Monday, July 12, 2010


MCA kini terpanggil untuk menubuhkan ’PERKASA CINA’ sebagai suatu manifesto dan doktrin untuk menangkis serangan dari PERKASA, kononnya. Suatu tindakan paling bodoh pernah kita dengarkan dari wakil BN !

Panggilan untuk pembentukan suatu ’Kuasa Cina’ untuk melawan serangan ’perkauman’ dari PERKASA datang dari Timbalan Menteri Kewangan Donald Lim Siang Chai (Naib Presiden MCA).

Beliau telah mengisyaratkan pembentukan NGO ini pada satu forum di mana Kuala Lumpur dan Selangor China Assembly Hall (KLSCAH) akan menjadi badan paling tepat untuk pembentukan ’Kuasa Cina’ dan memainkan peranan penting untuk ’counter attack’ PERKASA.

MCA dan pertubuhan pertubuhan Cina Malaysia kini semakin berani mensensasikan bahawasanya UMNO menjadi nadi penggerak di balik tadbir penubuhan PERKASA. Tuduhan yang cukup berat dan paling hina untuk Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin jawab.

Tanpa segan silu, MCA telah menobatkan UMNO pemberi kuasa kepada PERKASA sebagai pemain utama ’chauvinism’. Ia bukan lagi menjadi suatu andaian kerana media massa Cina juga sering menggambarkan UMNO sebagai teras utama pemain propaganda dengan penubuhan PERKASA selepas PRU 12, 2008.

PERKASA sudah dianggap sebagai 'pencacai kerja kotor’ BN untuk memenangi kembali undi bagi PRU 13. Secara tidak langsung UMNO dan PERKASA sudah dianggap sebagai ’parti ’racist’. Cukup kurang ajar !

Malah MCA, pertubuhan pertubuhan Cina Malaysia dan media massa Cina sering menggambarkan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir sebagai pencetus propaganda dan mitos bangsa bukan Melayu akan menguasai senario politik dan ekonomi Malaysia suatu hari nanti.

Pertuduhan bongkak ini dikuatkan lagi dengan kebanyakan media massa seperti Utusan Malaysia, Berita Harian atau TV3 sering mengembar gemburkan kononnya inilah mesej paling merbahaya kepada orang Melayu.

Penulis kini tertunggu tunggu bilakah PERKASA CINA ini akan diwujudkan. Penulis ingin melihat sejauh mana MCA dan pertubuhan pertubuhan Cina Malaysia berani meneruskan tindakan tolol ini. Yang sebenarnya, puak puak ini sudah mempunyai beratus NGO yang diungguli oleh Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia dan Malaysia Seven Clans Associations.

Paling baru adalah isu menyerang institusi Raja Raja Melayu, jika benar DAP dan Malaysiakini yang memulakannnya. Bagaimana pula dengan serangan ke atas hak hak orang Melayu? Institusi Melayu? Mahkamah Syariah? Perlembagaan artikel 152 dan 153?

Penulis tidak mempercayai bulat bulat semua ini adalah perbuatan DAP dan Malaysiakini semata mata. Penulis cukup yakin pertubuhan pertubuhan Cina adalah ’tok dalang’ sebenar tindakan biadap ini. Dan penulis sukup yakin, sedikit sebanyak MCA juga berperanan sebagai ’tangan di sebalik tadbir’ perbuatan khianat ini.

Penulis masih teringatkan artikel UMWM pada 3 Mei 2010 ... ’PROFESSOR AMY CHUA BUKTIKAN MELAYU BERHAK TUNTUT ATAS DASAR MAJORITI’. Artikel tersebut mengupas perihal seorang professor berbangsa Cina Filipina memberi satu contoh klasik bagaimana bangsa Cina yang sebenarnya adalah minoriti dalam sesebuah negara baik di Thailand, Filipina, Indonesia mahupun di Malaysia, telah menguasai ‘kekayaan keseluruhan’ dan menjadi ‘kuasa dominan’ ekonomi sesebuah negara.

Tidak terfikirkah kita bagaimana Professor Amy Chua, bangsa Cina Filipina mampu melihat bangsa Cina sendiri sememangnya ‘chauvinist’, ‘greedy’, ‘racist’ dan ‘prejudice’ ! Apakah kita masih lagi membutakan mata dan pintu hati ! Penulis dapat merasakan ada ’Refined Plan’ di antara MCA, DAP dan pertubuhan pertubuhan Cina di Malaysia untuk menguasai institusi politik dan ekonomi di Malaysia.

Dan jika benar kewujudan PERKASA CINA ini menjadi realiti, penulis ingin melihat kembali peristiwa yang pernah berlaku di Indonesia di waktu kejatuhan Suharto akan menjadi realiti. Peristiwa bagaimana tercetusnya 'Gerakan Anti Cina’ di Indonesia yang menyaksikan ’penghapusan etnik cina’ berlaku.

Mungkin kewujudan PERKASA CINA ini cukup akan menjadi titik tolak tercetusnya perjuangan orang Melayu yang sudah teruk berpecah belah. Penulis langsung tak kisah dicop sebagai ’racist’ ... namun siapa yang memarakkan lagi api kemarahan orang Melayu !

Jika MCA masih belum belajar dari sejarah ... eloklah diteruskan nawaitunya. Penulis cabar MCA, DAP dan pertubuhan pertubuhan Cina di Malaysia ! Berani kerana benar !


MELAYU ATAS PAGAR

4 comments:

lord ried said...

ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU........

BIASA LA TU KAN PASIAQ JUGA ADALAH HASIL SEROPA NGAN BIJIK TIMAH LA. LANI BIJIK DAH TADAK JUAI PASIAQ SAJA LA. TOSAH DOK HU HA HU HA MENDE NI LA....

KALU PASIAQ KAT JOHOQ HABIH DI JUAI KAT SINGAPORE. LANI SINGAPORE MAKIN LUAH SABIK BAHALOL PUAK2 BEWAK DOK JUAI PASIAQ KAT SINGAPORE.

he he he
kalu bahalol2 lebih beik jadi beruih jamban

Unknown said...

AMBOI ....

LAMA SUNGGUH TAK MAI JENGUK BLOG NI ... HANG PI MANA LORD RIED ?

TAK BAGUIH LA DOK MERAJUK LAGI KITA PI BUBUH ANWAR BAKAL JADI MURSIDUL HANG !

HANG JANGAN LA EMOSIONAL SANGAT, TOK GURU HANG PUN SUKA SANGAT SI PEMAIN PUNGKOK NI ...

HANG TERIMA JALA TAKDIR KOT ANWAR BETOI BETOI JADI MURSIDUL HANGPA !

BARU MERIAH SIKIT PARTI HANGPA SAT SAT NI PEMAIN PUNGKOK ASYIK DOK MERABA JAMBU JAMBU CUN DALAM PAS.

HANG TAK MARAH NO !!!

he he he
lawak jenaka dan boria bersama DAPigs

Anonymous said...

yeezy 350
supreme clothing
palm angels outlet
golden goose outlet
yeezy shoes
bape
hermes birkin bag
palm angels hoodie
yeezy 700
kd13

Anonymous said...

golden goose
hermes bag outlet
golden goose sneakers
curry shoes
supreme new york
bape clothing
goyard bag
yeezy boost 350
bape clothing
a bathing ape