Thursday, October 28, 2010

Ini adalah pendedahan pertama GWM bersama bloggers Papa Gomo, Darul Ehsan Today, Gelombang Rakyat dan Badut Rakyat setelah seharian suntuk membuat liputan di penempatan orang asli Pos Brooke semalam.

Untuk makluman, 80% penduduk orang asli di sini menganut dan beragama Islam. Dengan zalim, tanah mereka dirampas semata mata untuk diberikan kepada seorang bangsa Cina Singapura untuk kegiatan tanaman sayuran sendiri.

Gambar gambar di bawah di ambil semasa membuat liputan dan temubual bersama masyarakat setempat. Kesan tarahan menyebabkan persekitaran yang suatu waktu dahulu bersih telah teruk tercemar akibat perbuatan seorang pembeli tanah Cina dari Singapura. Penempatan yang suatu masa besar kawasannya sudah semakin mengecil akibat sikap zionis PAS Kelantan.

Dalam temuramah bersama masyarakat orang asli setempat, PAS Kelantan telah menabur setinggi gunung janji semasa PRU 12. Malahan wang RM 500 disogok untuk menjamin orang asli di Pos Brooke akan terus mengundi Kerajaan PAS Kelantan.







Inilah contoh parti yang menegakkan Islam kononnya tetapi bertindak zalim sama seperti Kerajaan Zionis Yahudi.

Dan Kerajaan PAS Kelantan masih lagi mahu menafikan tanah orang asli tidak dirampas dalam media media pembangkang termasuk di dalam Harakahdaily.

GWM akan menyiarkan temubual eksklusif bersama masyarakat setempat beserta rakaman video mengenai isu rampasan tanah oleh Kerajaan PAS Kelantan.



MELAYU ATAS PAGAR

2 comments:

Anonymous said...

hahahaha..... PANAS mmg PANAS.
Mana lebih PANAS,,,,,,,, rampasan tanah atau rampasan KUASA RAKYAT. LAGI PANAS......... DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK di rampas.

Lu fikir dan lu rasa le sendiri mana lebih PANAS.

Anonymous said...

hahahaha..... PANAS mmg PANAS.
Mana lebih PANAS,,,,,,,, KEBEBASAN BERSUARAN DAN KEDAULATAN NEGARA DAN RAKYAT di rampas.

MANA LEBIH PANAS.

KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN MAHKAMAH di rampas.

MANA LEBIH PANAS.

Buat HUB HIBURAN atau HUB PENDIDIKAN.

Lu fikir dan lu rasa le sendiri mana lebih PANAS.