Thursday, January 19, 2012





KUALA LUMPUR - Go back to gold, former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad tells economies entangled in a financial crisis.

The world should re-look at valuing their currencies against the precious commodity instead of the US dollar, Dr Mahathir said at the International Conference on Global Movement of Moderates dinner yesterday.

He added that the price of gold had been rising while the US dollar suffered a devaluation.

Full article, click ... I'M TALKING ABOUT MONEY, NOT LBGT!



Cukup berbeza ideologi dan pemikiran dua pemimpin ini. Seorang mantan Perdana Menteri, satu lagi mentekedarah mahu menjadi Perdana Menteri!

Kedua-duanya bercakap mengenai isu hak asasi manusia ...

Tun Dr Mahathir lebih senang berbicara tentang ketidakadilan sistem kewangan global. Sekaligus memperjuangkan hak asasi sejagat untuk kembali menilai matawang bersandarkan kepada nilai emas selain dari US Dollar ... perlunya menilai kembali matawang bagi kawalan dan dan kestabilan sistem kewangan global.

Tun Dr Mahathir menerangkan bagaimana US Dollar yang digunapakai menjadi tidak bernilai apabila tidak bersandarkan emas sebagai asas penilaian matawang. Beliau menjelaskan betapa pentingnya matawang yang perlu kembali dinilai dan bersandarkan kepada emas bagi urusan perniagaan agar tidak berdasarkan kepada spekulasi dan manipulasi semata-mata.



Begitu juga dengan Anwar Ibrahim ... beliau juga memperjuangkan hak asasi manusia!

Anwar Ibrahim lebih senang berbicara tentang hak asasi manusia yang bersifat luar tabi'e, manusia yang telah rosak minda, akhlak dan pegangan hidup. Inilah perjuangan beliau di peringkat antarabangsa untuk kesejahteraan manusia di dunia.


"Kami perlu menilai kembali kembali undang-undang (homoseksual) lapuk ini supaya tidak dilihat sebagai menyusahkan dan dianggap sebagai relevan."



Anwar, Anwar ... belum habis lagi mempertahankan 'kote bengkok' kaum kerabatnya!




1 comments:

Anonymous said...

mane lu tau kote anwar bengkok ni? lu penah kena jolok dgn dia ke? kahkahakahkah.....