Friday, October 29, 2010


GWM yang kini berada di penempatan orang asli Pos Brooke baru menerima berita dari rakan blogger di Fully Inn Gua Musang.

Selepas calon BN saudara Abdul Aziz Yusoff membuat perjumpaan bersama pengundi pengundi atas pagar di Fully Inn Gua Musang, satu siding akhbar ringkas dibuat oleh beliau sebelum bertolak ke destinasi seterusnya untuk memberi penerangan dan perjumpaan dengan penduduk setempat.

Akibat kesuntukan masa, ramai di antara wartawan yang tidak dapat mengajukan soalan kepada sausdara Abdul Aziz Yusoff. Oleh kerana marah kerana tidak dapat mengajukan soalan, seorang wartawan akhbar Cina telah mengugut calon BN untuk mendapat temuramah secara eksklusif.

Wartawan Cina ini mengugut untuk mengeluarkan artikel di dalam akhbar tersebut kononnya saudara Abdul Aziz Yusoff tidak memerlukan sokongan dan undi 30% pengundi Cina di Galas.

Keadaan agak tegang kerana para petugas BN yang berada di tempat kejadian menjadi panas hati dengan lagak angkuh dan sombong wartawan tersebut.

Akhbar Cina tersebut bukan lagi asing kepada orang Melayu kerana banyak menyentuh hak dan keistimewaan Islam dan kaum bumiputera. Malah akhbar tersebut juga banyak memperlihatkan sokongan kepada pembangkang.

Nampaknya, pembangkang sudah semakin cemas dengan momentum sokongan kepada BN. Modus operandi baru pembangkang kini menggunakan wartawan akhbar Cina untuk menarik undi kepada PAS dengan menabur fitnah kepada BN.

Rakan blogger yang berada di tempat kejadian sempat mengambil gambar gambar panas. GWM kini menunggu untuk berjumpa bagi mendapatkan detail dan aksi aksi panas bergambar.

PAS dan pakatan pembangkang semakin terdesak!

6 comments:

Anonymous said...

Nilaa contoh puak DApigs yg akan menabur fitnah ... dasar wartawan akhbar cina yg penipu dah tak guna

Anonymous said...

Apa susah... tarik keluar, bila tengok sorang2 .. pukul ramai2 je haram jadah tu.. pastikan jangan pakai baju atau seluar masa belasah mamat tu... nanti bila dia buat report, akan keluar tajuk besar yang dia di cabul dan liwat beramai2..

manap tetap umno said...

ha ha ha! kita tunggu nanti pendedahan byk byk. kasi hancus sama PASPISPUS!

hanizam said...

bogelkan je wartawan tu, paling kuat dia buat report kat balai kata kena cabul...kah..kah..kah

Anonymous said...

haram jadah ,binatang untuk wartawan mcm ni,bangsat..

Anonymous said...

jangan dilayan wartawan cina babi tu!ilmu kewartawanan mana babi tu pakai yang membolehkan dan menghalalkan babi nih mereka-reka cerita yang jelas boleh menyebabkan berlakunya ketegangan di dalam hubungan antara kaum di Tanah Melayu nih!
Menteri Amaran tunggu apa lagi?!ambillah tindakan segera!ISA kan saja wartawan cina babi tu!
Menteri Amaran janganlah berperilaku seperti pondan lagi!hak Melayu sudah semakin tercabar!