Friday, January 20, 2012




Assalammualaikum,

Untuk makluman semua, kelmarin, peguam saya Tetuan Zamri Idrus & Co telah menghantar sepucuk surat rasmi bagi pihak saya kepada YBhg Tan Sri Abd Ghani Patail, Peguam Negara, memohon beliau untuk memfailkan notis rayuan ke Mahkamah Rayuan ke atas keputusan yang di buat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9hb Januari 2012.

Saya terpaksa mengutus sepucuk surat rasmi ini kerana sehingga ke hari ini tiada maklum balas terhadap permohonan terbuka saya dan bapa dari YBhg Tan Sri sama ada beliau akan memfailkan rayuan atau tidak. Masa juga semakin suntuk.

Rayuan ini penting kerana ia membabitkan maruah dan masa depan saya.

Jika saya berhak memfailkan rayuan itu sendiri, saya akan berbuat demikian tanpa menyusahkan individu lain. Namun kuasa mutlak untuk memfailkan rayuan, hanya terletak ditangan Peguam Negara.

Pada hemat saya, saya hanya menuntut hak saya sebagai warganegara Malaysia seperti yang termaktub dalam Perlembagaan dimana setiap aduan itu berhak didengar dan diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Tertinggi.

Saya berdoa agar Peguam Negara mempertimbangkan permohonan saya ini.

Terima kasih saya ucapkan pada rakan-rakan dan semua pihak yang mendoakan dan menyokong saya untuk permohonan rayuan ini.

Saya akan terus berdoa, sabar dan istiqamah.

SAIFUL BUKHARI AZLAN
19hb Januari 2012





4 comments:

Anonymous said...

Udah2 ler saipol. Mana boleh kau lawan Anwar! Dia org besar kat Malaysia ni.

Kau pun kenal kwn2 dia. Billionaire2 dr seluruh dunia. KAU TU SAPER nak lawan dia? haha

Dia tiup kau pun boleh tumbang!

Doa la bnyk2 pada tuhan kau. Harap2 dia akan tolong kau...kalau dia boleh! haha

-LGBT 4ever!!-

Anonymous said...

Anwar n the gang cuba menafikan hak saiful. Rupa2nya anwar lah yg mengkanggarukan mahkamah kt malaysia nih.
Q: Brp anwar byr ghani?

Anonymous said...

Wei Anon Jan 20,2012 10.44AM
Kau jgn cabar sgt dan menghina Allah SWT tuhan kami ya. Kau belum tgk lagi kekuasaan Dia. Ada bontot kau berulat kot menghina kekuasaanNya.Kau ingat Anwar kau tu besar sgt ke..pirraahhh penakut mcm cencurut.Berani buat dan mengonkek je tp takut bertanggungjawap.Dia tu pun tak lama lgi kojol depan kau le...masa tu baru kau sedar kekuasaan Allah SWT tuhan yg kami sembah.
Saudara Saiful byk bersabar ya...Allah Ta'ala sentiasa bersama dan mendengar hambaNya....InsyaAllah kamu akan dpt keadilan akhirnya nanti.

Anonymous said...

Wei Anon Jan 20,2012 10.44AM
Kau jgn cabar sgt dan menghina Allah SWT tuhan kami ya. Kau belum tgk lagi kekuasaan Dia. Ada bontot kau berulat kot menghina kekuasaanNya.Kau ingat Anwar kau tu besar sgt ke..pirraahhh penakut mcm cencurut.Berani buat dan mengonkek je tp takut bertanggungjawap.Dia tu pun tak lama lgi kojol depan kau le...masa tu baru kau sedar kekuasaan Allah SWT tuhan yg kami sembah.
Saudara Saiful byk bersabar ya...Allah Ta'ala sentiasa bersama dan mendengar hambaNya....InsyaAllah kamu akan dpt keadilan akhirnya nanti.