Saturday, January 28, 2012





"Saya dibawa oleh pemimpin tempatan pada Julai 2010 sewaktu mengadakan lawatan rasmi di pasar tani Taman Melawati untuk berjumpa dengan pemilik pangsapuri yang sedang mengadakan piket membantah pemaju yang lewat menyiapkan projek ini," kata Noh Omar.

Noh Omar berkata beliau berjanji untuk membawa isu ini telah kepada kabinet dan meminta pertolongan dari Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Dato' Seri Kong Cho Ha untuk turut membantu menyelesaikan projek yang terbengkalai sekian lama.

Menurut beliau penyerahan kunci telah dilakukan kepada 211 pemilik dan baki penyerahan akan dilakukan pada minggu hadapan. Sehingga kini enam blok sudah siap dan boleh diduduki manakala 3 blok lagi dijangka siap pada April 2012.

Sebelum itu, pembeli unit pangsapuri Ukay Bistari melalui Persatuan Pemilik Bangunan Terbengkalai Malaysia (Victims) telah menyerbu menyerbu pejabat tapak pihak pemaju untuk mengambil kunci rumah sebagai protes terhadap kegagalan pemaju menyerahkan kunci hari ini seperti yang dijanjikan pada 27 Disember lalu.

Persatuan ini pernah cuba mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetapi tiada satu pun jawapan positif sebaliknya sering ditolak dari satu jabatan ke jabatan yang lain.





13 comments:

Anonymous said...

kenapa ye bloger umgok tarah bahalol akau jamban ye,apa kena mengena projet tu ngan krajaan negeri ya

C L J said...

Terlibat teraniaya itu adalah rakyat jelata. Kerajaanlah kena tolong. Kerajaan negerilah yang paling dekat dengan projek projek perumahan kerana berbagai kelulusan adalah tertakluk kepada kuasa kuasa PBT dan Kerajaan Negeri.

Walau bagaimana pun perihatin luar biasa Dato Noh selaku pemimpin yang mendahulukan rakyat telah berjaya membawa perkara ini kepada Kabinet dan telah menyelesaikannya. Tahniah dan terima kasih Dato Noh.

Anonymous said...

pemimpin PR ni senang je bagi alasan bila tak tau buat keje....

jawapan bewak dia..ini semua salah umno


hehehee kasian juak2 depa sampai bila la nak diperbodoh2kan oleh pemimpin PR ni yg kononnya pandai utk menguruskan segala tapi Hampeh..

umno jugak yg kena ambik tau dan beri bantuan

pemimpin PR ni keje tak tau tapi tau tabur janji je...lain kali hati2

umno segala2nya

Anonymous said...

teruk juga kerajaan khalid...kalau dah ambil kuasa kuasailah betul2, tak kiralah sampah ke atau ape ke yg kau dapat ..mesti cuba selesaikan untuk rakyat yg memilih kamu PKR...Ini kerajaan pusat pula yg datang menjengok..oiii come on laaaa....

Anonymous said...

Yg cantik dipulunnya dan yg tempang ditinggalkannya...heiiiii Khaaalliiiidddd!!!!!!

Anonymous said...

BAGI BALIK LAH SELANGOR,KEDAH.PENANG,KELANTAN,KL TUE KAT BN,KORANG X PANDAI TADBIR LAH...

Megat Alam Gempita said...

Gempaq jer tajuknyer, sungguh zalim kerana membantu rakyat miskin dan mencuri pengundi Mak Lampir di Ampang.

Ternyata fuckatan hanya mampu menfantasi dan menginzalkan rakyat dengan auta dan janji kosong mereka...tak lebih dari itu!

Anonymous said...

heh nampak tak beza nya di sini...kalau lah pkr hal ni konfirm dia tintong tintong pukul tin kosong kuat, geduk berbunyi walau tak masuk waktu...

tgk noh amik tindakan lah jugak...dulu duk kutuk kakitangan awam bawah bn LEMBAB KEJA MALAS PAS SANA PAS SINI.

ni dah bawah PAKATAN HARAM KAKITANGAN AWAM BAWAH PAKATAN HARAM ADA PERUBAHAN TAK??????

baru le tau tinggi ke rendah ke langit tu, buat fitnah ikut sedap mulut je kan... bila dah dapat hampeh....

Nam Ron said...

Hoi bro!!!...kes rumah terbengkalai ni sejak tahun 2003, PKR memerintah selangor tahun 2008...dari tahun 2003-2008 BN buat ape??? main kote ke?....kahkahkah

Anonymous said...

Ingatkan lepas Fuckatan ambil alih Selangor, ADUN2 mereka akan bekerja keras untuk rakyat serta akan menambahbaik ape yg kerajaan terdahulu tak reti nk buat...

Tapi walaupun dah pegang Selangor selama 4 tahun, masih tak tahu ape patut lakukan... cakap je lebih, habuk pun tarak...

Wei, nam ron mangkuk ayun, dulu bawah BN, Selangor ade masalah besar dengan isu sampah ke?? Kenapa lepas Exco Selam Gagap memerintah Selangor, perkhidmatan kutipan sampah makin jadi teruk?? Takkan tu pun salah BN jugak?? Buta ke???

Anonymous said...

Tak kira lah kes lama atau baru. Bila dah di beri kuasa buat lah kerja untuk tolong rakyat tak kira bangsa, agama dan politik. Kalau dah berkuasa pun tak athu buat kerja, lebih baik balik rumah tidur je daripada menghabiskan duit rakyat bayar gaji & elaun. Pengundi bodoh!!!

Anonymous said...

Cukup le PR.....bagi BN pulak perintah...PR cakap kosong aje.Cakap banyak tapi kerja tak tau.Orang dah buat semua sepatutnya mantain aje la spt di Kelantan.perintah dari tahun 1959-84 tak buat ape2.Dia serah kpd BN pada tahun 1984-1990.BN buat macam2 dia duduk ngan sdap hingga sekarang.Nampaknya tak buat ape2 skadar jadi imam sembahyang aje.Maka PRU13 akn serah kpd BN untuk majukan Kelantan selama 2 penggal n PRU16 PAS ambik balik.PAS kelantan pandai betul.Tapi tak pe BN.Kita akn terima ganjaran di akhirat.He...he....he.

Anonymous said...

kesian aku nengok yg komen negatif...
komen semua guan kepal lutut n peala tote...
kepala otak dh tak ade nak pikir ker aper....
komen ikut sedap mulut ayam...
satu ape tak berpaedah....
mana nak maju....
mana nak berkembang otak....
BONGOK TUL LA