Friday, January 20, 2012


Jam sudah hampir menunjukkan pukul 4.30 petang namun belum ada sebarang keputusan dari Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail untuk memfailkan notis rayuan oleh Mohd Saiful Bukhari Azlan, berhubung keputusan Mahkamah Tinggi pada 9 Jan lepas.

Dan sehingga jam 4.00 petang ini, masih belum ada sebarang berita dari mana-mana media portal berkenaan jawapan atau kenyataan dari kamar Peguam Negara.

Surat rasmi rayuan yang diberikan melalui peguam Mohd Saiful Bukhari Azlan, Tetuan Zamri Idrus & Co kepada Peguam Negara bakal menjadi sekeping surat yang akan dibakulsampahkan bersama-sama dengan surat yang tidak penting di pejabat rasmi Peguam Negara.







Rayuan Mohd Saiful Bukhari Azlan tidak penting buat maruah, harga diri dan masa depannya. Hak Mohd Saiful Bukhari Azlan barangkali tidak penting sebagai warganegara Malaysia yang berhak meminta aduan didengar dan diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Tertinggi ... Tinggal beberapa jam lagi pejabat Peguam Negara akan ditutup tanpa sebarang keputusan mengenai rayuan Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Barangkali juga Gani Patail sedang menuju ke padang golf untuk melepaskan penat lelah setelah seharian bekerja di kantor panas ...



Maaf Saiful, keadilan dan maruah saudara tidak penting sama sekali bagi mereka yang menjunjung Perlembagaan Negara serta kedaulatan undang-undang!



Bersabarlah Mohd Saiful Bukhari Azlan, anda sudah berikhtiar habis-habisan ... serahkan saja kepada Allah Taala. Pasti ada hikmahknya.


6 comments:

wehavethenumbers said...

gomo kata AG dah fail rayuan..

Nam Ron said...

Kasihan Bapak saifol!..mengapa tergamak saifol memperdayakan bapanya hinggakan bapanya yakin saifol dah kehilangan teruna akibat diliwat!!..mengapa saifol tidak bagi tau liwat benar2 berlaku tetapi dengan 'plastik'...atau secara 'bluetooth'..kahkahkah!...tapi salah bapanya juga pasal apa tak tanya mengapa 2 hari liwat baru lapor polis!..mungkin sibapa tak tahu anaknya pernah tidak mencuci dubur 2 hari tetapi pergi solat jumaat selamba je!..taukah si bapa bahawa anaknya pernah tertinggal seluar dalam kat rumah girlfriendnya dan hubungan dengan salah seorang tim. pendakwaraya yang kemudian disingkirkan?...banyak lagi yang si bapa tidak tahu atau tidak dicertitakan!...kalau saya jadi bapa sudah pasti saya akan melutut dan merayu pada Najib agar membantu anak yang teraniaya...sudah tentu najib akan membantu kerana saifol berjumpa najib 2 hari selepas di 'liwat'..tapi najib tidak datang memberi keterangan kat mahkamah sebab 'jantan' najib dah disimpan oleh hantu kopek kat rumah!

Sudir said...

Kesian kat nam ron, ko kata bapak dia tak tau.. tapi ko tau semuanya.. kasyaf betul ko ni..

Anonymous said...

kesian nam ron, air mani berkepala BABI camner boleh 'bluetooth' kat dalam bontot saiful eh??? Cube terangkan sejelas2nya....

Kalau setakat nak spin je, tak payah antar komen bodoh lagi ye nam ron mangkuk ayon....!!

Nam Ron said...

Jubur saifol kan luar biasa!...bukan setakat air mani...bom C14 pun ada!..kahkhakahkah!

nonbal said...

Bagus NamRon, ko lah sahabat dan sepeliwatan Anwar yang sejati. Ko lah antara saki baki penyokong kaum lut yang Allah laknati. Nasib baik ada beberapa kerat saja org macam ko kat m'sia nie, kalau banyak dah tentu Allah akan turun bala kat Malaysia tercinta ni.