Tuesday, January 11, 2011


Pak Lah mengutuk tindak-tanduk ADUN Komtar, Ng Wei Aik ketika menyertai operasi menyita sebuah restoran nasi kandar baru-baru ini yang disifatkannya sebagai angkuh dan bodoh!

Pak Lah menegaskan, wakil rakyat DAP itu tidak sepatutnya bertindak sendirian dengan sesuka hati mencampuri urusan penguatkuasaan.

''Dulu DAP tuduh UMNO sombong,angkuh. Tetapi tengoklah,rupa-rupanya mereka yang angkuh," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Ulul Albab di MRSM Kepala Batas semalam.

Turut hadir Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara), Datuk Seri Idris Jusoh; ADUN Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin dan ADUN Bertam, Zabariah Wahab.

laporan dari UTUSAN menyebut Ahad lalu, Restoran Syed Kassali Mohamad Aliyar di Lebuh Maccalum kecoh apabila kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang merampas kerusi, meja, televisyen serta peralatan lain yang terdapat di dalam premis tersebut.


Sebelum restoran berkenaan didatangi penguat kuasa, berlaku satu kemalangan melibatkan dua buah kereta berhampiran restoran itu kira-kira pukul 10.10 malam. Sebuah kereta yang dipandu seorang wanita tua merempuh sebuah kereta lain yang dinaiki sepasang suami isteri sebelum terbabas sehingga ke kawasan kaki lima restoran berkenaan.

Sejurus kemudian,Wei Aik bersama-sama kakitangan MPPP 'menyerbu' restoran berkenaan dan didakwa mengeluarkan kata-kata kesat termasuk berunsur perkauman kepada pemilik restoran berkenaan. Tindakan Setiausaha Politik Ketua Menteri, Lim Guan Eng itu mendapat kecaman pelbagai pihak termasuk Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) manakala Pemuda UMNO pula menyifatkan ia tidak ubah seperti perbuatan 'mafia mabuk'.


Tun Abdullah yang juga Ahli Parlimen Kepala Batas berkata,Wei Aik sepatutnya merujuk kepada pihak berkuasa bagi membolehkan tindakan penguatkuasaan dilakukan mengikut peruntukan undang-undang.

'Di mana-mana pun kita sudah ada peraturan yang ditetapkan, kena ikutlah peraturan itu. Bukan boleh bertindak dan buat sesuka hati, tindakan Wei Aik itu tidak kena cara' tegasnya.


POST BY WAYNE...

11 comments:

Anonymous said...

bangsa ni korang bagi peluang je....abislah...bukan kepala korang aje dia pijak....agama islam pun diorang boleh main-mainkan

hisham said...

pasai la kat kampong aku sekorq cina pun tak bolih masuk...
dengarq cerita...masa tu aku umorq5 tahun...ada cina masuk juai aiskrim pakai basikal..
basikal dengan tong aiskrim termasuk cina penjual tu ghaib teruih..
cerita ni berlaku 50tahun dulu...
sampai la tak dak sekorq cina berani masuk...
ada sekali budak2 cina pi berkelah di sungai...empat2 tayar kereta hilang...

Pak Lah Haramjadah said...

Bro, Pak Lah ni kalau diam lagi baik, memang betul cina ng wei aik ni memang pukimak! Tapi pak lah pun tak kurang pukimaknya!

Kalau tak kerana pukimak LeLah ni Penang tak akan jatuh! Pak Lah wajib kena laknat dari dunia sampai akhirat!

Fuck u abdullah bodohwi

Mae said...

Melayu saja yang selalu ingat nak ikut peraturan. Bodoh !

Anonymous said...

dollah nih perasan baguih..tak sedaq ka hang punya pasai negara ni jadi tunggang langgang skrg ni..ada hati nak komen konon..menyirap betui aku ngan sidol nih.

Tangga Langit said...

salam GWM,

saya sudah pautkan dan follow blog anda...

trima kasih kerana bersama2 ganyang pembangkang !!!

anti bohmau said...

BIAQPILA ORANG TUA TU NAK KATA APA PUN, DAH TAK JADI APA DAH. pedulik apa..

LAINLA KALAU TUN M BERUCAP, RAMAI LG YG AKUR DGN KEBIJAKSANAAN TUN. KATA2NYA BERISI & SELALUNYA TEPAT...

Anonymous said...

ORG2 PENANG TAK NAK SAMAN TUN LELAH ATTIDURI KA, SBB KRN BODO DIA DGN ALMENANTUNYALAH PENANG, KEDAH, PERAK DAN SELANGOR JD TUNGGANG LANGGANG................AGAMA DICABAR, BANGSA DIHINA DAN DIPERBODOH.... YG PALING BODOH ANTARA YG BODO IALAH TUN LELAH ATTIDURI. Paling aku tak leh lupa masa si eli bogel tuduh ada cina kena dera, walhal melayu, tun lelah dgn bangang baghalnya hantr menteri ke cina suruh minta maaf...

Anonymous said...

itu lah jangan bukan mulut tun lah kan da kena kutuk sebab kau bn kalah , penang jatuh kat DAP.. hang punya akal memang begap@bebal...Hang pi duduk celak puki bini hang tu...lagi baguih...Fuck yr mother lah Dollah...

wanzal said...

ORANG TUA BANGANG SEKOR NI HARI NI PANDAI CAKAP..CELAKO SUNGGUH. DULU DIA DGN MENANTU DIA JADI HARAM JADAH PELINGKUP PARTI..CELAKO CELAKO

Anonymous said...

haha

diriwayatkan dulu saidina ali ada berpesan"jangan di ambil nasihat dari siapa dia datang tp ambillah dari apa yg dia sampaikan"

maksudnya kalau pencuri tu yang nasihat kita jangan mencuri,nasihat tu kan baik,tapi yang bg nasihat tu pun poyo je lebeyh,dia sendiri x buat,tapi kalau dia dah bertaubat,kan bagus nasihat itu?

kalu si bodoh yang kata mereka (itu) yang celaka tu bodo PIANG,betol la tu,tapi si bodo tu dah menyesai ka perbuatan dia dulu?

hehe

-pengembala kambeng