Monday, July 12, 2010


Kerajaan Negeri Selangor berjaya menambah satu lagi pendapatan secara haram kepada rakyat Selangor dengan kehiatan melombong pasir secara haram seluas 20 hektar berdekatan Paya Indah Wetlands, Dengkil.

Aktiviti melombong secara haram ini dikatakan mampu menjana pendapatan Kerajaan Negeri Selangor RM 220 juta hasil dari anggaran 10 juta tan metrik pasir yang dibawa keluar setiap hari.

Walaubagaimanapun, aktiviti haram tersebut bakal mengundang gangguan ekosistem hidupan unggas disamping menjejaskan salah satu produk pelancongan di Selangor.

Kegiatan haram ini tidak dapat dihidu dan dikesan oleh Exco Alam Sekitar Selangor, Elizabeth Wong dan juga NGO Alam Sekitar yang lain … sibuk tengok World Cup agaknya ! Atau mungkin sibuk membuat klip video ais krim yang baru !

Penduduk setempat mulai gusar akibat kegiatan haram yang telah mengganggu hidupan unggas dan alam sekitar. Kegiatan haram ini juga telah menyebabkan projek pertubuhan belia iaitu pusat penternakan ikan talapia dan baung tercemar ekoran tumpahan minyak ke dalam kolam berkenaan.

Aktiviti ini juga telah menyebabkan nyawa dan keselamatan penduduk setempat terancam berikutan kejadian tanah runtuh dan tanah jerlus yang bakal berlaku. Di samping itu, keselamatan kanak kanak juga turut terancam berikutan lori lori pasir haram yang memandu laju.

Syabas diucapkan kepada Kerajaan Negeri Selangor yang telah berjaya menambahkan pendapatan rakyat Selangor secara amnya.

Rakyat Selangor seharusnya mengucapkan jutaan terima kasih kepada Penasihat Ekonomi RM 1.00 Negeri Selangor, Anwar Ibrahim kerana dengan kepakaran beliau dalam bidang ekonomi, negeri Selangor telah berjaya menjana satu pendapatan baru.

Syabas di ucapkan sekali lagi kepada Kerajaan Negeri Selangor di bawah pimpinan PKR dan Menteri Besar Selangor, Khalid ’Al Gagap’ Ibrahim.

Jahanam … Jahanam ! Penasihat Ekonomi Negeri Selangor RM 1.00 yang dapat 20%.


MELAYU ATAS PAGAR

0 comments: