emmm ... mungkin penulis artikel Patrick Lee terlupa untuk membaca petikan artikel dari DetikNews.com berkenaan isu amah dirogol ini adalah permainan fitnah Harakahdaily.

Mungkin terlalu sibuk untuk mengejar dateline agar diterbitkan artikel, Free Malaysia Today terlepas pandang pengakuan Rubingah bahawa beliau tidak pernah diperkosa oleh Menteri Malaysia seperti yang dicanang oleh Harakah'Al Fitnah'daily ... Harakahdaily lagi!



Atau mungkin ... ini adalah arahan 'pihak pengurusan' untuk melambung lagi cerita isu amah Indonesia dirogol agar tidak terhenti begitu sahaja. Maka, diterbitkan pula sebuah lagi artikel bagi menghangatkan lagi suasana.

Walhal ... perkara ini sudah dikira tamat. Rancangan jahat berbaur fitnah Harakahadaily musnah bersama dengan kredibiliti kononnya 'Tepat Dari Sumber'.


Harakahdaily berbangga dengan isu amah Indonesia dirogol Menteri Malaysia menjadi berita paling hangat dan sensasi ... Wow! Berita fitnah dibanggakan!

Alangkah malangnya juak juak pembangkang yang mengagungkan media ini sebagai Islamik, namun lebih menjurus kepada sensasi dan fitnah (mungkin ini salah satu dari slogan PASrael!).

Dan lebih malang lagi, mereka yang berada didalam Free Malaysia Today malas untuk membuat 'homework' dengan penafian Rubingah ... terus mensensaikan berita yang telah tamat lebih 4-5 jam yang lalu.


GWM: Free Malaysia Today & Harakahdaily ... dibolehkan membaca ... percaya jangan!


Allo kawan ... lu punya member Malaysian Insider pun sudah terbit artikel pembohongan amah Indonesia dirogol Menteri Malaysia!

sumber / pautan:
http://www.freemalaysiatoday.com/2011/01/07/jakarta-knew-about-rape-case-since-2007/


http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=30036:siapakah-menteri-rogol-amahnya&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124



6 comments:

Anonymous said...

hahhahahaha.............KANTOI.

Heboh media2 Malaysia dan GWM and The Geng mencanangkan tentang berita penafian TKI Indonesia di perkosa oleh MENTERI MINANGKABAU Malaysia.

Ada 2 faktor dalam isue ini.

1. Sekadar menyiarkan berita sahaja, samalah ia nya saperti khabar2 angin sahaja. Mengapa tidak di siarkan audio visual pengakuan penafian oleh mangsa yang di maksudkan.

2. Mengapa Dato Menteri Minangkabau tersebut tidak membuat laporan "Polis" dan menyaman mangsa dan pehak2 yang menyiarkan berita tersebut.

Adakah ini semua lakonan kerajaan Malaysia dan Indonesia dalam menjaga kepentingan masing2.

Jgn jadi macam PAPA GODOL, buat cerita tapi tiada bukti.

Unknown said...

PAPA GADOL tu bapa mertua you ke Anon 12.10am!

He He He ...

Ular Menyusur Akar said...

Dah aku agak. Berilah 1000 fakta, isu undang-undang tetap di ketepikan oleh puak-puak pembangkang. Akhbar Indonesia memang termaklom tidak bias kepada Malaysia. Jika dia boleh menafikan kes itu, jelas ia satu credit untuk tertuduh. Akhbar itu juga melampirkan surat sumpah dari mangsa fitnah (Surat Peryataan) yang tertaklok kepada kanun surat sumpah.

Apa perlu bukti video jika bukti berundang-undang yang lain dah boleh di sediakan. Jika video puak ni tetap tak terima juga. Sebaliknya, apa pula bukti orang yang buat fitnah?

Beban membukti sesuatu kes terletak kepada yang menuduh bukan tertuduh.

Dot said...

detikNEWS tak boleh dipercayai. haramkahdeili lebih dipercayai!!

astaghfirullahal'azimmmm...
dah tak tau nak kata apa dgn anon12:10 AM ni! kalau nak dikatakan dot dot dot, boleh menulis pasal kisah ni jugak tapi mungkin tak terjangkau dek akal kut....

patut cari 'adik' mangsa yg buat dakwaan tu terlebih dahulu. biar 'adik' yg bawa pihak berkuasa jumpa kakaknya robengah! jgn bawa alex migrantcare tuh! sah dah penyokong pas, tak dak dosa menfitnahpun!!

tp biasala puak2 pr ni. yg mendakwa pun blurr tapi mrk pakai percaya 100%. kalau berita penafian keluar dlm akhbar di Indonesia mrk tak percaya, penafian rakan sekerja robengah iaitu sumiati pun mrk tak percaya, penafian ds rais sudah tentu mrk tak terima langsung; ntah berita mana lagi mrk nak terima. kalau dah dasar pembangkang... kebenaran depan mata pun tak nampak. kebaikan yg adapun mrk jadi buta nak menilai....masih lagi menuduh yg bukan2!

ds rais tak payah saman. kan cikgu bard yg hebard tu dah buat laporan polis? sudah tentu polis akan menyiasat. ds rais sendiri minta polis sgerakan siasatan. malangnya pihak Indonesia meminta hentikan pulak kisah ni!!! mrk minta orang ramai hormati kehidupan robengah yg aman damai bersama keluarganya. tapi apahal plak dgn keluarga ds rais yg terganggu dgn fitnah yg dahsyat ni????

Unknown said...

Anti Bohmau ...

Tolong kasi Cili Boh sikit mulut Anon 12.10am. Susah betul mau paham cerita senang ni ...

Anonymous said...

hahaha(300x)..pasni chegu bard akan jadi chegu ba'sta'rd lak...