Thursday, January 5, 2012


Ahhh ... tajuk berita sudah menunjukkan pembangkang sudah mahu menjadikan institusi pengajian tinggi tertua bumiputera sebagai medan baru untuk dihuru-harakan.

Bukan main hebat tajuk berita ... 'S’gor tandatangani MoU dengan UiTM'. Dengan siapa Xavier Jayakumar mengadakan perjanjian MOU bagi membantu secara aktif aktiviti akademik dan sosial warga siswa di kampus utama universiti itu di Shah Alam.

Aktiviti akademik apa yang boleh dilakukan oleh Mahasiswa Robot dibawah ini ...


Barangkali aktiviti akademik yang mampu dilakukan oleh Mahasiswa Robot ini adalah goyang pagar, panjat pagar, demonstrasi waktu tengah malam, baring beramai-ramai ditengah jalan, pecah gelas dan tingkap kampus ... atau apa sahaja aktiviti yang mampu menguru-harakan situasi kampus dianggap sebagai 'aktiviti akademik'.



Majlis menandatangani perjanjian tersebut disempurnakan oleh Timbalan Presiden Kami, Khalid Mohd Ismath dan Exco kerajaan negeri, Dr Xavier Jayakumar di Shah Alam hari ini.

“Ini adalah komitmen kerajaan negeri dalam membantu warga universiti dalam menjayakan aktiviti-aktiviti mereka. Ia membuka jalan bagi hubungan erat antara persatuan mahasiswa universiti tersebut dengan kerajaan negeri di masa-masa yang akan datang.

“Sebelum ini kerajaan negeri melalui beberapa Exco negeri turut memberikan bantuan kepada beberapa buah universiti lain,” kata Dr Xavier yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin dalam satu kenyataan media.




7 comments:

Anonymous said...

Kafir anjing sangat minat hal melayu dan islam. Dulu masuk masjid, ni nak masuk pusat pengajian yg semuanya melayu. mamat tu sudah di beli. Xavier go take care of the sampah in Selangor la, not our malay institution ass hole.

melayuangkat said...

Habis mengenai MELAYU mereka redah...sampai ke UiTM.

Anonymous said...

budak melayu bangsat jugak yg bagi buka lubang utk mereka redah, so sapa yg bangang kalau bukan anak melayu ni yg jadi keldai org kafir! aku lahir dr uitm... pure anak mara, jgn nk menggadaikan hasil titik peluh bangsa sendiri. kalau rasa tak ada maruah sgt pergi gadai keturunan kau sendiri jgn gadai keturunan org lain. aku harap sgt censalor uitm bertegas dan tidak berkompromi dgn manusia bangang yg mcm ni.

Anonymous said...

apa punya celaka punya xavier ni..sign mou apahal...dlm universiti..nampak sangat politik akan menjadi byk ....sudu dari kuah....lepas ni plajar dok fikir aktiviti menjahanamkan negara..bukan ingat aktiviti utk belajar lagi.
Ada udang balik batu...tolong tgk Pak Menteri..celaka depa dah beli anak2 melayu dlm kampus lagi..Inilah VIRUS generasi akan datang.Budak2 Melayu yg jual Agama, Bangsa dan Negara adalah bangsat pencacai DAP.

Anonymous said...

hidup kalau tak tahu bersyukur macam tu la..

Anonymous said...

Hati hati Sayang!....jangan biarkan

Anonymous said...

pembangkang mahu Melayu gagal dalam hidup mereka kerana yang banyak berdemo adalah melayu...