Monday, October 25, 2010



Berita yang tidak di keluarkan dalam haprak daily dan mana-mana laman web pakatan, parti islam semalaysia pernah merobohkan gereja milik orang asli di galas, perkara ini di akui sendiri oleh berberapa ketua-ketua orang asli dan di sahkan sendiri oleh calon bn galas aziz yusof. geraja itu di robohkan kerajaan pas pada tahun 2007. dan perkara ini telah di bawa ke mahkamah.

Pada 16 Julai 2009, hakim mahkamah tinggi kota baru, tuan mohd azlan hashim telah mendapati perobohohan gereja yang dilakukan pihak berkuasa adalah tidak sah dan salah serta mendapati tindakan pihak berkuasa selepas merobohkan gereja mencuba mendirikan balai raya menggantikan gereja sebagai menceroboh tanah hak milik orang asli. mahkamah telah memerintahkan membayar ganti-rugi.

Lagi Selanjutnya Klik Di Sini

4 comments:

Anonymous said...

hello bro...... gua hormat sama lu. Lu le contoh terbaik blogger yg jd barua dalam perpecahan kaum dan keharmonian rakyat negara ini kerana masih memainkan isu agama dan perkauman dalam menarik minat org ramai. Ingat le wahai barua-barua, isu agama adalah sensitife dan jangan di permainkan walaupun punyai tujuan dan maksud tersirat.
Apa kata ada blogger lain tulis pula UMNO kencing dalam masjid. Pasti akan timbul suasana tegang. Jd, beringat le wahai barua-barua, tulis le apa saja, tp jangan isu sensitife yg menimbulkan ketegangan kaun. Biar kalah dan menang berhemat dan berakhlak.

Unknown said...

Kesian calon BN IQ rendah...penyokong lagi rendah...jangan susah ni aku nak bagi IQ test.

Atas nasihat kawan, Sifool disuruh ke hospital Besar utuk periksa lubang jubor. Oleh kerana Sifool ni bangang dan bingai, dia pergi Hospital Puswi disangka Hospital Puswi tu sama dgn Hospital Besar kerana kedudukannya yg berdekatan. Maka 4 doktor telah memeriksa lubang jubor sifool.

Doktor A ( Hospital Puswi) : Lubang Jubor sifool masih ketat masih dara tiada kesan tusukan.


Kerana keliru, sifool kembali berjumpa kawan dia, setelah dinasihat selama 2 jam Sifool pergi Hospital Besar.

Doktor B : Jubor sifool dah barai, ada kesan air mani.

Doktor C : Jolok lubang jubor sifool ambil sampel DNA.

Doktor D : Ambil sampel dibahagian tubuh yang lain.

Soalan dia senang aje, tak payah fikir sape tibai sifool, kenapa sifool tak terus ke Hospital Besar, Aku tahu UMNgok tak mampu nak fikir...

Cuma soalan senang...antara keempat-empat doktor A, B, C dan D doktor yang mana dapat mandi kunyit ...kunyit yg tersembul setelah 2 hari tak berak.....senangkan.....

Anonymous said...

ha ha ha ha

macam ni rupanya taraf pemikiran juak juak hamPAS dan PKR. kes PAS roboh gereja orang asli dah lama dah tahun 2008 masih dalam perbicaraan mahkamah. google search la bangang bangang hamPAS dan PKR. dah tak ada point, ungkit crita CIFUT BABI. kesian ... fuckatan rakyat semakin hancus. Allah sudah menunjukkan satu demi satu aib hamPAS dan PKR kerana suka mengaibkan UMNO yang berjunag menegakkan Islam dan hak orang Melayu.

bodoh piang punya hamPAS dan PKR.

Anonymous said...

jangan provoke anon 11.15pm, puak puak ni bukannya tau mana baik mana tak baik. semua main redah jer.

lu tengok anon 9.22pm. marah giler bila benda yg dah masuk mahkamah sbb kerja giler PAS. sampai nak promote bloger pembangkang tulis UMNO kencing dalam masjid. mana bukti nye ?

si hashim ni dom merry go round dengan tokoh pujaan al bontoti dia. rakan liwat dia gamaknya! tengok cara komen, macam gampang!