Saturday, January 28, 2012






"I support all efforts to protect the security of the state of Israel," said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, WALL STREET JOURNAL



Nik Aziz sebenarnya serba salah. Mahu marah sudah tidak berkuasa, lebih baik senyum tanda bersetuju dengan karenah 'menantu angkat'nya Tuan Haji Anwar Ibrahim. Beliau terlupa barangkali ... bapa tiri Tuan Haji Anwar Ibrahim adalah Zionis son of Israel.

Menyesal pun sudah tidak berguna lagi, Nik Aziz langsung tidak berkesempatan untuk menyiasat latar belakang keluarga Tuan Haji Anwar Ibrahim. Beliau cukup sibuk ... sibuk dengan perniagaan 'menjual agama' sehingga terlupa anak dara sunti kesayangannya ... PAS ... sudah berkahwin dengan Tuan Haji Anwar Ibrahim.

Baik buruk Tuan Haji Anwar Ibrahim, menantu hantu dia juga ...

PAS perlu mendengar nasihat dan arahan dari suami, Tuan Haji Anwar Ibrahim. Nik Aziz hanya Mursidul Am, tak elok campurtangan dalam hal ehwal rumahtangga anaknya. Belum berkahwin pun, PAS lebih menurut kata dan kehendak Tuan Haji Anwar Ibrahim dari kata dan nasihat beliau.

PAS juga sudah tidak mahu lagi menggunakan nama Parti Islam SeMalaysia, lebih enak dan molek ditukar kepada Parti Adat & Sosialis. Nama baru juga mempunyai ciri-ciri dan persamaan dengan menantunya, Tuan Haji Anwar Ibrahim.

Anak-anak tiri beliau juga banyak yang sudah berpaling tadah, Nik Mahfuz, Nik Husam, Nik Khalid dan berbagai-bagai lagi Nik Parasit sudah berkiblatkan kepada abang ipar ... Nik Aziz semakin terpinggir.

Nik Hasan Ali, anak tirit yang boleh diharap ... sudah dihalau dari rumah, gara-gara menyindir menantu kesayangan Nik Aziz dengan panggilan 'kote bengkok'!





Untuk menggembirakan hati yang sudah terluka, lebih baik ikut sahaja karenah dan nasihat menantunya, Tuan Haji Anwar Ibrahim. Kepada menantu, diserahkan PAS untuk dibentuk hala tuju yang baru. Islam, Kebajikan, Adat, Sosialis ... persetankan! Janji PAS bahagia dibawah naungan dan pelukan Tuan Haji Anwar Ibrahim.

Putih kata Tuan Haji Anwar ... putih jugalah kata Nik Aziz. Liwat kata Tuan Haji Anwar ... liwat jugalah kata Nik Aziz. Baru ada persefahaman di antara bapa mertua dan menantu. Maka timbullah bibit-bibit kegembiraan di antara bapa mertua dan menantu. Barulah sama-sama boleh menjadi hantu!

Bapa mertua dan menantu kini ketawa berdekah-dekah ...



Namun GWM yakin yang paling kuat ketawa adalah Tun Dr Mahathir, barangkali juga negarawan ini mengingati kembali babak-babak filem 'Tiga Abdul' arahan Allahyarham Tan Sri P Ramlee ...




4 comments:

Anonymous said...

Tak lama lagi Niky Najis dapat gelaran Rabbi Niky..ketua ulama yahudi seMalaysia. Ugama rasmi nanti ialah Yahudi...ini lah yang diidam-idamkan oleh sikote bengkok

Anonymous said...

hahaha kelakar lah ayat dalam gambo² tuu

Nam Ron said...

Cuba ingat balik apa Tun M cakap waktu keluar drpd Umno dulu"...
... Umno sudah busuk hingga ke usus. Umno sudah jadi parti perasuah. Dan, orang makan rasuah sama macam makan babi.
Puak makan babi hari inilah yang ada dalam Umno!!!!...

Mahathir Mohamed: A Doctor From The Asshole...kahkahkah

Nam Ron said...

APA lagi yang boleh Umno jadikan modal untuk memburukkan DS Anwar? Kes liwat, hancur lebur. Kes video seks hitam putih, jadi bahan ketawa. Kes jam Omega, pihak Polis kata "forget it". kes video seks di Thailand, lagi memalukan kerana tarikh yang kononnya video dirakam itu, Anwar berada di KL dan hadir sidang akhbar di Pejabat PAS....Bab sokong Israel ini, adakah berani Najib berdebat dengan Anwar. `Taubat lahom' bak kata Mat Sabu...Sebab itu, tidak hairan ramai di kalangan rakan-rakan yang berkata, mereka akan meminta borang memasuki Umno esok, sekiranya hari ini Najib berkata beliau bersedia untuk berdebat dengan Anwar.
Najib tidak akan berani. Walaupun kononnya mereka ada bukti dan fakta bahawa Anwar sokong Israel dan ejen Amerika, mampus Najib tidak akan berani berdebat dengan Anwar. Sebab apa? Sebab, Umno hanya bergantung kepada media pencacai mereka untuk memperbodohkan rakyat!
Di dalam debat, kepintaran berhujah sahaja tidak cukup, tetapi kekuatan untuk memberikan keyakinan kepada orang ramai adalah melalui fakta serta bukti yang kukuh. Atas sebab ini lah, Najib amat takut untuk berdebat dengan Anwar!.