Wednesday, January 26, 2011


PAS semakin bijak menggunakan khidmat artis sensasi untuk menghangatkan suasana dalam ceramah pembangkang di PRK Tenang.

Buktinya, PAS telah menjemput artis lawak jenaka RAJA PUTAR ALAM dan MAT SABUN untuk turut membantu kempen pilihanraya kecil ini.

GWM tidak diberitahu berapa jumlah bayaran yang diperuntukkan kepada dua (2) artis lawak jenaka ini. Khabarnya RAJA PUTAR ALAM mendapat bayaran agak lumayan jika dibandingkan dengan MAT SABUN.



Penasihat 5% cukup teruja menanti persembahan kedua anak buahnya kerana komisen masih lagi belum diterima.

Penganjur mula menjemput MAT SABUN untuk memulakan ceramah dan selingan lawak jenaka bagi menghangatkan lagi suasana malam di pekan Labis.


Agak mengejutkan ... RAJA PUTAR ALAM potong 'queue' MAT SABUN! ... Tergamam MAT SABUN melihat perbuatan rakannya. Beliau hanya merenung dengan amarah kepada RAJA PUTAR ALAM.

RAJA PUTAR ALAM cuba membuat lawak jenaka dengan aksi aksi yang meloyakan.



Lawak RAJA PUTAR ALAM semakin menjijikkan dengan aksi yang dipertontonkan.




Penganjur cuba menenangkan keadaan dan menjemput MAT SABUN untuk memberi ceramah seterusnya. Kelihatan MAT SABUN menegur dan memarahi RAJA PUTAR ALAM kerana potong 'queue'.




Keadaan menjadi agak tegang ... kedua dua pelawak tidak bertegur sapa! RAJA PUTAR ALAM sibuk 'twitting' ... MAT SABUN hanya mampu melihat nota lawaknya sahaja. Promoter Fun Fair kelihatan tercengang!


Penonton yang resah dan mula menjerit 'boo' kepada penganjur. Rata rata mula menyampah dan memarahi sikap kedua dua pelawak ini yang berlagak 'diva'.


Penganjur akhirnya terpaksa meminta RAJA PUTAR ALAM untuk meninggalkan pentas ceramah kerana tidak mahu berlaku sebarang pertengkaran dan pertumpahan darah.


Wajah Promoter Fun Fair disebelah RAJA PUTAR ALAM agak sugul kerana penganjur tidak mahu membayar satu sen pun kepada khidmat lawak oleh RAJA PUTAR ALAM yang berlagak 'diva'.

Penasihat 5% telah lari hilang entah ke mana ... Ceramah PAS semakin membusuk!


sumber / pautan:
Gambar ihsan yang menarik dari blog Media Permatang Pauh

3 comments:

marilyn said...

Kah kah kah (pinjam gelak Hishamudin Rais)

Mmg lawak gila la bro...

Anonymous said...

Sebenarnya semua org yg ada hontak kena ketawakah KAH KAH KAHKAH KAHKAHKAHKAH...........kpd si hisyamudin kais rais ni. krn manusia bodoh tu tak serik2, bergelandangan di negara org berpuluh tahun krn penakut, diberi peluang balik ke tanah air masih tak reti pikir yg haq dgn batil..........udang punya hontak betul................

Anonymous said...

semoga ALLAH MELAKNAT SEKERAS2NYA PEMILIK DAN SESIAP SAJA YG TELIBAT DENGAN BLOG LAKNATULLAH INI..AMIN