Wednesday, January 5, 2011


Penjelasan bernas menurut pengertian undang undang dari Hafarizam Harun memang menampakkan Khalid Ibrahim (dibawah seliaan Anwar Ibrahim dan DAP) sengaja mempolemikkan isu perlantikan Mohammed Khusrin Nawawi sebagai SUK Negeri Selangor.






GWM rasa tidak perlu lagi Khalid Ibrahim bersusah payah dan memeningkan kepala mempertikai pelantikan telah dibuat dan perkenan daripada Sultan Selangor.










Cubaan Khalid Ibrahim dan pakatan pembangkang untuk mengembalikan kuasa Sultan Selangor merupakan permainan politik licik untuk mengaburi mata rakyat, sepeti yang telah berlaku di Perak ... kecoh dibuatnya.

Apakah Khalid Ibrahim dan pakatan pembangkang tidak langsung memahami penjelasan dari Fasal 98, Undang Undang Tubuh Kerajaan Negeri ... perlukan 2/3 majoriti ahli dewan.


Mengapa perlantikan KSU Negeri ini dianggap Maha Penting sehingga perlu dibuat secara tergesa gesa dan tergempar? ... sudah tiada lagikah perkara perkara pokok yang lebih penting yang sepatutnya diberikan keutamaan.

GWM nampak wayang politik ini tidak lebih dari mahu mengheret institusi Raja dan Kesultanan Melayu ke kancah politik.



Sama seperti yang berlaku di Kelantan ... bagaimana kerajaan PAS Kelantan melarang lompat parti dengan sumpah bai'ahnya.

Kes yang dibawa ke Mahkamah Persekutuan telah ditolak kerana tidak selaras dengan undang-undang Persekutuan yang mana individu berhak atau bebas untuk menyertai mana-mana parti.

Tak ke bodoh tu ...


Hairan! Mana menghilangnya Punaisihat Anugerah Tuhan dari memberi sebarang kenyataan berkenaan isu di atas ... Bukankah Anugerah Tuhan tersebut terlibat sekali dalam meminda Perlembagaan berkenaan Kuasa Raja Raja Melayu ... Takut ye!

GWM : Cukup terlalu ramai manusia di dalam pakatan pembangkang yang berfikiran beku, kaku, bengap dan bebal ...


3 comments:

Anonymous said...

DEFINASI HAFALRIZAM HARAM........

SIAPA DIA NIE?

PEGUAM YG PALING BODOH DALAM MALAYSIA TAPI BOLEH HIDUP CARI MAKAN KERANA BERSELINDUNG DI SEBALIK PARTI UMNO.

SEMUA KEJAYAAN KES YANG DI KENDALIKAN SI PEGUAM BENGAB NI SEMUA NYA ADA LAH KERANA FAKTOR CAMPURTANGAN POLITIK. KALAU IKUT UNDANG2 MMG SI BENGAB NIE MMG KALAH KES JE SELALU.

TU YG SI BENGAB NI NAK TUNJUK PANDAI. CUBA SI BENGAB NIE TIADA KENA MENGENA DGN UMNO......SEMUA HAKIM MENYAMPAH NAK NENGOK DIA. MESTI ASYIK KALAH KES JE.

Anonymous said...

Dia pun da banyak kali kalah dengan Hanipa Maidin.. Cek ler Rekod. Sekarang ni Admin blog ni yang Goblok.. hua hua hua jangan marah

seapo said...

original site click site content Website next website here