Wednesday, January 11, 2012


Kedua-dua kes ini melibatkan perkataan 'MATI' ...

Satu kes telah mengakibatkan keMATIan mendiang Teoh Beng Hock dan satu lagi kes bertujuan untuk meMATIkan hak dan keadilan bagi Saiful Azlan Bukhari untuk mengemukakan kes ke peringkat tertinggi kamar hakim.




Golongan LIBERALIWAT cukup bersungguh-sungguh mencanang isu kematian Teoh Beng Hock sehingga menuding jari kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang didakwa terlibat menyebabkan kematian mangsa. Hak dan keadilan demi demokrasi, dituntut oleh golongan LIBERALIWAT ini agar kerajaan tunduk sehingga tercetusnya penubuhan Suruhanjaya Diraja Untuk Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock.

Dan apabila keputusan diumumkan oleh Suruhanjaya, golongan LIBERALIWAT ini terpaksa akui minda dan akal mereka telah diliwat oleh parti DAP yang mahu menutup penyalahgunaan kuasa dengan membolot keuntungan melalui nama nama syarikat kontraktor bumiputera.




Musykil ... kerana golongan LIBERALIWAT ini tidak pula mahu mengheret parti DAP untuk didakwa atas tuduhan cuba mengelirukan masyarakat dan penyalahgunaan kuasa dan wang rakyat.

Lebih musykil ... apabila golongan LIBERALIWAT ini pula bersungguh-sungguh menempelak dan menolak laporan dari Suruhanjaya Diraja Untuk Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock, atas nama hak dan keadilan.




Namun apa yang lebih mendukacitakan apabila melihat golongan LIBERALIWAT sekali lagi cuba untuk menolak hak dan keadilan bagi mangsa liwat Saiful Azlan Bukhari yang diliwat sepuas-puasnya oleh PELIWAT TEGAR.


Sudah ada cubaan dari golongan LIBERALIWAT untuk menghalang Saiful Azlan Bukhari dari mendapatkan hak dan keadilan yang sewajarnya.

Majlis Peguam diLIWAT untuk mendesak dan memulas tangan Peguam Negara supaya lebih fokus kepada kes-kes jenayah yang lebih serius dan tidak membuang masa serta wang rakyat dari melayan tuntutan Saiful Bukhari Azlan yang mahu mengemukakan rayuan di Mahkamah Rayuan.


Sudah semakin jelas tindakan golonagn LIBERALIWAT cuba bertindak membelakangkan prinsip keadilan untuk mana-mana individu yang berhak mendapat pembelaan yang adil hingga ke peringkat tertinggi badan kehakiman.

Perlu diingat ...

Hakim hanya menolak kes berdasarkan keraguan terhadap DNA dan tidak dapat memastikan 100 peratus bahawa integriti sampel DNA yang dikemukakan sebagai bukti tidak terusik.



Sebagai peguam, YB Zulkifli Nordin berpendapat adalah menjadi tanggungjawab bagi Peguam Negara untuk membela mangsa yang diliwat demi keadilan undang undang dan pekara ini dituntut sama sekali oleh Rakyat Malaysia.

"Kedua, perlu diingatkan bahawa aduan yang dibuat oleh Saiful dan pertuduhan yang dikemukakan oleh Pendakwaraya terhadap Anwar dibawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan ialah melakukan liwat melalui “dubur” terhadap stafnya Saiful Bukhori secara paksa! Maka Pendakwaraya mesti membuktikan tanpa sebarang keraguan elemen-elemen berikut:

mesti ada kemasukan kedalam dubur;
kemasukan itu secara paksa tanpa kerelaan.



Saiful Azlan Bukhari berhak diberi ruang secukupnya untuk menuntut keadilan bagi dirinya tanpa ada mana-mana pihak cuba membelakangi prinsip keadilan semata-mata mahu melepaskan tengkuk PELIWAT TEGAR.




1) Saya Azlan Mohd Lazim, bapa kepada mohd saiful berasa sangat kecewa dgn kenyataan bar council yang menyarankan agar pihak Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan berhubung keputusan kes anak saya yang diputuskan mahkamah pada 9/1/2012.

2) Pada hemat saya, tindakan Majlis Peguam itu dilihat sebagai langkah untuk menidakkan hak seorang warganegara untuk diadili, dan didengar rayuannya sehingga ke peringkat yang tertinggi menurut Perlembagaan Malaysia.

3) Majlis Peguam seharusnya bersikap 'neutral' dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.

4) Adakah gesaan tersebut melambangkan pendirian semua peguam-peguam di Malaysia atau hanya pendirian tertentu individu-individu yang menduduki kerusi Majlis Peguam yang berkepentingan politik?

5) Mengapa Majlis Peguam selama ini pernah tidak bantah pihak tertuduh dalam perbicaraan kes ini yang ikut rekod telah membuat 36 kali rayuan? Ini baru kali pertama pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang. Mengapa ada 'double standard'? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP, ahli politik, hak beliau dinafikan denga begitu sahaja?

6) Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukan rayuan.

7) Sebagai bapa, Saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya bagi mengembalikan nama, maruah beliau, juga seluruh keluarga saya.

AZLAN MOHD LAZIM 11 Januari 2012



7 comments:

Anonymous said...

Setujuuu. Artikel yg hebat.

oRang kAmpong said...

bro hang jgn sebut beng hock.menyirap darah aku kat puak2 PASBERG HARAMJADAH ni.

Nam Ron said...

Menyokong dan membela orang yang telah rabak juburnya adalah tindakan yang paling hina..lebih baik membela orang yang dizalimi!!..

Nam Ron said...

Sepatutnya bapak saiful bawak anak dia pergi berubat pulihkan jubur yang rabak..bukan dok mintak simpati merayu kat Ag!..kahkahkah...kalau pungkoq saiful dah gatai sangat bawak mai sini aku tutuh pulak biar sampai keluar ayaq kunyit!...kahkahkah!!!

Anonymous said...

Jin Jubor anak didik AnUar!!( Jan12 7.02am)..Hang cakap bole lah..kalau kena pungkok hang camana..kalau aku tutuh pungkok hang 10 tahun hang non stop keluaq semua dlm pungkok hang....

RH said...

Begitulah akhlak penyokong dsai. Sama rendah dengan diri beliau. Harta dunianya berlambak tetapi berakhlak jijik. Para penyokong sememangnya tidak nampak akan kebenaran kerana hati mereka telah tertutup untuk menerima kewarasan berfikir.

Nam Ron said...

Pelik bin ajaib bila ada pihak yang nak mebela orang yang telah musnah stor kunyitnya!...kahkahkah...

saifol jual jubur kat Anwar dia dapat duit...
Saifol jumpa najib pasal kena tutuh, dia dapat duit....
Saifol buat laporan polis, dia dapat duit...
saifol mengaku kena jubur, dia dapat duit....

Hangpa pencacai bela saifol dapat APA!....kahkahkah...dasar pencacai tukang pikul tong taik Umno!..kahkahkah