Wednesday, October 20, 2010


Apa kena dengan si Takiyuddin Hassan ni. Tinggal seminggu je lagi nak bertarung sudah ‘demoralise’ balik. Juak juak PAS yang lain nak berlawan dengan UMNO, you nak minta UMNO tarik diri. Saudara tak gentleman lah!

Timbalan Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan sekali lagi menzahirkan untuk BN/UMNO tidak bertanding dan memberi laluan kepada PAS untuk memegang kembali kerusi DUN Galas.

“Tidak menjadi sesuatu yang menjatuhakan maruah sekiranya UMNO sebagai parti terbesar kaum Melayu tidak bertanding atas dasar perpaduan, malah mereka boleh di anggap sebagai berjiwa besar dan berjihad” ujar Takiyuddin Hassan.

Errr … excuse me Bro! betulkah Saudara memandang UMNO sebagai parti terbesar orang Melayu. Demi perpaduan, UMNO sudah dikira menang jihad ke atas PAS jika tidak bertanding.

You ni biar betul Takiyuddin. You dah gila ke? Nik Aziz akan mengumumkan calon PAS esok, you nak buat U Turn pulak. You dah lupa ke fatwa agung Mursidul Am you.

Tidak boleh ada perpaduan melalui bangsa kerana ia adalah Assabiyah (haram). Perpaduan hanya boleh dicapai melalui Islam. You jangan main main Takiyuddin, ini boleh mendatangkan kemarahan kepada Nik Aziz dan sahabat sahabat you.

Nanti you kena sebiji macam saudara Nasha. You nak ke Nik Aziz suruh you keluar PAS masuk UMNO. Jangan buat gila Takiyuddin.

Pelik juga bila you kata UMNO dah menang berjihad tak bertanding. Jadi memang betul selama ini PAS bukan Parti Islam? Habis tu PAS ni parti apa bro?

Jadi UMNO sudah menang jihad menentang parti bukan Islam, apakah itu maksud you Takiyuddin. You sudah membuat satu kenyataan rasmi PAS bukan sebuah parti Islam.

Tolong jangan buat gila la Takiyuddin. Kalau you nak jual nama untuk menjadi Setiausaha Agung PAS akan datang, janganlah jual nama UMNO. Banyak cara lain lagi saudara.

Sumber rujukan:
http://www.sinarharian.com.my/com/content/story8311513.asp


MELAYU ATAS PAGAR

1 comments:

Anonymous said...

ambo gila, memang ambo gila, tapi nik aziz tu lagi gila. gamaknya itu le kata mr takiyudin ni yek!

dah tau hamPAS nak kalah, macam macam alasan bagi yek!