Monday, January 24, 2011



Ketika saya ingin membuat artikel berkenaan dengan DUN GALAS ini saya terpandang satu artikel yang nampaknya tak habis-habis mengatakan Datuk Seri Najib ini lebai malang dan sebagainya.

Artikel yang saya baca ini menyebut sumber yang Pakatan Rakyat perolehi sekiranya mendapat menerajui Malysia ialah memerangi rasuah yang menyebabkan negara rugi RM28 bilion setahun dan memotong balik RM19 bilion subsidi yang diberikan kepada IPP.

Subsidi untuk rakyat RM10 bilion akan diberi semula supaya minyak dan makanan dapat dikawal dan menstruktur semula tol di Malaysia dengan kos RM23 bilion dan elaun tambahan kepada guru RM3.2 bilion setahun.

jika dijumlah dengan anggaran pendapatan hasil daripada memerangi rasuah dan memerangi kroni ialah RM47 bilion dan perbelanjaan hanya RM32.2 bilion, maka Pakatan Rakyat mampu malahan lebihan. Ini tidak masuk lagi hasil balak, minyak, kelapa sawit dan sebagainya di mana sekarang rakyat hendak dengar hujah Datuk Najib yang kata kalau laksana janji Pakatan Rakyat maka negara akan bankrap.

Ini adalah pelan yang PAKATAN ... betul ker akan menjadi ??? cuba anda lihat sendiri di negeri-negeri yang PAKATAN ambil sendiri sekarang ini. KERAJAAN PERSEKUTUAN telah memberi peruntukan berjuta-juta untuk membina pembangunan di negeri-negeri berkenaan.

sekarang apa jadi ??? macam ini ker nak memerintah Negara ??? kononnya nak memberi rakyat keselesaan dan bebas dari Rasuah !!!

Kalau nak memerintah Negara, selesaikan masalah negeri dulu dan tunjukkan kepada rakyat yang PAKATAN boleh memberi keselesaan kepada rakyat,bukan nak menjahanamkan Negeri dan memusnahkan hak rakyat,contoh terdekat di PULAU PINANG. Saya tidak mahu sebut lagi negeri mana lagi yang di pegang oleh PAKATAN ni.anda sudah tahu kan ???


POST BY WAYNE...

1 comments:

Anonymous said...

PR = PENIPU PE'RANJAU'