Sunday, January 8, 2012


GWM lebih yakin plot filem baru Tuan Haji Anwar akan lebih memberi kesan mendalam kepada rakyat yang bakal menonton tayangan perdana, terbitan PKR dan hasil usahama gabungan mantap DAP dan PAS.

Skripnya mudah ... kerana dicilok bulat-bulat dari kegagalan filem pertama arahan Tuan Haji Anwar pada tahun 1998. Cuma kali ini olahan agak berbeza kerana menampilkan pelakon baru, Fayyad selaku pelakon utama mengambil alih peranan Tuan Haji Anwar.




Bila ditanya mengapa Tuan Haji Anwar tidak kembali menerajui sebagai hero filem, beliau berkata "Nanti terlalu banyak klise. Penonton sudah dapat mengagak plot cerita sampai habis. Tiada kejutan baru!,".

GWM bersetuju dengan pandangannya ...



GWM sempat bertanya kepada rakan blogger MIM, Badut Rakyat, MPP Online, Flying Kick dan yang lain-lain bagaimana dengan tayangan filem baru Tuan Haji Anwar ... Mantap? Terbaik? ... Bosan kata rakan blogger. Komen dari Papa Gomo? ... Sampah sarap jawabnya dengan selamba!

Dimanakah silapnya filem terbaru arahan Tuan Haji Anwar? Katanya media-media alternatif begitu gigih mempromosikan filem terbaru agar mampu mendapat sambutan hangat dan jualan tiket yang lebih menguntungkan ...


Begitu juga diberitakan blogger-blogger pembangkang terpaksa mensensasikan filem baru ini bagi menarik perhatian rakyat. Umum mengetahui filem pertama racun arsenik gagal mendapat sambutan langsung!




Pada awalnya, rakan-rakan blogger begitu teruja dalam tempoh 10 minit pertama tayangan filem. Pelakon baru, Fayyad dikatakan berjaya menghayati watak sebagai hero filem. Lakonan dikatakan cemerlang kerana penjahat berjaya memberi suntikan 'racun arsenik' secara rahsia di tapak tangannnya.

Blogger MIM, Dr Novandri dikatakan menitis airmata dan tersedu sedan apabila melihat Fayyad semakin nazak dan denyutan jantungnya telah berhenti. Dr Novandri berkata beliau lebih menyukai watak dan lakonan pelakon pembantu, Zainulfaqar ... cemerlang kata beliau.





Masuk minit ke-30, rakan blogger dikatakan semakin menyampah dengan filem terbaru arahan Tuan Haji Anwar. Blogger MPP Online sudah mula memekik dan menjerit dalam panggung. Blogger Flying Kick sudah mula menerajang setiap kerusi dalam panggung hingga pecah. Rakan blogger lain mula memekik "boooo". Semakin hingar bingar panggung wayang.

Papa Gomo dikatakan keluar terus dari tayangan perdana dan sempat menunjukkan isyarat lucah kepada Tuan Haji Anwar ... "Your Film Is Suck ... Fuck You Anwar!". Tuan Haji Anwar terpinga-pinga ...

Semuanya berpunca dari blogger Cucu Tok Selampit yang berjaya mengesan kelemahan plot filem. Pelakon tambahan Din Sharpshooter dikatakan tersalah membaca dan menghafal skrip asal. Sepatutnya suntikan beracun, namun disebutnya suntikan morfin ... Silap Besar! Klise filem tahun 1998 kembali berulang dan mengegar ruang minda rakan blogger ...




"Bodoh, Bahlol" ... kata Dr Novandri. "Bangang punya filem, Eh gua doktor la! Nak tipu pun pandang kiri kanan la ... Bangsat lu Anwar!" Geram benar Dr Novandri.

"Lain kali nak buat skrip panggil gua ... Gua boleh consult, bagi pandangan dari sudut perubatan ... Kimak lu Anwar." Dahsyat ... Dr Novandri sudah semakin pandai mencarut dan maki, GWM yakin Papa Gomo banyak mempengaruhi beliau untuk mula mencarut!




Barulah GWM faham mengapa rakan blogger cukup marah dengan klise demi klise yang dihidangkan dalam filem arahan Tuan Haji Anwar. 'Low Class Mentality, Rekayasa Lama Yang Diperbaharui' kata mereka ...

GWM difahamkan Tuan Haji Anwar dan rakan-rakan bersekutu mahu mempromosikan filem ini dihadapan Mahkamah Jalan Duta ... tayangan percuma katanya. Dikhabarkan Tuan Haji Anwar juga telah menjemput 100,000 rakyat untuk menonton filem ini di ruang parkir kereta ... nasi lemak dan kopi o disediakan. Semua kerana gara-gara komen dari rakan blogger menyebabkan rakyat agak keberatan dan semakin menyampah mahu menonton filem ini dipanggung!




Nampaknya Tuan Haji Anwar masih belum mahu belajar dari kesilapan filem pertama arahan dan lakonan beliau ... Rakyat sudah semakin muak dan bosan klise demi klise setiap filem yang diterbitkan.



4 comments:

Shaari said...

scumbag anwar. nak jadi PM, habis negara tunggang-langgang. sekarang budak-budak U berhingus dikunyitkan.

PAShit said...

hahaha kelakar review filem arahan BABI yg terbaru ini. Tahniah!

PAShit

ariff said...

sudah diramalkan aljuburi akan mengadakan cerita utk keputusan mahkamah esok....esok akan terbit satu cerita yang sensasi yg akan menghuru hara keadaan di mahkamah.

Anonymous said...

Buat filem dengan tergopoh-gapah, nak siap dalam satu minggu, inilah jadinya. Macam juga Prof. yang buat filem-2 bertema anak mami tu, orang buat filem makan masa 5-6 bulan kurang2, baru siap. ni tak, satu bulan x sampai dah siap. Tulah filem dia jadi macam sampah, plot jadi tunggang langgang.
Cuma org Permtg Pauh je yang bodoh bebenor untuk puji drama Anwar, maklumlah, mereka dpt direct benefit jika sokong anwar.