Wednesday, January 25, 2012







TEL AVIV, 25 Jan - Gerakan kempen 'Gay Tourism' yang dilancarkan sejak dari Julai 2010 telah menjadikan ibu negara Israel ini sebegai hub terbesar bagi golongan homoseksual di mana pasangan gay boleh bergerak bebas dan berkucupan dikhalayak ramai.

Kempen penjenamaan yang dijalankan disokong dan dibantu dengan bantuan dana oleh kerajaan agar Tel Aviv muncul sebagai destinasi utama bagi pelancongan golongan homoseksual di Asia Barat.

Kerajaan Tel Aviv memperuntukkan kira-kira USD100,000 (RM310,000) sebagai bajet pemasaran antarabangsa bagi menjalankan kempen pelancongan gay ini secara agresif. Pegawai kerajaan menganggarkan ketibaan berpuluh ribu pelancong gay di Israel dalam melonjakkan lagi pendapatan melalui sektor pelancongan.

Pegawai Kementerian Pelancongan, Pini Shani menyifatkan pelancong gay berpotensi besar dalam mempromosikan Israel sebagai hub terbesar golongan homoseksual dan melantik pelancong ini sebagai duta muhibbah bagi Israel.

"Kami cuba mewujudkan model keterbukaan, toleransi dan pluralisme melalui kempen ini," kata Datuk Bandar Tel Aviv, Ron Huldai. KLPOS, 25 Jan 2012



"Kami perlu menilai kembali undang-undang (homoseksual) lapuk ini supaya tidak dilihat sebagai menyusahkan dan dianggap sebagai relevan."



Pemimpin manakah dalam negara ini yang begitu sibuk memperjuangkan isu homoseksual baik dari segi hak bersuara mahupun beria benar mahu menukar undang-undang homoseksual yang sudah dianggap tidak relevan?

Hatta barisan pemimpin DAP sekalipun cukup geli geleman mahu memperjuangkan isu LBGT, apatah lagi Khalid Samad ... sekalipun tergolong dalam gerombolan tegar LiberaLiwat, tidak pernah sekalipun terlintas mahu mengangkat martabat golongan LBGT.

Lihat, teliti, kaji dan dalami kronologi perjuangan LiberaLiwat Anwar Ibrahim ... masih banyak isu dan masalah sosial yang boleh diketengahkan oleh Anwar sebagai pemimpin pembangkang.

Mengapa isu LBGT tetap menjadi pilihan utama perjuangan suci Anwar Ibrahim, baik dalam negeri mahupun di luar negara? ... Bakal Perdana Menteri Malaysia?