Monday, January 3, 2011


Jika beginilah caranya, mungkin ada baiknya PAS Kelantan turut mempertahankan syeikh syeikh DAP yang telah mati sepertimana mereka mempertahankan kenyataan 'serangan bom bernai mati' Wan Abdul Rahim Wan Abdullah.

Kerana ... P Patto dan yang seangkatan dengannya di dalam kubur sepatutnya juga diiktiraf sebagai mereka yang telah berubah prinsip seperti Karpal Singh.


Setiausaha PAS Kelantan, Mohd. Zaki Ibrahim beranggapan ia adalah prinsip yang betul dan yakin Karpal Singh kini sudah berubah dan bertaubat. Benarkah begitu?


Mohd. Zaki Ibrahim menyokong kenyataan Wan Abd. Rahim berdasarkan prinsip tiada sebab bagi sesiapapun hendak menentang orang yang sedia berbincang dalam perkara pelaksanaan negara Islam walaupun dia bukan dari kalangan orang Islam.

Pengorbanan itu dibuat atas dasar kesetiaan dan semangat setiakawan PAS terhadap pakatan pembangkang. Sekaligus mempertahankan Karpal Singh yang 'diserang' pelbagai pihak berhubung pendiriannya membela Anwar sedangkan Karpal ni yang mendedahkan kegiatan salah laku seks Anwar pada 1997 di Dewan Rakyat.

2 comments:

Salam semua (R)... said...

Salam ziarah...

pacat said...

biasa la PAS kalau kaum & puak2 sendiri semuanya betul dan islamic! Tak hairan jika puak2 ini juga sanggup menerima Chin Peng kembali, angkat Anwar sebagai pemimpin islam, anggap LGE sebagai khalifah !!!